romekcz Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 Muszę wymienić klemę i przy okazji wymieniłbym przewód zasilający na drodze akumulator---->rozrusznik---->alternator. I teraz pytanie czy założyć o przekroju takim jak są fabrycznie założone czy też pokusić się o większy przekrój przewodu? Jeśli tak to jaki byłby najlepszy? Chyba słabo szukałem bo nie znalazłem takiego wątku ale może mi ktoś pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Muszę wymienić klemę i przy okazji wymieniłbym przewód zasilający na > drodze akumulator---->rozrusznik---->alternator. I teraz pytanie > czy założyć o przekroju takim jak są fabrycznie założone czy też > pokusić się o większy przekrój przewodu? Jeśli tak to jaki byłby > najlepszy? Chyba słabo szukałem bo nie znalazłem takiego wątku > ale może mi ktoś pomoże. a nie wiem po co większy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Muszę wymienić klemę i przy okazji wymieniłbym przewód zasilający na > drodze akumulator---->rozrusznik---->alternator. I teraz pytanie > czy założyć o przekroju takim jak są fabrycznie założone czy też > pokusić się o większy przekrój przewodu? Jeśli tak to jaki byłby > najlepszy? Chyba słabo szukałem bo nie znalazłem takiego wątku > ale może mi ktoś pomoże. Nie widzę potrzeby takich zmian....najlepiej jest zastosować przewód fabrycznie przewidziany jednak jeśli zależy Ci na zmianach możesz pokusić sie o zmianę trasy tzn....osobny przewód do rozrusznika osobny do alternatora-połączenie przy klemie akumulatora nie zaś na zacisku rozrusznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
William Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 Hmm, a jaki to koszt ? Alternator to chyba 10mm2 a rozrusznik - sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Hmm, a jaki to koszt ? Alternator to chyba 10mm2 a rozrusznik - sam > nie wiem. do altka idzie 4 albo 6mm2 a do rozrusznika 16mm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romekcz Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Nie widzę potrzeby takich zmian....najlepiej jest zastosować przewód > fabrycznie przewidziany jednak jeśli zależy Ci na zmianach > możesz pokusić sie o zmianę trasy tzn....osobny przewód do > rozrusznika osobny do alternatora-połączenie przy klemie > akumulatora nie zaś na zacisku rozrusznika Bo tak też planuje zrobić ale wolałem się upewnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romekcz Napisano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > do altka idzie 4 albo 6mm2 a do rozrusznika 16mm2 Więc zbadałem jakie tam fabryka zapodała mi kabelki: Akumulator---->Rozrusznik 25mm* Rozrusznik---->Alternator 10mm* Przewodów nie zmieniałem, tylko jedynie na rozruszniku odłączyłem przewód rozrusznik---->alternator i podpiąłem go do akumulatora tworząc bezpośrednie połączenie alternator---->akumulator (przewodu było na tyle że starczyło z zapasem). Co to dało? Napięcie ładowania: - bez obciążenia zmieniło się z 13,8V do 14,2V - z max. obciążeniem na wolnych obrotach z 12,3V na 12,7V - z max. obciążeniem przy 3000obr/min z 12,6V na 13,2V Max. obciążenie u mnie to: światła (mijania, pozycyjne, drogowe, awaryjne, przeciwmgielne), radio, wentylator na full, ogrzewanie tylnej szyby, oświetlenie wewnętrzne. Tak więc coś to dało Co o tym myślicie, czy obecne napięcia ładowania wyglądają dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > Więc zbadałem jakie tam fabryka zapodała mi kabelki: > Akumulator----Rozrusznik----Przewodów nie zmieniałem, tylko jedynie > na rozruszniku odłączyłem przewód rozrusznik----Napięcie > ładowania: > - bez obciążenia zmieniło się z 13,8V do 14,2V > - z max. obciążeniem na wolnych obrotach z 12,3V na 12,7V > - z max. obciążeniem przy 3000obr/min z 12,6V na 13,2V > Max. obciążenie u mnie to: światła (mijania, pozycyjne, drogowe, > awaryjne, przeciwmgielne), radio, wentylator na full, ogrzewanie > tylnej szyby, oświetlenie wewnętrzne. > Tak więc coś to dało > Co o tym myślicie, czy obecne napięcia ładowania wyglądają dobrze? sprawdz i popraw mase silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romekcz Napisano 17 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2007 > sprawdz i popraw mase silnika ??? Sorry za głupie pytanie, ale gdzie ona jest??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2007 > ??? Sorry za głupie pytanie, ale gdzie ona jest??? to może być TA masa, ale chyba jest jeszcze jedna z tyłu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2007 > to może być TA masa, ale chyba jest jeszcze jedna z tyłu silnika Ta masa to masa ECU warto ja przeczyscic al jakosc jej styku nie wpływa na napięcie ładowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2007 > ??? Sorry za głupie pytanie, ale gdzie ona jest??? na przwodzie masowym akumulatora w polowie jest do budy przymocowana a reszta przy skrzyni przykręcona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.