Skocz do zawartości

147 PALI OPOROWO OLEJ? Szary dym?


alanosz

Rekomendowane odpowiedzi

otóż przedstawie szybko po krótce moją historie z ALFĄ ROMEO i poprosze o pomoc.

Otóz kupiłem AR147 z 2001r 1.6TS Samochód długo stał i miał zastaną tylnią tarcze. Dokonałem wymiany tarczy tylnych i klocków. Nic nie było ruszane z płynem itd a pedał na maxa wpada w podłoge i powiedziałbym że spowalnia a nie hamuje. Dopiero po podpompowaniu zaczyna cokolwiek hamować. Wycieków na pierwszy rzut oka nie widać. Ale spróbuje odpowietrzyć.

SPRAWA DRUGA.

Komputer pokazywał niskie ciśnienie oleju. Otóż okazało sie że oleju była znikoma ilość wiec uzupełniłem braki i samochód stał około 1.5 miesiaca bez ruchu. Naładowałem akumulator, odpalił z pierwszej próby ale z rury zaczął wydobywać sie szary dym. Jakby kopcił ostro olej ale sam nie wiem. Jak chwilke pochodził to jakby troszke mniej kopcił ale nie chciałem go chechłać żeby nic nie popsuć bardziej. Co to może być i jakie mogą być przyczyny. Prosze o pomoc jakiegoś speca od AR bo jestem świeży w tej marce. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do mechaniorów na ul/ Arkuszowa do Wawy

nie sa najtańsi ale tańsi od ASO a specjalizuja sie tylko w AR.

Oni ci to zdiagnozują.

Wielu użytkowników klubu IKAR tam jeździ i stąd ja tez tam czasem jeździłem.

To jedyny wyspecjalizowany zakład od AR który moge polecic,

jest jeszcze Pan Seliga ktory robi AR-poszukaj w necie.

Polecam

Tutaj masz linka

odrestaurowuja też stare AR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Zapowietrzony układ hamulcowy.

> 2. Woda w tłumiku powinna odparować po dłuższej jeździe i nie bedzie

> dymu.

Myślisz że to moze być woda któa sie tam dostała poprzez długi postój pojazdu?

Bo mnie już straszą uszczelniaczami zaworów itd itd że minimum 1000pln frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast biadolić bez sensu na forum, to odpowietrz hamulce, przesmaruj prowadnice zacisków, dolej oleju tak, zeby byl ciut ponizej maksimum i pojeździj troche szybciej za miastem. Autostrada/droga szybkiego ruchu, to sie wszystkie nagary wypalą, i wtedy zobacz czy dalej kopci i ile ci oleju ubyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> otóż przedstawie szybko po krótce moją historie z ALFĄ ROMEO i

> poprosze o pomoc.

> Otóz kupiłem AR147 z 2001r 1.6TS Samochód długo stał i miał zastaną

> tylnią tarcze. Dokonałem wymiany tarczy tylnych i klocków. Nic

> nie było ruszane z płynem itd a pedał na maxa wpada w podłoge i

> powiedziałbym że spowalnia a nie hamuje. Dopiero po

> podpompowaniu zaczyna cokolwiek hamować. Wycieków na pierwszy

> rzut oka nie widać. Ale spróbuje odpowietrzyć.

> SPRAWA DRUGA.

> Komputer pokazywał niskie ciśnienie oleju. Otóż okazało sie że

> oleju była znikoma ilość wiec uzupełniłem braki i samochód stał

> około 1.5 miesiaca bez ruchu. Naładowałem akumulator, odpalił z

> pierwszej próby ale z rury zaczął wydobywać sie szary dym. Jakby

> kopcił ostro olej ale sam nie wiem. Jak chwilke pochodził to

> jakby troszke mniej kopcił ale nie chciałem go chechłać żeby nic

> nie popsuć bardziej. Co to może być i jakie mogą być przyczyny.

> Prosze o pomoc jakiegoś speca od AR bo jestem świeży w tej

> marce. Pozdrawiam.

W drugiej sprawie to mozliwe, ze uszczelka pod glowica puszcza. Nie ubywa Ci plynu z chlodzacego?

Poczatek Twoejgo postu troche mnie przerazil - niski stan oleju to smierc dla kazdego TSa. Przyzwyczaj sie, ze bedzie Ci wzerala olej, wiec kontroluj jego stan CZESTO i dolewaj na biezaco. Ten typ tak ma, wiec powtarzam - bedzie Ci brala olej.

Jesli kupiles auto i bylo malo oleju, to moze byc powazna sprawa - kots podpicowal auto i je wystawil. Najwiekszym probleme jest to, ze ludzie nie kontroluja oleju i jezdza na za malym stanie, zacierajac silniki. Boje sie, ze poprzedni wlascicel prawie to zrobil i postanowil sprzedac Alfe. Moja rada jest taka - jedz do warsztatu poleconego przez Apachosa i popros, zeby zdjeli miske i skontrolowali stan panewek i walu, bedziesz wiedzial wszystko.

Aha, gdyds nie daj Boze mial zatarty motor - nie baw sie w szlif walu, bo tych walow NIE DA sie szlifowac. Kup od razu nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz że to moze być woda któa sie tam dostała poprzez długi postój

> pojazdu?

> Bo mnie już straszą uszczelniaczami zaworów itd itd że minimum

> 1000pln

Standartem jest, że bierze olej tak jest skonstuowany ten silnik, bierze i musi brać.

Skoro stał długo i najprawdopodobniej miał małe przebiegi to jest to jak najbardziej możliwe.

Jeżeli dopiero kupiłeś ten samochod to:

1. Zmień rozrząd.

2. Wszystkie płyny.

3. Wszystkie filtry.

To jest podstawa.

Jak pojeździsz z właściwym stanem oleju to się dowiesz wszystkiego. Może to było chwilowe niedopatrzenie właściciela i nie zdążył się uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamiast biadolić bez sensu na forum, to odpowietrz hamulce,

> przesmaruj prowadnice zacisków, dolej oleju tak, zeby byl ciut

> ponizej maksimum i pojeździj troche szybciej za miastem.

> Autostrada/droga szybkiego ruchu, to sie wszystkie nagary

> wypalą, i wtedy zobacz czy dalej kopci i ile ci oleju ubyło.

ooooooooooooo panowie i to jest ten magiczny moment że zgadam się w 100 % z kolegą zrób tak jak ci kolo podpowiada a jak nie pomoże to pisz dalej bedziemy walczyć z przeciwnościami clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> W drugiej sprawie to mozliwe, ze uszczelka pod glowica puszcza. Nie

> ubywa Ci plynu z chlodzacego?

> Poczatek Twoejgo postu troche mnie przerazil - niski stan oleju to

> smierc dla kazdego TSa. Przyzwyczaj sie, ze bedzie Ci wzerala

> olej, wiec kontroluj jego stan CZESTO i dolewaj na biezaco. Ten

> typ tak ma, wiec powtarzam - bedzie Ci brala olej.

> Jesli kupiles auto i bylo malo oleju, to moze byc powazna sprawa -

> kots podpicowal auto i je wystawil. Najwiekszym probleme jest

> to, ze ludzie nie kontroluja oleju i jezdza na za malym stanie,

> zacierajac silniki. Boje sie, ze poprzedni wlascicel prawie to

> zrobil i postanowil sprzedac Alfe. Moja rada jest taka - jedz do

> warsztatu poleconego przez Apachosa i popros, zeby zdjeli miske

> i skontrolowali stan panewek i walu, bedziesz wiedzial wszystko.

> Aha, gdyds nie daj Boze mial zatarty motor - nie baw sie w szlif

> walu, bo tych walow NIE DA sie szlifowac. Kup od razu nowy

> silnik.

Ciekawa teoria hmm.gif

Robiłem już conajmniej kilkanaście TSów i nikt mi nie powiedział, że wału nie można szlifować beksa.gif. spineyes.gif i jakoś jeżdżą i nic się nie dzieje, a tak na marginesie to nie pisz takich bzdur, bo nawet producent przewiduje nadwymiarowe panewki, a więc i szlif wału z_lol1.gif.

Co do wymian, to koledzy maja rację, od tego należy zacząć.

Pozdrawiam. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Standartem jest, że bierze olej tak jest skonstuowany ten silnik,

> bierze i musi brać.

To chyba zależy od egzemplarza. Mi od wymiany do wymiany oleju ubywa 1/4 na podziałce (zmieniam co 10tyś). Olej Mobil Super S 10W40.

> Skoro stał długo i najprawdopodobniej miał małe przebiegi to jest to

> jak najbardziej możliwe.

> Jeżeli dopiero kupiłeś ten samochod to:

> 1. Zmień rozrząd.

> 2. Wszystkie płyny.

> 3. Wszystkie filtry.

> To jest podstawa.

ok.gif - to procentuje.

> Jak pojeździsz z właściwym stanem oleju to się dowiesz wszystkiego.

> Może to było chwilowe niedopatrzenie właściciela i nie zdążył

> się uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawa teoria

> Robiłem już conajmniej kilkanaście TSów i nikt mi nie powiedział, że

> wału nie można szlifować . i jakoś jeżdżą i nic się nie

> dzieje, a tak na marginesie to nie pisz takich bzdur, bo nawet

> producent przewiduje nadwymiarowe panewki, a więc i szlif wału .

> Co do wymian, to koledzy maja rację, od tego należy zacząć.

> Pozdrawiam.

Jasne, nie ma problemu. Tyle tylko, ze sprawe znam z praktyki....

Uwielbiam jak na wszelkiej masy kacikach zarzuca sie "pisanie bzdur". Myslisz, ze bylbym na tyle glupi, zeby sie po prostu wymadrzac i pisac bajki?? Daj sobie na wstrzymanie, chlopie. To nie jest przedszkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, nie ma problemu. Tyle tylko, ze sprawe znam z praktyki....

> Uwielbiam jak na wszelkiej masy kacikach zarzuca sie "pisanie bzdur".

> Myslisz, ze bylbym na tyle glupi, zeby sie po prostu wymadrzac i

> pisac bajki?? Daj sobie na wstrzymanie, chlopie. To nie jest

> przedszkole.

AFAIK szlif jest możliwy, ale z racji jakiegoś tam powierzchniowego utwardzania (azotowania czy cuś) nie jest to zalecane. Po takiej czynności powinno się wykonać to azotowanie, ale wiadomo, że nie jest to już fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.