lk73 Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Mało na tym kąciku Puntek z silnikiem JTD ale może ktoś się odezwie Chodzi o to, że podczas ruszania, tylko na 1-ym biegu, muszę delikatnie obchodzić się z gazem i oczywiście sprzęgłem bo trochę trzęsie się silnik. Właściwie występuje to tylko przy zimnym silniku, a jak jest rozgrzany to już nie jest tak źle. To mój pierwszy diesel i przejechałem nim dopiero 17 kkm (ma obecnie 137 kkm). Właściwie od początku jak go mam to już tak jest i czy to normalne w tego typu silnikach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > Mało na tym kąciku Puntek z silnikiem JTD ale może ktoś się odezwie > Chodzi o to, że podczas ruszania, tylko na 1-ym biegu, muszę > delikatnie obchodzić się z gazem i oczywiście sprzęgłem bo > trochę trzęsie się silnik. Właściwie występuje to tylko przy > zimnym silniku, a jak jest rozgrzany to już nie jest tak źle. To > mój pierwszy diesel i przejechałem nim dopiero 17 kkm (ma > obecnie 137 kkm). Właściwie od początku jak go mam to już tak > jest i czy to normalne w tego typu silnikach ? Nie jest to normalne. Sprawdź mocowanie układu napędowego (poduchy skrzyni/silnika). Czy występują stuki podczas jazdy autem i hamowania/przyspieszania (chodzi o moment odjęcia/dodania gazu)? Druga możliwość to koło dwumasowe, dodatkowo mogą występować stuki przy gaszeniu motoru. Jak sprawa sprzęgła? Jest jeszcze oryginalne? Tu też mogą być problemy... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lk73 Napisano 30 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > Nie jest to normalne. Sprawdź mocowanie układu napędowego (poduchy > skrzyni/silnika). Czy występują stuki podczas jazdy autem i > hamowania/przyspieszania (chodzi o moment odjęcia/dodania gazu)? podczas jazdy jak puszczam szybko sprzęgło przy zmianie biegu to daje się usłyszeć takie charakterystyczne puknięcie. > Druga możliwość to koło dwumasowe, dodatkowo mogą występować stuki > przy gaszeniu motoru. Przy gaszeniu motoru nie ma żadnych stuków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > podczas jazdy jak puszczam szybko sprzęgło przy zmianie biegu to daje > się usłyszeć takie charakterystyczne puknięcie. Sprawdź zatem najpierw poduchy motorowni i skrzyni > Przy gaszeniu motoru nie ma żadnych stuków Tyle dobrze, jeśli jednak wykluczysz poduchy układu napędowego zrzucaj skrzynie. Dopisałem wyżej - jak wygląda sprawa sprzęgła? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lk73 Napisano 30 Listopada 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > Sprawdź zatem najpierw poduchy motorowni i skrzyni > Tyle dobrze, jeśli jednak wykluczysz poduchy układu napędowego > zrzucaj skrzynie. Dopisałem wyżej - jak wygląda sprawa sprzęgła? > Pozdro tak więc trzeba będzie dokładnie sprawdzić na początku poduchy. Wielkie dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejp1982 Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Wiadomym jest, że na zimnym silniku NIE należy przesadzać z gazem, ale proby ruszania przy powiedzmy 800-900 rpm, moga powodowac drgania. Ja mam wprawdzie 1,3 JTD Mj, ale diesel, to diesel... Można próbować ruszania, przy powiedzmy 1300-1500 rpm. Wcale nie muszą byś wytłuczone poduszki pod silnikiem. Przecież, gdyby to było to, to na ciepłym tez wpadałby w drgania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lk73 Napisano 4 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 > Wiadomym jest, że na zimnym silniku NIE należy przesadzać z gazem, > ale proby ruszania przy powiedzmy 800-900 rpm, moga powodowac > drgania. > Ja mam wprawdzie 1,3 JTD Mj, ale diesel, to diesel... > Można próbować ruszania, przy powiedzmy 1300-1500 rpm. > Wcale nie muszą byś wytłuczone poduszki pod silnikiem. > Przecież, gdyby to było to, to na ciepłym tez wpadałby w drgania. Zgadzam się z kolegą w 100% . Byłem u znajomego mechanika i powiedzial mi, że tak ma być bo to jest diesel Poduchy i sprzęgło ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 > Zgadzam się z kolegą w 100% . Byłem u znajomego mechanika i > powiedzial mi, że tak ma być bo to jest diesel Poduchy i > sprzęgło ok. Na pewno tak nie jest - u mnie mimo wielu modów, duzo mocniejszego docisku NIC nie telepie a dwumas nie ma lekko Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lk73 Napisano 4 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 > Na pewno tak nie jest - u mnie mimo wielu modów, duzo mocniejszego > docisku NIC nie telepie a dwumas nie ma lekko > Pozdro Z tym trzęsieniem to może trochę za mocno przerysowałem. Nie telepie silnik aż tak, że mi przechodzą drgania na budę. W każdym razie nie można powiedzieć że kultura pracy diesla jest taka sama jak benzyny. A wcześniej tylko z benzyną mialem do czynienia no i brakuje mi tej płynności benzynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teliga2 Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 > Z tym trzęsieniem to może trochę za mocno przerysowałem. Nie telepie > silnik aż tak, że mi przechodzą drgania na budę. płynnośc benzynki. Witam, jest to diesel i sądze że stoi ma mrozie a to samochód ciepłolubny, rosa, woda, mgła, mróz. Hamulce rano też są inne. Sprawdz zawory, spuśc wode z filtra paliwa, tankuj BP-Schell. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.