Skocz do zawartości

Fiesta 1.3 95'. Kilka pytan laika (naprawa)


micada23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem w/w samochodu. W sumie fajnie sie jezdzi (zwlaszcza ze jestem dosyc poczatkujacy, to chyba niezle auto do nauki ;-) ), ale kilka rzeczy chyba jest "do zrobienia". Bede bardzo wdzięczny za wszelkie (p)odpowiedzi:

1) Skrzynia biegów. Bardzo latwo przychodzi wlaczanie biegow "do gory", tj 1 - 2 - 3 - 4 - 5. Sa problemy z redukcja, zwlaszcza wtedy, gdy chce troche przyhamowac silnikiem i na tym nizszym biegu po redukcji "robi sie" np. 2.5 tysiaca obrotow. Konkretnie problemy polegaja na tym ze robi sie to ciezko, czasem cos zgrzytnie, tak jakby przytarly sie o siebie pracujace zebatki. Problem zwlaszcza wyrazny przy redukowaniu do 2 lub 1. Znajomy wspominal cos o synchronizatorach?

Co prawda nauczylem sie z tym jezdzic, i nie mam wielkich problemow ale...

Robic cos z tym? Wymieniac skrzynie czy "robic skrzynie"? Zignorowac?

2) Silnik. Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie ze takie silniki raczej "lubia" wysokie obroty. Moj od jakichs 3 tysiecy halasuje, od 3.5 bardzo. Wyje i w ogole. Czy jest jakas typowa przyczyna?

3) Chyba cos w ukladzie wydechowym nie bardzo, bo ma piekne basowe brzmienie, jak stary VW po "tuningu". Szczerze mowiac, nie jestem fanatykiem takiego czegos, wolalbym normalny, cichy wydech. Tlumik?

4) Czy gdzies w Krakowie lub okolicy jest warsztat, ktory dobrze robi Fordy?

Z gory dzieki za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od jakiegoś miesiąca jestem posiadaczem w/w samochodu. W sumie fajnie

> sie jezdzi (zwlaszcza ze jestem dosyc poczatkujacy, to chyba

> niezle auto do nauki ;-) ), ale kilka rzeczy chyba jest "do

> zrobienia". Bede bardzo wdzięczny za wszelkie (p)odpowiedzi:

> 1) Skrzynia biegów. Bardzo latwo przychodzi wlaczanie biegow "do

> gory", tj 1 - 2 - 3 - 4 - 5. Sa problemy z redukcja, zwlaszcza

> wtedy, gdy chce troche przyhamowac silnikiem i na tym nizszym

> biegu po redukcji "robi sie" np. 2.5 tysiaca obrotow. Konkretnie

> problemy polegaja na tym ze robi sie to ciezko, czasem cos

> zgrzytnie, tak jakby przytarly sie o siebie pracujace zebatki.

> Problem zwlaszcza wyrazny przy redukowaniu do 2 lub 1. Znajomy

> wspominal cos o synchronizatorach?

> Co prawda nauczylem sie z tym jezdzic, i nie mam wielkich problemow

> ale...

> Robic cos z tym? Wymieniac skrzynie czy "robic skrzynie"? Zignorowac?

moze warto sprawdzic poziom oleju w skrzyni a najlepij go wymienic na nowy napewno nie zaszkodzi a wrecz pomoze ok.gif

> 2) Silnik. Nie znam sie na tym, ale wydaje mi sie ze takie silniki

> raczej "lubia" wysokie obroty. Moj od jakichs 3 tysiecy

> halasuje, od 3.5 bardzo. Wyje i w ogole. Czy jest jakas typowa

> przyczyna?

nie masz racji clown.gif masz zwykla 8V wiec najlepiej czuje sie on w srednim zakresie obr. tam gdzie ma max Nm proponuje jedzic od 2000-4500 i bedze w miare dynamiocznie i oszczednie. moze juz wydech jest w kieppskim stanie - kolega ma ten silnik w escorcie i nie jest az tak glosny w wyzszyc partiach obr

> 3) Chyba cos w ukladzie wydechowym nie bardzo, bo ma piekne basowe

> brzmienie, jak stary VW po "tuningu". Szczerze mowiac, nie

> jestem fanatykiem takiego czegos, wolalbym normalny, cichy

> wydech. Tlumik?

raczej tak. moze jeszcze nieszczelnosc na "plecione"

podjedz do tlumikarza.

> 4) Czy gdzies w Krakowie lub okolicy jest warsztat, ktory dobrze robi

> Fordy?

nie musi byc spec od fordow - masz proste w budowie auto (i to jest duzy plus) wiec srednio rozgarniety mechanik sobie poradzi. zrob wywiad w srod znajomych i wybierz sobie jakis warsztat przez nich polecany kierujac sie kryterium jakosc/cena

> Z gory dzieki za wszelkie informacje.

> Pozdrawiam

> Michal

pozd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie masz racji masz zwykla 8V wiec najlepiej czuje sie on w srednim

> zakresie obr. tam gdzie ma max Nm proponuje jedzic od 2000-4500

> i bedze w miare dynamiocznie i oszczednie

Żle się wyraziłem, chodziło mi o to że "wyższe niż to przy czym już piekielnie wyje", 4000 obrotów to chyba jeszcze nie miałem :-).

Dzięki za pomoc

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.