djo Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Witam! Mam pytanie odnośnie zachowania tego silnika - otoż przy nagłym naciśnięciu gazu auto się jakby dławi, a przy wolniejszym ładnie wkręca na obroty - co może być przyczyną?? Rozrząd odpada, napewno nie przeskoczył o ząbek, mapsensor reaguje na odpięcie wężyka (spadają obroty i silnik zaczyna pracować nierówno). Auto nie ma LPG,poza tym dysponuje pełną mocą. Czy to może być wina TPS?? Bede wdzięczny za wszelkie tropy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 > Diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie No właśnie chcę wyeliminować te najprostsze przyczyny. Na diagnostykę i tak pojadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 > Witam! > Mam pytanie odnośnie zachowania tego silnika - otoż przy nagłym > naciśnięciu gazu auto się jakby dławi, a przy wolniejszym ładnie > wkręca na obroty - co może być przyczyną?? Rozrząd odpada, > napewno nie przeskoczył o ząbek, mapsensor reaguje na odpięcie > wężyka (spadają obroty i silnik zaczyna pracować nierówno). Auto > nie ma LPG,poza tym dysponuje pełną mocą. Czy to może być wina > TPS?? > Bede wdzięczny za wszelkie tropy. TPS nawet jeśli pada to nie da raczej błędu na diagnostyce, trzeba obserwować live data, a najlepiej podpiąć pod niego omomierz (lub na podłączonej wiązce woltomierz) i obserwować wskazania - czy nie ma "skoków". Najlepiej nadaje się miernik analogowy lub cyfrowy z szybkim bargrafem, na "żółtku" za 15zł nic nie będzie widać. MAP może działać "pozornie" - może podawać złe wartości ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 > TPS nawet jeśli pada to nie da raczej błędu na diagnostyce, trzeba > obserwować live data, a najlepiej podpiąć pod niego omomierz > (lub na podłączonej wiązce woltomierz) i obserwować wskazania - > czy nie ma "skoków". Najlepiej nadaje się miernik analogowy lub > cyfrowy z szybkim bargrafem, na "żółtku" za 15zł nic nie będzie > widać. > MAP może działać "pozornie" - może podawać złe wartości ciśnienia. No to jutro multimetr i badanie TPS. Bez obaw nie na "żółtku" MAPa zapne od kolegi i wtedy będe pewny. Inne przyczyny wam się nie nasuwają na myśl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > No to jutro multimetr i badanie TPS. Bez obaw nie na "żółtku" > MAPa zapne od kolegi i wtedy będe pewny. > Inne przyczyny wam się nie nasuwają na myśl? Oficjalne wyniki dzisiejszej diagnostyki: 0 błędów. TPS przemierzony i w jednym przypadku, między dwoma pinami z lewej strony (patrząc od przodu samochodu), przy otwieraniu przepustnicy rezystancja płynnie maleje od 2,3kOhm, ale w jednym momencie następuje skok (przy około 2,1kOhm skacze do 2,3kOhm i dalej jedzie znów płynnie az do 1,2kOhm). Miedzy pinami skrajnymi rzeystancja rośnie od 1,2kOhm do 2,3kOhm i to bez żadnych przeskoków. Czy tu może znajdować się przyczyna przerywania silnika przy nagłym naciśnieciu gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.