Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury...


tzok

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś wpadłem na pomysł wymiany płynu w układzie chłodzenia, jak pomyślałem tak zrobiłem i... zrobił się problem. Od tego czasu wskaźnik temperatury pokazuje za niską temperaturę, przedtem wentylator włączał się na drugiej grubej kresce, a normalna temperatura była na środku skali. Teraz wentylator włącza się gdzieś w 2/3 drogi między 1/4 a 1/2 skali a normalna temperatura jest ok 3mm nad 1/4 skali. Z początku myślałem że nawalił termostat, więc go wymieniłem (a właściwie to mechanik) ale dalej jest tak samo. Dopiero dzisiaj sprawdziłem, że na Euroscanie temperatura silnika jest ok. i waha się między 92-96*C a wskazówka nie osiąga wtedy nawet dolnej grubej kreski (środek skali to przerwa między 2 grubszymi kreskami).

Czyżby od wymiany płynu uszkodził się czujnik temperatury od wskaźników? Czasem też wskazówka temperatury nagle opada od 3-4mm zwłaszcza jak sie doda gazu ale czasem sama z siebie.

Możliwe żeby taki efekty dawał zapowietrzony układ chłodzenia? Próbowałem go odpowietrzyć ale nie jest to łatwe, powinno się to robić przy zalewaniu płynem, potem to już ciężka sprawa. Nawet jak wykręcę odpowietrznik przy chłodnicy to nic z niego nie cieknie, chyba że dodam gazu (ale jeśli wtedy otworzy się termostat to też robi się nieciekawie...).

279128732-temp.jpg

post-31403-1435248416756_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na zapowietrzenie układu

Spróbuję jakoś to jeszcze odpowietrzyć ale chyba się skończy na spuszczeniu płynu i zalaniu tak jak w ksziążce piszą - z wykręconymi odpowietrznikami, do przelania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuję jakoś to jeszcze odpowietrzyć ale chyba się skończy na

> spuszczeniu płynu i zalaniu tak jak w ksziążce piszą - z

> wykręconymi odpowietrznikami, do przelania.

No jesli zrobiłeś to inaczej crazy.gifto sie nie dziwie tym co sie dzieje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przyciez chyba bylo juz wiele razy na kaciku ze w mk1(przynajmniej niektorych) wskazania rzedu 1/4 to jak najbardziej typowe zjawisko i tak ponoc ma byc, i ze wszytsko jest ok, skoro na euroskanie pokazuje ci temp rzedu 92-96st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jesli zrobiłeś to inaczej to sie nie dziwie tym co sie dzieje

Teraz nie wiem jak to było robione, bo nie było mnie przy tym jak mechanik wymieniał termostat... on chyba nawet nie spuszczał płynu, co mu sie wylało po zdjęciu termostatu uzupełnił nowym płynem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przyciez chyba bylo juz wiele razy na kaciku ze w

> mk1(przynajmniej niektorych) wskazania rzedu 1/4 to jak

> najbardziej typowe zjawisko i tak ponoc ma byc, i ze wszytsko

> jest ok, skoro na euroskanie pokazuje ci temp rzedu 92-96st.

Przed wymianą płynu było tak jak ma być i tak jak podaje książka - normalna temperatura w połowie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.