tdm Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 czytam rozne testy motocykli i napotoczylem sie juz nie raz na pojecie z tematu watka. Mozecie powiedziec co to dokladnie jest i do czego sluzy, i jak wyglada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekd Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 Wygląda jak amortyzator mnie więcej. Słuzy do tłumienia drgań kierownicy, która w takowe czasem lubi wpadać. Nie wszystkie motocykle tak mają, ale zwykle zjawisko to ma miejsce w motocyklach sportowych, które mają dość "ostrą" geometrię ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz_NII Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > czytam rozne testy motocykli i napotoczylem sie juz nie raz na > pojecie z tematu watka. Mozecie powiedziec co to dokladnie jest > i do czego sluzy, i jak wyglada? uzupełniajac wypowiedź przedmówcy dodam że wyglada to tak ze jadac np 200 czy 260 czy 280 km/h kierownica Ci sie nie ruszy o wiecej niz kilka stopni mimo iz bys chciał (samobójcze próby) gwałtownie skrecic nie dasz rady. W Hondach jest to nawane chyba jako HASIS czy jakoś tak i działanie amortyzatora skrętu jest uzaleznione od predkosci. Chodzi o bezpieczenstwo. Amortyzator skrętu jest tez pomocny niektórym przy robieniu stoppie - stania na przednim kole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 12 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 > uzupełniajac wypowiedź przedmówcy dodam że wyglada to tak ze jadac > np 200 czy 260 czy 280 km/h kierownica Ci sie nie ruszy o wiecej > niz kilka stopni mimo iz bys chciał (samobójcze próby) > gwałtownie skrecic nie dasz rady. W Hondach jest to nawane chyba > jako HASIS czy jakoś tak i działanie amortyzatora skrętu jest > uzaleznione od predkosci. Chodzi o bezpieczenstwo. > Amortyzator skrętu jest tez pomocny niektórym przy robieniu stoppie - > stania na przednim kole. uzupełniajac wypowiedź przedmówcy dodam że, amortyzator zabezpiecza tez przed efektem tzw "shimmy", czyli gwaltownych ruchow wachadlowych kierownicy, w momencie utratu przyczepnosci tegoz mowiac po ludzku jak walisz w palnik wychodzac z zakretu moze ci zagibac kierą (widac czasem to na wyscigach). Ogolnie z amortyzatorem troszke ciezej skreca sie przy manewrach postojowych, to chyba jedyny wiekszy minus. To dobry wynalazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.