Skocz do zawartości

Znikająca woda z układu chłodzenia


mieszko1978

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem - po przejechaniu 100 km musze dolewać wody do chłodnicy ok 1l. - sprawdzałem miarke oleju woda nie dostaje się do silnika - silnik póki jest woda chodzi OK i na benzynie i na gazie ale jak pozim wody sie obniży to zaczyna gasnąć na gazie - myśle że to może z powodu niedogrzania - układu "pompy" gazu jak uzupełnie wode to jest ok. Gdzie ta woda sie podziewa - nie wygląda na to że układ gdzieś przecieka ale gdzie pod autkiem jest sucho jak stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem - po przejechaniu 100 km musze dolewać wody do chłodnicy

> ok 1l. - sprawdzałem miarke oleju woda nie dostaje się do

> silnika - silnik póki jest woda chodzi OK i na benzynie i na

> gazie ale jak pozim wody sie obniży to zaczyna gasnąć na gazie -

> myśle że to może z powodu niedogrzania - układu "pompy" gazu jak

> uzupełnie wode to jest ok. Gdzie ta woda sie podziewa - nie

> wygląda na to że układ gdzieś przecieka ale gdzie pod autkiem

> jest sucho jak stoi.

może korek na chłodnicy warto wymienić - 15 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Uszczelka pod głowicą i woda do cylindra. Nie musi wpadać do oleum.

A jakie s tego objawy - oprócz braków wody w chłodnicy. Samochód chodzi IDEALNIE tylko jak ubędzie wody to źle idzie na gazie.

Moja teoria jest taka w chłodnicy miałem 90% H2O woda paruje już przy ok 60st. wiemy że płyn w chłodnicy rozgrzewa sie bardziej Przy parowaniu wytwarza sie ciśnienie i wywala pare przez korek (ona ma przecież w sobie taki zaworek) Wczoraj nalałem full normalnego borygo i wygląda na to że już tyle tego płynu nie uchodzi Mam nadzieje że to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze czy lekko nie ucieka Ci na takim laczeniu trzech gumowych wezy. Jak otworzysz maske i popatrzysz w dól zaraz za chlodnica bede trzy weze w taka litere Y zrobione. Mi wlasnie tam uciekal plyn, a na ziemi praktycznie wogole nie zostawal zaden slad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie s tego objawy - oprócz braków wody w chłodnicy. Samochód

> chodzi IDEALNIE tylko jak ubędzie wody to źle idzie na gazie.

> Moja teoria jest taka w chłodnicy miałem 90% H2O woda paruje już przy

> ok 60st. wiemy że płyn w chłodnicy rozgrzewa sie bardziej Przy

> parowaniu wytwarza sie ciśnienie i wywala pare przez korek (ona

> ma przecież w sobie taki zaworek) Wczoraj nalałem full

> normalnego borygo i wygląda na to że już tyle tego płynu nie

> uchodzi Mam nadzieje że to to.

mimo wszystko stawiam na uszczelke pod glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem - po przejechaniu 100 km musze dolewać wody do chłodnicy

> ok 1l. - sprawdzałem miarke oleju woda nie dostaje się do

> silnika - silnik póki jest woda chodzi OK i na benzynie i na

> gazie ale jak pozim wody sie obniży to zaczyna gasnąć na gazie -

> myśle że to może z powodu niedogrzania - układu "pompy" gazu jak

> uzupełnie wode to jest ok. Gdzie ta woda sie podziewa - nie

> wygląda na to że układ gdzieś przecieka ale gdzie pod autkiem

> jest sucho jak stoi.

Miałem identycznie jak TY!Te same objawy, takie samo zachowanie. Jeden z węży, który dochodzi w okolice reduktora gazu LPG lekko opadł i położył się na kolektorze.rozgrzany kolektor przetopił w nim małą dziurkę i płyn zaczął uciekać z mniej więcej z taką częstotliwością jak u Ciebie.Sprawdź dokładnie wszystkie węże.A co do uszczelki to wyjmij korek od oleju i zobacz czy nie ma pod nim białej piany.Jak nie ma to z uszczelką powinno być wszystko ok.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem identycznie jak TY!Te same objawy, takie samo zachowanie.

> Jeden z węży, który dochodzi w okolice reduktora gazu LPG lekko

> opadł i położył się na kolektorze.rozgrzany kolektor przetopił w

> nim małą dziurkę i płyn zaczął uciekać z mniej więcej z taką

> częstotliwością jak u Ciebie.Sprawdź dokładnie wszystkie węże.

Co do wezy to sie zgadzam. Sprawdz wszystko dokladnie. Mozesz miec takze uszkodzony parownik - to zalezy od jego typu (w niektorych woda potrafi dostawac sie do czesci gazowej)

> co do uszczelki to wyjmij korek od oleju i zobacz czy nie ma pod

> nim białej piany.Jak nie ma to z uszczelką powinno być wszystko

> ok.

To, ze nie ma mazi na korku jeszcze nie swiadczy o dobrej uszczelce. Chlodziwo moze przedostawac sie do cylindra (a nie do oleju) i nastepuje jego spalanie. Ja tak mialem. Zadnych objawow, oprocz tego, ze ubylo mi chlodziwa i silnik zaczal sie grzac. Po wymianie uszczelki wszystko wrocilo do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem nalałem na full BORYGA po przejachaniu dziś rano uzupełniłem znowu do fulla i .... widze że ilość płyny po przejechaniu dużego odcinka stabilizuje sie na tym samym pozimie nadmiar który nalałem chłodnica oddje przez korek ale do poziomu zadowalającego powyżej kreski minimum. Będe obserwował i zdam relacje czy sie uspokoiło. Myśle że jak jest dużo więcej wody niż płynu w chłodnicy to takie mogą być objawy.

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.