thomasm Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Witam! Od pewnego czasu mój Kropek na zimnym silniku odpala tak jakby nie na wszystkie gary. Dolegliwość ustępuje jak się maszyna nieco rozgrzeje. Wymieniałem już kable i sprawdzałem świece. Okazało się wówczas że jedna ze świec nie działa (też dość dziwne bo świece wymieniałem na NGK i przejechałem na nich 2-3k zaledwie). Tak więc wymieniłem wadliwą świecę na identyczną (nową) NGK i przy okazji przewody na porządniejsze. Na jakiś czas pomogło, ale teraz znowu zabawa od początku z tym że przejechałem może z 1,5k i tym razem wydaje się że świeczki są ok. Już nie wiem co jest nie tak. Proszę o poradę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RADOOO Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Raczej jestem pewny że poszła uszczelka pod glowica i plyn chlodzacy dostaje sie do ktoregos gara. Przerabialem to w swoim aucie identyczne objawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 może być jak kolega Radooo mówi , jak świeczki przewody dobre to może byc panięte upg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumina Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 Spróbuj odpalając na zimnym silniku dodać od razu nieco gazu, bardzo możliwe że silnik dostaje za dużo paliwa a za mało powietrza i paliwo zalewa ci świece, jak padnie uszczelka pod głowicą to spaliny dostają się do płynu, korek chłodnicy charakterystycznie pachnie, a samego płynu ubywa. W skrajnym przypadku płyn chłodzący wlewa się do cylindra i wtedy sprawa jest jasna. Gorący silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą po zatrzymaniu niejednokrotnie wydaje odgłosy jakby wrząca kropla kapała na na zimną płytę, tak miałem osobiście . Zaolejenie charakterystyczne od strony kolektora wydechowego w okolicy głowicy i bloku wcale nie świadczy że uszczelka jest nieszczelna pomiędzy kanałami chłodzącymi i cylindrami. Jeżeli auto na zimnym po dodaniu gazu pracować będzie równo w okolicach 2000 obr. to problem jest po stronie czujnika odpowiadającego za ssanie czyli zapalanie na zimnym. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pit0872 Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > [...]zatrzymaniu niejednokrotnie wydaje odgłosy jakby wrząca kropla > kapała na na zimną płytę, tak miałem osobiście . A jaki odgłos wydaje wrząca kropla spadajaca na zimną płytę??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.