Skocz do zawartości

Wymiana łożyska alternatora


Martbex

Rekomendowane odpowiedzi

W alternatorze są 2 łożyska. Jedno od strony paska, drugie od strony szczotek. To od strony paska na pewno dasz radę. Od strony szczotek raczej nie bo przeszkadzają szczotki i regulator - trzeba byłoby je rozlutować. Ale na 99% piszczy łożysko przy pasku. Wyjmujesz alternator-mocowany jest na dwóch śrubach, rozkręcasz koło pasowe i wybijasz łożysko. Ściągacz mi nie był potrzebny. Montujesz w odwrotnej kolejności. Lożysko kosztuje około 9 zł. smile.gif a czeka cię z godzinka roboty grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak odkrece regulator ze szczotkami to tez nie dam rady sciagnac

> drugiego?

Oczywiście po wyjęciu altka z auta, od razu wykręć regulator ze szczotkami. Wykręć trzy śruby szpilki na klucz 10 ( sztorcowy) zaznacz położenie pokryw względem siebie i stojana. Pukaj ostrożnie młotkiem aż rozpołowisz altka, wyciąg wirnik z pokrywą czołową, tylne łożysko powinno zostać na wirniku.Zamocuj wirnik w porządnym imadle, odkręć koło pasowe, wentylator i ostrożnie zbij przednią pokrywę. Został ci wirnik z 2 łożyskami 6203 zz i chyba 6201zz to mniejsze. Przy pomocy 2 dużych śrubokretów i imadła,młotka ściągasz łożyska. Uwaga ostrożnie, nie uszkodź wirnika lub ośki, z wyczuciem skręć śruby szpilkowe bo pęknie aluminiowa pokrywa.Stosuj tylko firmowe łożyska !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,,,,,,,,

> w porządnym imadle, odkręć koło pasowe, wentylator i ostrożnie

> zbij przednią pokrywę. Został ci wirnik z 2 łożyskami 6203 zz i

> chyba 6201zz to mniejsze.,,,,,,,,,,,,,,,,,,

U mnie do zdjęcia przedniego łożyska trzeba było odkręcić dwie lub trzy śruby o dość trudnym dostępie, aby można było zdjąć przednią pokrywę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno przerabialem:

Potrzebne 2 lozyska: 6201 2Z C3 i 6203 2Z C3, najlepiej jakies lepsze, SKF albo polskie PPL (takie kupilem, kosztowaly razem 17zl)

Sciagacz do lozysk znakomicie ulatwia sprawe, na Twoim miejscu bym sie zaopatrzyl, w koncu to kilkanascie pln a moze sie jeszcze kiedys przydac.

Najwiekszy problem jak dla mnie to odkrecenie nakretki kola pasowego, potrzebowalem imadla, klocka do blokady, dobry klucz nasadowy + rurka i dopiero puscilo, reszta raczej stosunkowo prosta.

Robilem pierwszy raz na luzaka, czas 2,5 h i 100pln w kieszeni wink.gif

GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.