Martbex Napisano 22 Października 2007 Udostępnij Napisano 22 Października 2007 Łoj piscy i sumi te moje lozysko w altku, oj piscy i sumi. Dam rade sam je wymienic? Wyczytałem ze potrzebny jest sciagacz do lozyska, czy to konieczne??? Jak wykrecic alternator i jak potem dostac si do łożyska??? Dam rade? Prosze o instrukcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 22 Października 2007 Udostępnij Napisano 22 Października 2007 W alternatorze są 2 łożyska. Jedno od strony paska, drugie od strony szczotek. To od strony paska na pewno dasz radę. Od strony szczotek raczej nie bo przeszkadzają szczotki i regulator - trzeba byłoby je rozlutować. Ale na 99% piszczy łożysko przy pasku. Wyjmujesz alternator-mocowany jest na dwóch śrubach, rozkręcasz koło pasowe i wybijasz łożysko. Ściągacz mi nie był potrzebny. Montujesz w odwrotnej kolejności. Lożysko kosztuje około 9 zł. a czeka cię z godzinka roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martbex Napisano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2007 a jak odkrece regulator ze szczotkami to tez nie dam rady sciagnac drugiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanuszS Napisano 22 Października 2007 Udostępnij Napisano 22 Października 2007 > a jak odkrece regulator ze szczotkami to tez nie dam rady sciagnac > drugiego? Oczywiście po wyjęciu altka z auta, od razu wykręć regulator ze szczotkami. Wykręć trzy śruby szpilki na klucz 10 ( sztorcowy) zaznacz położenie pokryw względem siebie i stojana. Pukaj ostrożnie młotkiem aż rozpołowisz altka, wyciąg wirnik z pokrywą czołową, tylne łożysko powinno zostać na wirniku.Zamocuj wirnik w porządnym imadle, odkręć koło pasowe, wentylator i ostrożnie zbij przednią pokrywę. Został ci wirnik z 2 łożyskami 6203 zz i chyba 6201zz to mniejsze. Przy pomocy 2 dużych śrubokretów i imadła,młotka ściągasz łożyska. Uwaga ostrożnie, nie uszkodź wirnika lub ośki, z wyczuciem skręć śruby szpilkowe bo pęknie aluminiowa pokrywa.Stosuj tylko firmowe łożyska ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 22 Października 2007 Udostępnij Napisano 22 Października 2007 ,,,,,,,,,, > w porządnym imadle, odkręć koło pasowe, wentylator i ostrożnie > zbij przednią pokrywę. Został ci wirnik z 2 łożyskami 6203 zz i > chyba 6201zz to mniejsze.,,,,,,,,,,,,,,,,,, U mnie do zdjęcia przedniego łożyska trzeba było odkręcić dwie lub trzy śruby o dość trudnym dostępie, aby można było zdjąć przednią pokrywę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 23 Października 2007 Udostępnij Napisano 23 Października 2007 Niedawno przerabialem: Potrzebne 2 lozyska: 6201 2Z C3 i 6203 2Z C3, najlepiej jakies lepsze, SKF albo polskie PPL (takie kupilem, kosztowaly razem 17zl) Sciagacz do lozysk znakomicie ulatwia sprawe, na Twoim miejscu bym sie zaopatrzyl, w koncu to kilkanascie pln a moze sie jeszcze kiedys przydac. Najwiekszy problem jak dla mnie to odkrecenie nakretki kola pasowego, potrzebowalem imadla, klocka do blokady, dobry klucz nasadowy + rurka i dopiero puscilo, reszta raczej stosunkowo prosta. Robilem pierwszy raz na luzaka, czas 2,5 h i 100pln w kieszeni GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOM68 Napisano 23 Października 2007 Udostępnij Napisano 23 Października 2007 > > Robilem pierwszy raz na luzaka, czas 2,5 h i 100pln w kieszeni > GP I z czego ci mechanicy mają żyć skoro sami wszystko zrobimy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.