SANDo Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 Witam! Szukam od jakiegoś czasu pewnej informacji na temat małego tjuna mojego silnika, jednak nie mogę nigdzie znaleźć konkretów, więc może Wy mi pomożecie. Do rzeczy : Posiadam silnik 20SEH ze zrobioną górą ( kapitalny remont ) , jednak z palącym dosyć dużo oleju dołem ( około 1l/500km ). W tej chwili "stać mnie" już na zrobienie porządnie dołu silnika , ale pomyślałem, że może warto by było coś przy okazji wydłubać. Mianowicie chciałem z tego zrobić 2.2 na bazie silnika X22XE z Opla Frontery. I tu zrobiły się schody. Zdążyłem dojść do tego, że są dwie opcje : 1. Przełożenie całego kompletnego bloku z X22XE + głowica od SEH-a ( znalazłem stronę na której jakiś Niemiec zrobił to z XE, a z tego co mi wiadomo to głowice w tych silnikach są wymienialne ). Strona niemca : http://www.grosswimm.de/rich/projekte/ 2. Przełożenie wału korbowego X22XE z tłokami do bloku NE/SEH. Średnica tłoków w obydwu silnikach się nie różni, ale inny jest skok tłoka ( o ile dobrze kojarzę - SEH ma skok 86, a X22XE 94.6 mm . Ogólnie potrzebowałbym kilku danych , których mi brakuje; 1. Dane dot. wału korbowego w obu silnikach - jaka jest średnica panewek głównych, czy wal jest podobnie podparty jak w SEH-u, w ilu miejscach i w których miejscach, czy tak samo jak w SEH, 2. Czy po zmianie ewentualnej bloku sprzęgło i koło zamachowe z SEH-a będzie pasować? Dręczą mnie jeszcze takie pytania ; 1. Jak ten blok zamontować ? Przecież we Fronterze X22XE był montowany wzdłużnie, a w Kadecie NE jest montowany poprzecznie? 2. Czy po przełożeniu samego bloku ECU nie będzie wariował? 3. Czy przez większy blok nie wydmucha nie uszkodzi się głowica???? Chciałem zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem ( zajmuję się tym od niedawna hobbystycznie i dopiero "powiększam swoją wiedzę" ;-) Auto ma służyć do jazdy na co dzień, nie może się co chwilę psuć. Krótko mówiąc ; chciałbym trochę podłubać ten silnik, ale zachować brak awaryjności. Mam nadzieje ze ktos to przeczyta i moze jeszcze pomoze ;p\ Pzdr! Jezeli ktokolwiek wie cokolwiek, to pisac, ewentualnie linkowac wdzieczny bede za jakiekolwiek info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 > 1. Dane dot. wału korbowego w obu silnikach - jaka jest średnica > panewek głównych, czy wal jest podobnie podparty jak w SEH-u, w > ilu miejscach i w których miejscach, czy tak samo jak w SEH średnica czopa głównego X22XE: 57,974-57,495 szerokość czopa głównego: 25,950-26,402 średnica czopa głównego 20SEH: 57,982-57,495 szerokość czopa głównego: 25,850-26,300 oba wały są podparte tak samo; co każde wykorbienie wymiary są nieoficjalne i uwzględniają 2 szlify. Czopy korbowe są podobnie blisko siebie wymiarami. Pozostaje tylko zmierzyć rozstaw cylindrów i parę(set) innych rzeczy > 2. Czy po zmianie ewentualnej bloku sprzęgło i koło zamachowe z SEH-a > będzie pasować? musisz pomierzyć średnice. Jeśli nawet wejdzie to pozostaje kwestia zgrania z wieńcem zębatym na kole, rozrusznika > 1. Jak ten blok zamontować ? Przecież we Fronterze X22XE był > montowany wzdłużnie, a w Kadecie NE jest montowany poprzecznie? Ludziska montują MV6 z Omegi do Corsy i jakoś włazi. Poszukaj o montowaniu silników MV6. O ile pamiętam blok ma otwory do mocowania wzdłużnego i poprzecznego. > 2. Czy po przełożeniu samego bloku ECU nie będzie wariował? Blok X22XE ma czujnik spalania stukowego, którego nie posiada 20SEH. Niepodłączony czujnik będzie skutkował mułem. > 3. Czy przez większy blok nie wydmucha nie uszkodzi się głowica???? To będziesz musiał sam sprawdzić. > Chciałem zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem ( zajmuję się tym > od niedawna hobbystycznie i dopiero "powiększam swoją wiedzę" No to wskoczyłeś od razu na głęboką wodę. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SANDo Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 > średnica czopa głównego X22XE: 57,974-57,495 > szerokość czopa głównego: 25,950-26,402 > średnica czopa głównego 20SEH: 57,982-57,495 > szerokość czopa głównego: 25,850-26,300 > oba wały są podparte tak samo; co każde wykorbienie > wymiary są nieoficjalne i uwzględniają 2 szlify. > Czopy korbowe są podobnie blisko siebie wymiarami. Pozostaje tylko > zmierzyć rozstaw cylindrów i parę(set) innych rzeczy > musisz pomierzyć średnice. Jeśli nawet wejdzie to pozostaje kwestia > zgrania z wieńcem zębatym na kole, rozrusznika Dzieki za te info, nie moglem nigdze go znalezc > Ludziska montują MV6 z Omegi do Corsy i jakoś włazi. Poszukaj o > montowaniu silników MV6. O ile pamiętam blok ma otwory do > mocowania wzdłużnego i poprzecznego. To ciekawe - zaraz poszukam > Blok X22XE ma czujnik spalania stukowego, którego nie posiada 20SEH. > Niepodłączony czujnik będzie skutkował mułem. A tu akurat nie masz racji, bo w SEH-u tez jest czujnik spalania stukowego > To będziesz musiał sam sprawdzić. > No to wskoczyłeś od razu na głęboką wodę. > Powodzenia Hehe, no w sumie, ale chyba szybko sie ucze ;p Ogolnie sie wywiedzialem troche od jakiegos dojcza ktory juz to robil. Ogolnie trzeba przelozyc blok jednak caly kompletny z X22XE/X22SE - komp bedzie ogarnial temat bez problemu . Trzeba tylko zmienic zawory ssace na zawory z C20XE. Ale czemu tylko ssace? moze mi ktos to wytlumaczyc? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anddaniluk Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 > Dzieki za te info, nie moglem nigdze go znalezc > To ciekawe - zaraz poszukam > A tu akurat nie masz racji, bo w SEH-u tez jest czujnik spalania > stukowego > Hehe, no w sumie, ale chyba szybko sie ucze ;p > Ogolnie sie wywiedzialem troche od jakiegos dojcza ktory juz to > robil. Ogolnie trzeba przelozyc blok jednak caly kompletny z > X22XE/X22SE - komp bedzie ogarnial temat bez problemu . Trzeba > tylko zmienic zawory ssace na zawory z C20XE. Ale czemu tylko > ssace? moze mi ktos to wytlumaczyc? > Pzdr Bo być może tylko ssące mają mniejszą średnicę w 2,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SANDo Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 Ok, a co z takimi rzeczami jak 1. szkrzynia biegow - bedzie pasowac f16? 2. sprzeglo, kolo zamachowe? 3. Co z takimi rzeczami jak rozrusznik/altek itp? 4. Kto zna roznice miedzy dolem oplowskim od x22xe/x22se a silnikiem z leganzy T22SED>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 > A tu akurat nie masz racji, bo w SEH-u tez jest czujnik spalania stukowego Tak? A z jakiego wozu ten SEH jeśli można wiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SANDo Napisano 25 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2007 Panie, naprawde ciezko powiedzic Prawdopodbnie z Kadetta bo mial jeszcze starego motronica 2-rzedowego ;-) Ale chyba wszystkie SEHy po tym z Ascony mialy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.