Skocz do zawartości

2.2 z 20NE/SEH da sie zrobic?


SANDo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Szukam od jakiegoś czasu pewnej informacji na temat małego tjuna mojego silnika, jednak nie mogę nigdzie znaleźć konkretów, więc może Wy mi pomożecie. Do rzeczy : Posiadam silnik 20SEH ze zrobioną górą ( kapitalny remont ) , jednak z palącym dosyć dużo oleju dołem ( około 1l/500km ). W tej chwili "stać mnie" już na zrobienie porządnie dołu silnika , ale pomyślałem, że może warto by było coś przy okazji wydłubać. Mianowicie chciałem z tego zrobić 2.2 na bazie silnika X22XE z Opla Frontery. I tu zrobiły się schody. Zdążyłem dojść do tego, że są dwie opcje :

1. Przełożenie całego kompletnego bloku z X22XE + głowica od SEH-a ( znalazłem stronę na której jakiś Niemiec zrobił to z XE, a z tego co mi wiadomo to głowice w tych silnikach są wymienialne ). Strona niemca : http://www.grosswimm.de/rich/projekte/

2. Przełożenie wału korbowego X22XE z tłokami do bloku NE/SEH. Średnica tłoków w obydwu silnikach się nie różni, ale inny jest skok tłoka ( o ile dobrze kojarzę - SEH ma skok 86, a X22XE 94.6 mm . Ogólnie potrzebowałbym kilku danych , których mi brakuje;

1. Dane dot. wału korbowego w obu silnikach - jaka jest średnica panewek głównych, czy wal jest podobnie podparty jak w SEH-u, w ilu miejscach i w których miejscach, czy tak samo jak w SEH,

2. Czy po zmianie ewentualnej bloku sprzęgło i koło zamachowe z SEH-a będzie pasować? Dręczą mnie jeszcze takie pytania ;

1. Jak ten blok zamontować ? Przecież we Fronterze X22XE był montowany wzdłużnie, a w Kadecie NE jest montowany poprzecznie?

2. Czy po przełożeniu samego bloku ECU nie będzie wariował?

3. Czy przez większy blok nie wydmucha nie uszkodzi się głowica???? Chciałem zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem ( zajmuję się tym od niedawna hobbystycznie i dopiero "powiększam swoją wiedzę" ;-) Auto ma służyć do jazdy na co dzień, nie może się co chwilę psuć. Krótko mówiąc ; chciałbym trochę podłubać ten silnik, ale zachować brak awaryjności. Mam nadzieje ze ktos to przeczyta i moze jeszcze pomoze ;p\

Pzdr!

Jezeli ktokolwiek wie cokolwiek, to pisac, ewentualnie linkowac smile.gif wdzieczny bede za jakiekolwiek info smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Dane dot. wału korbowego w obu silnikach - jaka jest średnica

> panewek głównych, czy wal jest podobnie podparty jak w SEH-u, w

> ilu miejscach i w których miejscach, czy tak samo jak w SEH

średnica czopa głównego X22XE: 57,974-57,495

szerokość czopa głównego: 25,950-26,402

średnica czopa głównego 20SEH: 57,982-57,495

szerokość czopa głównego: 25,850-26,300

oba wały są podparte tak samo; co każde wykorbienie

wymiary są nieoficjalne i uwzględniają 2 szlify.

Czopy korbowe są podobnie blisko siebie wymiarami. Pozostaje tylko zmierzyć rozstaw cylindrów i parę(set) innych rzeczy 270751858-jezyk.gif

> 2. Czy po zmianie ewentualnej bloku sprzęgło i koło zamachowe z SEH-a

> będzie pasować?

niewiem.gif musisz pomierzyć średnice. Jeśli nawet wejdzie to pozostaje kwestia zgrania z wieńcem zębatym na kole, rozrusznika

> 1. Jak ten blok zamontować ? Przecież we Fronterze X22XE był

> montowany wzdłużnie, a w Kadecie NE jest montowany poprzecznie?

Ludziska montują MV6 z Omegi do Corsy i jakoś włazi. Poszukaj o montowaniu silników MV6. O ile pamiętam blok ma otwory do mocowania wzdłużnego i poprzecznego.

> 2. Czy po przełożeniu samego bloku ECU nie będzie wariował?

Blok X22XE ma czujnik spalania stukowego, którego nie posiada 20SEH. Niepodłączony czujnik będzie skutkował mułem.

> 3. Czy przez większy blok nie wydmucha nie uszkodzi się głowica????

To będziesz musiał sam sprawdzić.

> Chciałem zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem ( zajmuję się tym

> od niedawna hobbystycznie i dopiero "powiększam swoją wiedzę"

No to wskoczyłeś od razu na głęboką wodę.

Powodzenia waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> średnica czopa głównego X22XE: 57,974-57,495

> szerokość czopa głównego: 25,950-26,402

> średnica czopa głównego 20SEH: 57,982-57,495

> szerokość czopa głównego: 25,850-26,300

> oba wały są podparte tak samo; co każde wykorbienie

> wymiary są nieoficjalne i uwzględniają 2 szlify.

> Czopy korbowe są podobnie blisko siebie wymiarami. Pozostaje tylko

> zmierzyć rozstaw cylindrów i parę(set) innych rzeczy

> musisz pomierzyć średnice. Jeśli nawet wejdzie to pozostaje kwestia

> zgrania z wieńcem zębatym na kole, rozrusznika

Dzieki za te info, nie moglem nigdze go znalezc bow.gif

> Ludziska montują MV6 z Omegi do Corsy i jakoś włazi. Poszukaj o

> montowaniu silników MV6. O ile pamiętam blok ma otwory do

> mocowania wzdłużnego i poprzecznego.

To ciekawe - zaraz poszukam smile.gif

> Blok X22XE ma czujnik spalania stukowego, którego nie posiada 20SEH.

> Niepodłączony czujnik będzie skutkował mułem.

A tu akurat nie masz racji, bo w SEH-u tez jest czujnik spalania stukowego smile.gif

> To będziesz musiał sam sprawdzić.

> No to wskoczyłeś od razu na głęboką wodę.

> Powodzenia

Hehe, no w sumie, ale chyba szybko sie ucze ;p

Ogolnie sie wywiedzialem troche od jakiegos dojcza ktory juz to robil. Ogolnie trzeba przelozyc blok jednak caly kompletny z X22XE/X22SE - komp bedzie ogarnial temat bez problemu . Trzeba tylko zmienic zawory ssace na zawory z C20XE. Ale czemu tylko ssace? moze mi ktos to wytlumaczyc? smile.gif

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za te info, nie moglem nigdze go znalezc

> To ciekawe - zaraz poszukam

> A tu akurat nie masz racji, bo w SEH-u tez jest czujnik spalania

> stukowego

> Hehe, no w sumie, ale chyba szybko sie ucze ;p

> Ogolnie sie wywiedzialem troche od jakiegos dojcza ktory juz to

> robil. Ogolnie trzeba przelozyc blok jednak caly kompletny z

> X22XE/X22SE - komp bedzie ogarnial temat bez problemu . Trzeba

> tylko zmienic zawory ssace na zawory z C20XE. Ale czemu tylko

> ssace? moze mi ktos to wytlumaczyc?

> Pzdr

Bo być może tylko ssące mają mniejszą średnicę w 2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a co z takimi rzeczami jak

1. szkrzynia biegow - bedzie pasowac f16?

2. sprzeglo, kolo zamachowe?

3. Co z takimi rzeczami jak rozrusznik/altek itp?

4. Kto zna roznice miedzy dolem oplowskim od x22xe/x22se a silnikiem z leganzy T22SED>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.