Skocz do zawartości

Ładowane akumulatora 17V !!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Co się dzieje z moim akumulatorem?? Ładowanie po podłączeniu nowego alternatora jest 17V a na samym akumulatorze wolnostojącym jest 14V

Co może być nie tak, mam nowy altek :/

Jarek

PS regulator napięcia w moim bravolcie jest w alternatorze czy gdzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co się dzieje z moim akumulatorem?? Ładowanie po podłączeniu nowego

> alternatora jest 17V

to za dużo powinno być max 14.4V

a na samym akumulatorze wolnostojącym jest

> 14V

Co to znaczy na samym wolnostojącym, jeśli chodzi Ci o to że napięcie jest tak wysokie bez włączonego silnika to zmień miernik i sprawdź jeszcze raz bo wygląda na to że pokazuje kilka volt więcej

> Co może być nie tak, mam nowy altek :/

> Jarek

> PS regulator napięcia w moim bravolcie jest w alternatorze czy

> gdzie??

oczywiście w alternatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk ma mi sprawdzić co jest z nim nie tak. Ale akumulator wyjety z auta i po podłączeniu miernika pokazuje 14,5V :/ to nie za dużo??

a na odpalonym pokazuje ok 17V. Alternator dopiero zakupiony i zamontowany w samochodzie. Jestem zły jak nie wiem co. Od razu altek by był nie sprawny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elektryk ma mi sprawdzić co jest z nim nie tak. Ale akumulator wyjety

> z auta i po podłączeniu miernika pokazuje 14,5V :/ to nie za

> dużo??

To masz 100% miernik skopany - akumulator nie może takiego napięcia dawać - jak jest w pełni naładowany, to daje jakieś 12,6V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz 100% miernik skopany - akumulator nie może takiego napięcia

> dawać - jak jest w pełni naładowany, to daje jakieś 12,6V.

bez obciążenia jak jest 12,6 to chyba za mało - właśnie spodziewam się że jest około 14V. Nie mierzyłem nigdy.

Weźmy np. taki akumulator AAA napięcie 1,2 V a w pełni naładowany, bez obciążenia przy pomiarze wskazuje napięcie 1.44 V - jak jest rozładowana to ma około 1.0 V. (zabawki syna przestają śmigać)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez obciążenia jak jest 12,6 to chyba za mało - właśnie spodziewam

> się że jest około 14V. Nie mierzyłem nigdy.

Nie za mało. Nie wiem, czy 12.6V czy 12.75V - nie pamiętam dokładnie - ale w tych granicach. Ale napewno nie 14V.

Zerknij też do czeskich manuali. Pod obciążeniem będzie oczywiście mniej - bo opór wewnętrzny samego źródła nieco zżera napięcia.

> Weźmy np. taki akumulator AAA napięcie 1,2 V a w pełni naładowany,

> bez obciążenia przy pomiarze wskazuje napięcie 1.44 V - jak jest

> rozładowana to ma około 1.0 V. (zabawki syna przestają śmigać)

> pzdr

Wiesz jaka jest różnica między akumulatorem ołowiowym (było siarkowym - się walnąłem) a wodorkowym? Zajebista ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co się dzieje z moim akumulatorem?? Ładowanie po podłączeniu nowego

> alternatora jest 17V a na samym akumulatorze wolnostojącym jest

> 14V

> Co może być nie tak, mam nowy altek :/

> Jarek

> PS regulator napięcia w moim bravolcie jest w alternatorze czy

> gdzie??

masz zwalony miernik.

Już Ci mówię dlaczego, dlatego, że na akumulatorze NIE będzie nigdy więcej niż 14,4V z tego co pamiętam jest to niemożliwe fizycznie (dowodów w postaci wzorów nie przytoczę, ale wierz mi tak jest). Nawet jak alternator da 18V to i tak po podłączeniu go do akumulatora będzie napięcie akumulatora, a ono nie może być większe niż 14,4. Dlatego też jak jest zwalony regulator i alternator daje za duże napięcie to się można nie zorientować i przeładowywać akumulator frown.gif

Wniosek: masz zwalony miernik ;-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie za mało. Nie wiem, czy 12.6V czy 12.75V - nie pamiętam dokładnie

> - ale w tych granicach. Ale napewno nie 14V.

"Akumulator kwasowo-ołowiowy jest zbudowany z 6 ogniw ołowiowo-kwasowych połączonych szeregowo. Jedno ogniwo generuje siłę elektromotoryczną równa 2,1 V, a zatem cały akumulator generuje napięcie znamionowe równe 12,6 V."

i tyle powinien mieć. odszczekuje 14 piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz 100% miernik skopany - akumulator nie może takiego napięcia

> dawać - jak jest w pełni naładowany, to daje jakieś 12,6V.

Oj i tu bym się wadził. Najlepiej zmierzyć sobie tzw napewno dobrym miernikiem zaraz po zatrzymaniu to gwarantuję, że będzie ok. 14 V a po dwóch dniach stania jak dobry aku to 13V nie jest ewenementem. Natomiast napięcie ładowania 17V jest stanowczo zbyt duże aczkolwiek w swojej 30 letniej praktyce spotkałem się już z napięciem ładowania 150V a winę za to ponosił zły styk regulatora napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz zwalony miernik.

> Już Ci mówię dlaczego, dlatego, że na akumulatorze NIE będzie nigdy

> więcej niż 14,4V z tego co pamiętam jest to niemożliwe fizycznie

> (dowodów w postaci wzorów nie przytoczę, ale wierz mi tak jest).

> Nawet jak alternator da 18V to i tak po podłączeniu go do

> akumulatora będzie napięcie akumulatora, a ono nie może być

> większe niż 14,4. Dlatego też jak jest zwalony regulator i

> alternator daje za duże napięcie to się można nie zorientować i

> przeładowywać akumulator

> Wniosek: masz zwalony miernik ;-)

> Pozdrawiam

W takim razie na jakim poziomie powinno wahać się napięcie podczas ładowania ze sprawnego alternatora?? 14,4V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomylilem sie co do 13,75V najmniej ma byc 13,9V

a oto cytat jednego z producentow aku

Quote:

Niedoładowanie akumulatora

Jeżeli następuje częste niedoładowanie akumulatora, przyczyną może być zbyt niskie napięcie ładowania alternatora (uszkodzony regulator alternatora lub sam alternator).

Prawidłowe napięcie wychodzące z alternatora na końcówkach akumulatora powinno wynosić (przy włączonym silniku) od 13,9 do 14,4 Volta.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.