Matizu Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 Witam chciałabym prosić o pomoc w związku z powracającym problemem CHECKa podczas jazdy na LPG. Chodzi o to iż mam matiska z instalacja LPG i po raz kolejny pojawił się problem CHECKa podczas jazdy na gazie i tylko na gazie, bo w momencie przełaczenia autka na benzynę problem znika. Otóz wielokrotnie autko bylo podpinane pod komputer, coś tam panowie mechanicy ( ) regulowali (mniej więcej 2 minutki i po sprawie), CHECK znikał, żeby pojawic się w najmniej oczekiwanym momencie. Tak było i tym razem. Znajomy zczytał kody błedów i okazało się że są: 0120, 0130 oraz 0340 . W związku z tym że kompletnie nie znam się na tego typu sprawach byłabym wdzięczna za pomoc w pozbyciu się problemu raz na zawsze. Autko dośc duzo jeździ, więc chciałabym mieć pewnośc że wreszcie problem zniknie. Matisek ma przejechane ponad 74 kkm, z czego około 70 kkm właśnie na LPG. Ma założoną istalację Lovato II generacji. Nie gaśnie, nie "strzela" podczas jazdy, nie szarpie itp. Z góry slicznie dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Witam > chciałabym prosić o pomoc w związku z powracającym problemem CHECKa > podczas jazdy na LPG. Gdy ujeżdżałem PN Caro też świecił Check tylko na LPG. Mechanik mówił,że to nic groźnego,więc nic nie kombinowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matizu Napisano 24 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Gdy ujeżdżałem PN Caro też świecił Check tylko na LPG. > Mechanik mówił,że to nic groźnego,więc nic nie kombinowałem. No mi tez tak mówili, ale: 0120 - TPS - to czujnik położenia przepustnicy (chyba) 0130 - sonda lambda 0340 - czujnik prędkości obrotowej wału :/ a to już zbyt ciekawie nie wyglada. Wczesniej CHECK zapalał się na jakiś czas, teraz wraz z przełączeniem się autka na LPG i... swieci cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > No mi tez tak mówili, ale: > 0120 - TPS - to czujnik położenia przepustnicy (chyba) > 0130 - sonda lambda > 0340 - czujnik prędkości obrotowej wału :/ > a to już zbyt ciekawie nie wyglada. > Wczesniej CHECK zapalał się na jakiś czas, teraz wraz z przełączeniem > się autka na LPG i... swieci cały czas Moim zdaniem ,gdyby były uszkodzone ww czujniki i sonda to silnik nie dałby się uruchomić, a jesli już to strasznie by nim telepało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Moim zdaniem ,gdyby były uszkodzone ww czujniki i sonda to silnik nie > dałby się uruchomić, a jesli już to strasznie by nim telepało. Dokładnie tak. Ja wiem tylko tyle, że magicy od LPG oszukują TPS kondensatorem i diodą, ale jak - nie wiem. Jedynie lambda wydaje mi się diagnozuje poprawnie - zła regulacja i zła mieszanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Dokładnie tak. > Ja wiem tylko tyle, że magicy od LPG oszukują TPS kondensatorem i > diodą, ale > jak - nie wiem. u mnie dokladniej byla taka sztuczka zastosowana , ale TPS nie bedzie mial raczej wplywy na CHECK , u mnie tą sztuczką uspokajane były obroty bo strasznie swirowały na gazie , ale jak ktos chce to mysle ze praktycznie kazdy zaklad elektryki samochodowej mu to zrobi . nalezy im wytlumaczyc , ze tps reguluje obrotami na podstawie napiecia , jezeli skaczą i są za duze to znaczy ze dostaje zle/zbyt wysokie napiecie, wtedy elektryk powinien wlutowac miedzy oba przewody od czujnika TPS diode i kondensator na wyrownanie i obnizenie tego napiecia a co do samego CHECKA , mi tez bardzo czesto wywalało , aby zgasła kontrolka musiałem wyjmowac bezpiecznik od gazu (musiałem rozłączyc obwod prądowy dla LPG) , dopiero po regulacji całej instalacji w porządnym zakładzie problem ustał na zawsze (była podawana bardzo bogata mieszanka z tego co wyszło u nich na kompie , po tej regulacji spadlo tez o ponad litr spalanie i auto sie troche odmuliło bo wczesniej jak dawałem w gaz na postoju to sie strasznie dławiło) MATIZU - sproboj jak ci sie check zaswieci wyjac bezpiecznik i wlazyc ponownie , zobacz czy zniknie kontrolka tylko tyle moge pomoc bo matiza juz nie posiadam i nie moge niestety zrobic zadnych fotek dla patentu moich gazownikow pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterix10 Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 bardzo często to występuję w silnikach opla w serii ekotec. Na nagrzanym silniku powyżej prędkości ok 70km zapala sie CHeck U mnie wywala błąd 0130 czyli ( błąd sądy to bardzo powierzchowne stwierdzenie ) skład mieszanki poza zakresem ( uboga - bogata ) skład mieszanki zawsze ustawiany jest na wolnych obrotach, jednak przy wyższych obrotach silniczka jak ma to miejsce podczas jazdy sterownik silnika wychwyci zmiany w składzie paliwa i z stąd ten błąd. W sumie sinik był zrobiony z myślą o zasilaniu mieszanką benzyna-powietrze a, nie gaz-powietrze Masz do wyboru pogodzenie się ze świeceniem tej kontrolki lub zamontuj sobie przekaźnik który po przejściu na LPG odłączy kontrolkę aby się nie świeciła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Graffy Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Dokładnie tak. > Ja wiem tylko tyle, że magicy od LPG oszukują TPS kondensatorem i > diodą, ale > jak - nie wiem. > Jedynie lambda wydaje mi się diagnozuje poprawnie - zła regulacja i > zła mieszanka. Osobiście nie stosowałem ale może się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lakiernik81 Napisano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2007 > Witam > chciałabym prosić o pomoc w związku z powracającym problemem CHECKa > podczas jazdy na LPG. Miałem to samo w lanosie - też mam lovato II generację - podczas jazdy zapalał się check, kodu nie pamiętam. Problem rozwiązałem w następujący sposób: najpierw zrobiłem reset kompa, potem regulacja gazu i już ponad 2 lata nie mam tego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.