Skocz do zawartości

Renault Megane Scenic 1,6 16V problem z odpaleniem


ryszardjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc.

Mam problem z odpaleniem Renault Scenic 1,6 16V r.pr.2000 silnik K4MA700D27.. typ MER1306A0773

Czasami przy próbie odpalenia silnik nie chce zaskoczyć. Ponawiam kilkakrotnie próbę i nic. Znajomy mechanik poradził żebym powłączałi wyłaczał pilotem samochód i po dwóch następnych próbach odpalił , ale po dwóch dniach jak był zimny znowu się to pojawiło / czerwona lampka , która miga na pulpicie po włożeniu kluczyka- gaśnie/. A właśnie jak mi nie chciał odpalic za pierwszym razem wyciągałem bezpieczniki / na parkingu 300km od chaty/ , a później jakąś grubą wtyczkę po prawej stronie pod maską / chyba od komputera/.

Teraz raz odpala raz nie i nie wiem jaka jest tego przyczyna.

Po tym komputerze jakoś inaczej działa mi klimatronik.... nie mogę przełączać dowolnie funkcji np przy zmianie wylotu powietrza wyłącza mi się automatyczna klimatyzacja

Pytanie :

czy jest jakaś procedura przywracania "fabrycznych ustawień" czy wystarczy odłączyć zasilanie / kleme od akumulatora / i ponownie ją podłączyć czy jest to jakaś bardziej skomplikowana procedura.

Co z tym odpalaniem czy coś się psuje /baterie w pilocie wymieniłem , ale nic to nie dało/. Dziwnym trafem żonie zawsze odpala. Czy może dzieje się tak jak np nie zamknie się samochodu , albo próbuje odpalić przy otwartych drzwiach przy kierowcy /ponoć włącza się blokada zapłonu? oslabiony.gif

Pozdrawiam i dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam i proszę o pomoc.

> Mam problem z odpaleniem Renault Scenic 1,6 16V r.pr.2000 silnik

> K4MA700D27.. typ MER1306A0773

> Czasami przy próbie odpalenia silnik nie chce zaskoczyć. Ponawiam

> kilkakrotnie próbę i nic. Znajomy mechanik poradził żebym

> powłączałi wyłaczał pilotem samochód i po dwóch następnych

> próbach odpalił , ale po dwóch dniach jak był zimny znowu się to

> pojawiło / czerwona lampka , która miga na pulpicie po włożeniu

> kluczyka- gaśnie/. A właśnie jak mi nie chciał odpalic za

> pierwszym razem wyciągałem bezpieczniki / na parkingu 300km od

> chaty/ , a później jakąś grubą wtyczkę po prawej stronie pod

> maską / chyba od komputera/.

> Teraz raz odpala raz nie i nie wiem jaka jest tego przyczyna.

> Po tym komputerze jakoś inaczej działa mi klimatronik.... nie mogę

> przełączać dowolnie funkcji np przy zmianie wylotu powietrza

> wyłącza mi się automatyczna klimatyzacja

> Pytanie :

> czy jest jakaś procedura przywracania "fabrycznych ustawień" czy

> wystarczy odłączyć zasilanie / kleme od akumulatora / i ponownie

> ją podłączyć czy jest to jakaś bardziej skomplikowana procedura.

> Co z tym odpalaniem czy coś się psuje /baterie w pilocie wymieniłem ,

> ale nic to nie dało/. Dziwnym trafem żonie zawsze odpala. Czy

> może dzieje się tak jak np nie zamknie się samochodu , albo

> próbuje odpalić przy otwartych drzwiach przy kierowcy /ponoć

> włącza się blokada zapłonu?

> Pozdrawiam i dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc.

A próbowałeś wymienić czujnik położenia wału korbowego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A próbowałeś wymienić czujnik położenia wału korbowego???

Najpierw dziękuję za odpowiedź. Co do czujnika to nie mam pojęcia , gdzie on się znajduje , jak się dowiem to pozostaje problem z wymontowaniem. Może warto kupić sobie na początek książkę "Sam naprawiam Renault megane scenic 1999-2002".

Co do czujnika to może i to jest to bo podczas odpalania samochód się trzęsie. Hm muszę chyba pożyczyć od kogoś taki czujnik , ale myślę , że najpierw warto będzie wymontować stary i go sprawdzić lub przeczyścić. Co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw dziękuję za odpowiedź. Co do czujnika to nie mam pojęcia ,

> gdzie on się znajduje , jak się dowiem to pozostaje problem z

> wymontowaniem. Może warto kupić sobie na początek książkę "Sam

> naprawiam Renault megane scenic 1999-2002".

> Co do czujnika to może i to jest to bo podczas odpalania samochód się

> trzęsie. Hm muszę chyba pożyczyć od kogoś taki czujnik , ale

> myślę , że najpierw warto będzie wymontować stary i go sprawdzić

> lub przeczyścić. Co Ty na to?

Czujnik znajduje sie na kole zamachowym przy skrzyni biegów. Jest to przykręcony dwoma śrubami do bloku silnika kawałek płaskownika z wystającym czujnikiem.

Jak otworzysz maskę to po lewej masz silnik, a po prawej skrzynię biegów, ten czujnik jest przykręcony tuż przy połaczeniu skrzynki z silnikiem w najwyższym jej /skrzynki/ punkcie. Odpowiada on za informację o położeniu wału korbowego i posrednio steruje otwarciem poszczególnych wtrysków. Często się zdarza, że jest zabrudzony i żle czyta impulsy z koła zamachowego lub zaśniedziałe są złącza w kostce łaczącej kable doprowadzone do niego.

Drugim objawem może być uszkodzona/e cewki wysokiego napięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam i proszę o pomoc.

> Mam problem z odpaleniem Renault Scenic 1,6 16V r.pr.2000 silnik

> K4MA700D27.. typ MER1306A0773

> Czasami przy próbie odpalenia silnik nie chce zaskoczyć. Ponawiam

> kilkakrotnie próbę i nic. Znajomy mechanik poradził żebym

> powłączałi wyłaczał pilotem samochód i po dwóch następnych

> próbach odpalił , ale po dwóch dniach jak był zimny znowu się to

> pojawiło / czerwona lampka , która miga na pulpicie po włożeniu

> kluczyka- gaśnie/. A właśnie jak mi nie chciał odpalic za

> pierwszym razem wyciągałem bezpieczniki / na parkingu 300km od

> chaty/ , a później jakąś grubą wtyczkę po prawej stronie pod

> maską / chyba od komputera/.

> Teraz raz odpala raz nie i nie wiem jaka jest tego przyczyna.

> Po tym komputerze jakoś inaczej działa mi klimatronik.... nie mogę

> przełączać dowolnie funkcji np przy zmianie wylotu powietrza

> wyłącza mi się automatyczna klimatyzacja

> Pytanie :

> czy jest jakaś procedura przywracania "fabrycznych ustawień" czy

> wystarczy odłączyć zasilanie / kleme od akumulatora / i ponownie

> ją podłączyć czy jest to jakaś bardziej skomplikowana procedura.

> Co z tym odpalaniem czy coś się psuje /baterie w pilocie wymieniłem ,

> ale nic to nie dało/. Dziwnym trafem żonie zawsze odpala. Czy

> może dzieje się tak jak np nie zamknie się samochodu , albo

> próbuje odpalić przy otwartych drzwiach przy kierowcy /ponoć

> włącza się blokada zapłonu?

> Pozdrawiam i dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc.

Weś spzrwdź zapasowym kluczykiem jak pali jeżeli masz go, bo to mi wygląda na słabą baterię w kluczyku immobilisera i raz pali i raz nie albo cosik nie styka w kluczyku już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weś spzrwdź zapasowym kluczykiem jak pali jeżeli masz go, bo to mi

> wygląda na słabą baterię w kluczyku immobilisera i raz pali i

> raz nie albo cosik nie styka w kluczyku już

Baterie oczywiście wymieniłem. Po wymianie też nie chciał raz odpalić ale popstrykałem kluczem i zaskoczył.Dziwne tylko bo po włożeniu i przekręceniu kluczyka czerwona lampka , przestaje migać czyli myślę że kluczyk jest OK.

Dzięki za porade próbuje dalej z czyjnikiem położenia wału - od czegoś trzeba zacząć. Później rozbiorę kluczyk i przeczyszcze styki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
  • 5 lat później...

Witam po kilku latach.

Niestety problem dalej występuje. Jakiś czas był spokuj i ta usterka występowała b. rzadko Kupiłem cały zestaw BSI z kluczykiem i sterownikiem silnika. Przełożyłem i dokładnie to samo się dzieje - nie chce odpalić.

Gośc który mi to sprzedał twierdził że auto działało do samego końca na tym zestawie. Chyba mu uwierzę bo po załaczeniu kluczykiem wszystko mogę załączyć czyli immo działa OK. Silnik kręci ala nie zaskakuje. Ostatnio zgasł mi w Łodzi na dyżym skrzyżowaniu. Zauważyłem coś dziwnego , że poziom paliwa raptownie mi się na wskaźniku  obniżył. Z popychu odpalił. Ma ktoś pomysł co tu jest grane. Ja bym celował w jakieś złacze - najpierw może od pomopy paliwa. Bywało już tak że kręciłem ileś razy i nie "zalewał" się (jest na wtrysku i może się mylę z tym zalaniem). Dziwne że z popychu ruszał. Nie chce go nadwyrężać żeby mi zaworów nie wypchnęło, ale w łodzi na skrzyżowaniu nie miałem już wyjścia. Ma ktoś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.