chalski21 Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 Witam. Problem dotyczy poczciwej e30-tki z silnikiem M40 1,8. Nie dogrzewanie sie - podejrzewam i to bardzo poważnie termostat - podczas jazdy w korku temp w okolicy pierwszej kreski (jeszcze przed środkiem skali) zwiększenie prędkości do ok 100 km/h skutkuje spadkiem temperatury. Bardziej niepokojący jest objaw przerywania (chyba zapłonu) występuje szczególnie często przy mocniejszym wdepnięciu gazu szczególnie z niskich obrotów (np 2000 obr/min) ale występuje to też przy trzymaniu obrotów na 4000 obr/min. Objaw przypomina chwilowe wyłączenie zapłonu - spadają obroty (jakby nie było iskry) ale równocześnie na ułamek sekundy ginie prąd na zegarach - (na chwile opada np wskazówka od temperatury silnika). Co to może być?? Skutek niedogrzania? Jakieś problemy z układem zapłonowym? Czy może ECU szwankuje i "przerywa"?? Słyszałem też że podobne objawy mogą być przy błędach sondy Lambda?? Jak to zdiagnozować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 Pozdrawiam kolegę z bmw-e30.pl . Jeśli się nie dogrzewa, to albo termostat, albo visco się niepotrzebnie załącza uszkodzone), ale wtedy byłoby je słychać. Pamiętaj jednak, że odchył 1-2mm na lewo od pionu podczas jazdy jest normą w E-30. Ja mam już trzeci termostat i przy każdym było tak samo (niepotrzebnie wymieniałem). Apropo przerywania w dostawie prądu sprawdź w pierwszym rzędzie klemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chalski21 Napisano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2007 Pisze i tu i na E30.pl żeby zwiększyć prawdopodobieństwo zlokalizowania usterki. Klemy sprawdze ale napewno już nie dziś Co do termostatu i temperatury - na 100 % coś nie tak - wskazówka nie zawsze przekracza drugą kreske (pierwsza to min, a trzecia to środek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chalski21 Napisano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2007 Auto działa. Termostat wymieniony, przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy (stał). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.