Skocz do zawartości

Przekrój przewodu zasilającego...


romekcz

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić klemę i przy okazji wymieniłbym przewód zasilający na drodze akumulator---->rozrusznik---->alternator. I teraz pytanie czy założyć o przekroju takim jak są fabrycznie założone czy też pokusić się o większy przekrój przewodu? Jeśli tak to jaki byłby najlepszy? Chyba słabo szukałem bo nie znalazłem takiego wątku ale może mi ktoś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę wymienić klemę i przy okazji wymieniłbym przewód zasilający na

> drodze akumulator---->rozrusznik---->alternator. I teraz pytanie

> czy założyć o przekroju takim jak są fabrycznie założone czy też

> pokusić się o większy przekrój przewodu? Jeśli tak to jaki byłby

> najlepszy? Chyba słabo szukałem bo nie znalazłem takiego wątku

> ale może mi ktoś pomoże.

a nie wiem po co większy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę wymienić klemę i przy okazji wymieniłbym przewód zasilający na

> drodze akumulator---->rozrusznik---->alternator. I teraz pytanie

> czy założyć o przekroju takim jak są fabrycznie założone czy też

> pokusić się o większy przekrój przewodu? Jeśli tak to jaki byłby

> najlepszy? Chyba słabo szukałem bo nie znalazłem takiego wątku

> ale może mi ktoś pomoże.

Nie widzę potrzeby takich zmian....najlepiej jest zastosować przewód fabrycznie przewidziany jednak jeśli zależy Ci na zmianach możesz pokusić sie o zmianę trasy tzn....osobny przewód do rozrusznika osobny do alternatora-połączenie przy klemie akumulatora nie zaś na zacisku rozrusznika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widzę potrzeby takich zmian....najlepiej jest zastosować przewód

> fabrycznie przewidziany jednak jeśli zależy Ci na zmianach

> możesz pokusić sie o zmianę trasy tzn....osobny przewód do

> rozrusznika osobny do alternatora-połączenie przy klemie

> akumulatora nie zaś na zacisku rozrusznika

Bo tak też planuje zrobić ale wolałem się upewnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do altka idzie 4 albo 6mm2 a do rozrusznika 16mm2

Więc zbadałem jakie tam fabryka zapodała mi kabelki:

Akumulator---->Rozrusznik 25mm*

Rozrusznik---->Alternator 10mm*

Przewodów nie zmieniałem, tylko jedynie na rozruszniku odłączyłem przewód rozrusznik---->alternator i podpiąłem go do akumulatora tworząc bezpośrednie połączenie alternator---->akumulator (przewodu było na tyle że starczyło z zapasem). Co to dało?

Napięcie ładowania:

- bez obciążenia zmieniło się z 13,8V do 14,2V

- z max. obciążeniem na wolnych obrotach z 12,3V na 12,7V

- z max. obciążeniem przy 3000obr/min z 12,6V na 13,2V

Max. obciążenie u mnie to: światła (mijania, pozycyjne, drogowe, awaryjne, przeciwmgielne), radio, wentylator na full, ogrzewanie tylnej szyby, oświetlenie wewnętrzne.

Tak więc coś to dało smile.gif

Co o tym myślicie, czy obecne napięcia ładowania wyglądają dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc zbadałem jakie tam fabryka zapodała mi kabelki:

> Akumulator----Rozrusznik----Przewodów nie zmieniałem, tylko jedynie

> na rozruszniku odłączyłem przewód rozrusznik----Napięcie

> ładowania:

> - bez obciążenia zmieniło się z 13,8V do 14,2V

> - z max. obciążeniem na wolnych obrotach z 12,3V na 12,7V

> - z max. obciążeniem przy 3000obr/min z 12,6V na 13,2V

> Max. obciążenie u mnie to: światła (mijania, pozycyjne, drogowe,

> awaryjne, przeciwmgielne), radio, wentylator na full, ogrzewanie

> tylnej szyby, oświetlenie wewnętrzne.

> Tak więc coś to dało

> Co o tym myślicie, czy obecne napięcia ładowania wyglądają dobrze?

sprawdz i popraw mase silnika biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.