gerri Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 Witam z sąsiedniego forum Mam poważny problem z autkiem syna; poważny dlatego że jest potrzebne, a odmawia współpracy Cinquecento 900 wtrysk ; zimny pali OK, po kilku minutach pracy zaczyna szarpać, pojawiają się chwilowe spadki obrotów (dodawanie gazu nie pomaga) i po chwili silnik gaśnie. Paliwo jest podawane (ciśnienia nie mierzyłem, ale pompa pracuje), a po zdjęciu węża z układu wtryskowego paliwo wydalane jest dosyć obficie i gwałtownie. Niestety, tylko taką (subiektywną) metodą pomiaru obecnie dysponuję. Iskra jest cały czas, więc raczej usterka czujnika na kole pasowym odpada. Nie znam wcześniejszej historii pojazdu -został kupiony tydzień temu z przebiegiem 70 tys. mil (kto to wie, czy to prawda?) Stan jak na dziesięcioletnie auto raczej bardzo dobry. Po ostygnięciu silnik znowu odpla na dotyk i po paru minutach gaśnie. Tak więc mam nadzieję, że to jakaś pierdoła i proszę o naprowadzenie. Sytuację pogarsza fakt, że mój aktualny dostęp do internetu jest ograniczony do ok. pięciu minut dziennie - tak więc wszelkie wyszukiwarki odpadają a sprawa jest pilna. Na koniec podzielę się moim podejrzeniem (ale proszę o ewentualne uwagi) Podejrzewam, że uszkodzony czujnik temperatury przez cały czas podaje sygnał niskiej temperatury silnika, który to silnik cały czas pracuje na ssaniu, i po paru minutach pracy i zagrzaniu się ulega zalaniu i gaśnie. Niestety - pomimo że mam multimetr, nie znam charakterystyki tego czujnika. To taka moja wstępna diagnoza (która wymaga potwierdzenia) Proszę o ewentualne inne pomysły lub linki, pozdrawiam - Gerri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Witam z sąsiedniego forum > Mam poważny problem z autkiem syna; poważny dlatego że jest > potrzebne, a odmawia współpracy > Cinquecento 900 wtrysk – zimny pali OK, po kilku minutach > pracy zaczyna szarpać, pojawiają się chwilowe spadki obrotów > (dodawanie gazu nie pomaga) i po chwili silnik gaśnie. > Paliwo jest podawane (ciśnienia nie mierzyłem, ale pompa pracuje), a > po zdjęciu węża z układu wtryskowego paliwo wydalane jest dosyć > obficie i gwałtownie. Niestety – tylko taką > (subiektywną) metodą pomiaru obecnie dysponuję. > Iskra jest cały czas, więc raczej usterka czujnika na kole pasowym > odpada. Nie znam wcześniejszej historii pojazdu -został kupiony > tydzień temu z przebiegiem 70 tys. mil (kto to wie, czy to > prawda?) Stan jak na dziesięcioletnie auto raczej bardzo dobry. > Po ostygnięciu silnik znowu odpla „na dotyk” i po > paru minutach gaśnie. > Tak więc mam nadzieję, że to jakaś pierdoła i proszę o naprowadzenie. > Sytuację pogarsza fakt, że mój aktualny dostęp do internetu jest > ograniczony do ok. pięciu minut dziennie – tak więc > wszelkie „wyszukiwarki” odpadają – > a sprawa jest pilna. > Na koniec podzielę się moim podejrzeniem (ale proszę o ewentualne > uwagi) > Podejrzewam, że uszkodzony czujnik temperatury przez cały czas podaje > sygnał niskiej temperatury silnika, który to silnik cały czas > pracuje na „ssaniu”, i po paru minutach > pracy i zagrzaniu się ulega „zalaniu” i > gaśnie. Niestety – pomimo że mam multimetr, nie znam > charakterystyki tego czujnika. > To taka moja wstępna diagnoza (która wymaga potwierdzenia) > Proszę o ewentualne inne pomysły lub linki, pozdrawiam - Gerri Ja miałem tak gdy nie miałem łapaka ciepłego powietrza pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gerri Napisano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Ja miałem tak gdy nie miałem łapaka ciepłego powietrza > pozdro. Chyba wlasnie w tej rurce jest problem: zauwazylem, ze jest mocno zagieta (prawie plaska). Byc moze wlasnie ona poprzez niedostatek powietrza powoduje nadmierne wzbogacenie mieszanki i gasniecie po nagrzaniu. Na razie na wszelki wypadek zmienilem swiece (byly takie nie bardzo) i poprawilem ta rurke, zeby nie tlumila przeplywu powietrza. Na razie jezdzi - oby to bylo to Pzdr. - Gerri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.