sox_sox Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 Co się dzieje z moim akumulatorem?? Ładowanie po podłączeniu nowego alternatora jest 17V a na samym akumulatorze wolnostojącym jest 14V Co może być nie tak, mam nowy altek :/ Jarek PS regulator napięcia w moim bravolcie jest w alternatorze czy gdzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuriat Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > Co się dzieje z moim akumulatorem?? Ładowanie po podłączeniu nowego > alternatora jest 17V to za dużo powinno być max 14.4V a na samym akumulatorze wolnostojącym jest > 14V Co to znaczy na samym wolnostojącym, jeśli chodzi Ci o to że napięcie jest tak wysokie bez włączonego silnika to zmień miernik i sprawdź jeszcze raz bo wygląda na to że pokazuje kilka volt więcej > Co może być nie tak, mam nowy altek :/ > Jarek > PS regulator napięcia w moim bravolcie jest w alternatorze czy > gdzie?? oczywiście w alternatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 Regulator napięcia padł. Lub któraś z diód. Regulator masz w alternatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sox_sox Napisano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 Elektryk ma mi sprawdzić co jest z nim nie tak. Ale akumulator wyjety z auta i po podłączeniu miernika pokazuje 14,5V :/ to nie za dużo?? a na odpalonym pokazuje ok 17V. Alternator dopiero zakupiony i zamontowany w samochodzie. Jestem zły jak nie wiem co. Od razu altek by był nie sprawny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > Elektryk ma mi sprawdzić co jest z nim nie tak. Ale akumulator wyjety > z auta i po podłączeniu miernika pokazuje 14,5V :/ to nie za > dużo?? To masz 100% miernik skopany - akumulator nie może takiego napięcia dawać - jak jest w pełni naładowany, to daje jakieś 12,6V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitterek Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > To masz 100% miernik skopany - akumulator nie może takiego napięcia > dawać - jak jest w pełni naładowany, to daje jakieś 12,6V. bez obciążenia jak jest 12,6 to chyba za mało - właśnie spodziewam się że jest około 14V. Nie mierzyłem nigdy. Weźmy np. taki akumulator AAA napięcie 1,2 V a w pełni naładowany, bez obciążenia przy pomiarze wskazuje napięcie 1.44 V - jak jest rozładowana to ma około 1.0 V. (zabawki syna przestają śmigać) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > bez obciążenia jak jest 12,6 to chyba za mało - właśnie spodziewam > się że jest około 14V. Nie mierzyłem nigdy. Nie za mało. Nie wiem, czy 12.6V czy 12.75V - nie pamiętam dokładnie - ale w tych granicach. Ale napewno nie 14V. Zerknij też do czeskich manuali. Pod obciążeniem będzie oczywiście mniej - bo opór wewnętrzny samego źródła nieco zżera napięcia. > Weźmy np. taki akumulator AAA napięcie 1,2 V a w pełni naładowany, > bez obciążenia przy pomiarze wskazuje napięcie 1.44 V - jak jest > rozładowana to ma około 1.0 V. (zabawki syna przestają śmigać) > pzdr Wiesz jaka jest różnica między akumulatorem ołowiowym (było siarkowym - się walnąłem) a wodorkowym? Zajebista ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toper Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > Co się dzieje z moim akumulatorem?? Ładowanie po podłączeniu nowego > alternatora jest 17V a na samym akumulatorze wolnostojącym jest > 14V > Co może być nie tak, mam nowy altek :/ > Jarek > PS regulator napięcia w moim bravolcie jest w alternatorze czy > gdzie?? masz zwalony miernik. Już Ci mówię dlaczego, dlatego, że na akumulatorze NIE będzie nigdy więcej niż 14,4V z tego co pamiętam jest to niemożliwe fizycznie (dowodów w postaci wzorów nie przytoczę, ale wierz mi tak jest). Nawet jak alternator da 18V to i tak po podłączeniu go do akumulatora będzie napięcie akumulatora, a ono nie może być większe niż 14,4. Dlatego też jak jest zwalony regulator i alternator daje za duże napięcie to się można nie zorientować i przeładowywać akumulator Wniosek: masz zwalony miernik ;-) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitterek Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > Nie za mało. Nie wiem, czy 12.6V czy 12.75V - nie pamiętam dokładnie > - ale w tych granicach. Ale napewno nie 14V. "Akumulator kwasowo-ołowiowy jest zbudowany z 6 ogniw ołowiowo-kwasowych połączonych szeregowo. Jedno ogniwo generuje siłę elektromotoryczną równa 2,1 V, a zatem cały akumulator generuje napięcie znamionowe równe 12,6 V." i tyle powinien mieć. odszczekuje 14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
270557 Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > To masz 100% miernik skopany - akumulator nie może takiego napięcia > dawać - jak jest w pełni naładowany, to daje jakieś 12,6V. Oj i tu bym się wadził. Najlepiej zmierzyć sobie tzw napewno dobrym miernikiem zaraz po zatrzymaniu to gwarantuję, że będzie ok. 14 V a po dwóch dniach stania jak dobry aku to 13V nie jest ewenementem. Natomiast napięcie ładowania 17V jest stanowczo zbyt duże aczkolwiek w swojej 30 letniej praktyce spotkałem się już z napięciem ładowania 150V a winę za to ponosił zły styk regulatora napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcky Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 > masz zwalony miernik. > Już Ci mówię dlaczego, dlatego, że na akumulatorze NIE będzie nigdy > więcej niż 14,4V z tego co pamiętam jest to niemożliwe fizycznie > (dowodów w postaci wzorów nie przytoczę, ale wierz mi tak jest). > Nawet jak alternator da 18V to i tak po podłączeniu go do > akumulatora będzie napięcie akumulatora, a ono nie może być > większe niż 14,4. Dlatego też jak jest zwalony regulator i > alternator daje za duże napięcie to się można nie zorientować i > przeładowywać akumulator > Wniosek: masz zwalony miernik ;-) > Pozdrawiam W takim razie na jakim poziomie powinno wahać się napięcie podczas ładowania ze sprawnego alternatora?? 14,4V ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toper Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 > W takim razie na jakim poziomie powinno wahać się napięcie podczas > ładowania ze sprawnego alternatora?? 14,4V ? powinno się wahać od około 13 do 14,4V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baras Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 > powinno się wahać od około 13 do 14,4V z tym ze aby sprawnie ladowac aku powino byc co najmniej 13,75V do 14,4V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baras Napisano 23 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 pomylilem sie co do 13,75V najmniej ma byc 13,9V a oto cytat jednego z producentow aku Quote: Niedoładowanie akumulatora Jeżeli następuje częste niedoładowanie akumulatora, przyczyną może być zbyt niskie napięcie ładowania alternatora (uszkodzony regulator alternatora lub sam alternator). Prawidłowe napięcie wychodzące z alternatora na końcówkach akumulatora powinno wynosić (przy włączonym silniku) od 13,9 do 14,4 Volta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.