Skocz do zawartości

Jak skasować błędy komputera pookładowego w palio 1.4 ?


marcin44

Rekomendowane odpowiedzi

było 45856935 razy wrrr.gif

Nie skasujesz błędów samodzielnie, chyba, że masz kompa ze stosownym softem i interfejsem (ale wtedy byś sie nie pytał grinser006.gif).

Odłączenie akumulatora kasuje tylko nastawy autoadaptacji (a i to nie zawsze), kody błędów pozostają w pamieci i mozna je wykasować jedynie komputerem diagnostycznym. Inna sprawa, że fakt istnienia kodu błędu w pamięci nie przeszkadza w pracy komputera. Po ustaniu przyczyny powstania błędu (np. po wymianie uszkodzonego czujnika) zostaje przywrócona jego normalna praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było 45856935 razy

> Nie skasujesz błędów samodzielnie, chyba, że masz kompa ze stosownym

> softem i interfejsem (ale wtedy byś sie nie pytał ).

> Odłączenie akumulatora kasuje tylko nastawy autoadaptacji (a i to nie

> zawsze), kody błędów pozostają w pamieci i mozna je wykasować

> jedynie komputerem diagnostycznym. Inna sprawa, że fakt

> istnienia kodu błędu w pamięci nie przeszkadza w pracy

> komputera. Po ustaniu przyczyny powstania błędu (np. po wymianie

> uszkodzonego czujnika) zostaje przywrócona jego normalna praca.

Niestety NIE MASZ RACJI. W tym silniku takim sposobem SKASUJEMY KODY BŁĘDÓW !!!

Jeżeli błąd był chwilowy, to nie pojawi się ponownie, jeżeli stały to znowu się "wyświetli"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było 45856935 razy

> Nie skasujesz błędów samodzielnie, chyba, że masz kompa ze stosownym

> softem i interfejsem (ale wtedy byś sie nie pytał ).

> Odłączenie akumulatora kasuje tylko nastawy autoadaptacji (a i to nie

> zawsze), kody błędów pozostają w pamieci i mozna je wykasować

> jedynie komputerem diagnostycznym. Inna sprawa, że fakt

> istnienia kodu błędu w pamięci nie przeszkadza w pracy

> komputera. Po ustaniu przyczyny powstania błędu (np. po wymianie

> uszkodzonego czujnika) zostaje przywrócona jego normalna praca.

mała uwaga biglaugh.gifduża liczba błędow zapamientanych lub określony ich rodzaj może powodować zakłucenia w pracy silnika palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety NIE MASZ RACJI. W tym silniku takim sposobem SKASUJEMY KODY

> BŁĘDÓW !!!

nie odzywaj jak sie nie znasznie znasz fiat to nie opel smirk.gif

> Jeżeli błąd był chwilowy, to nie pojawi się ponownie, jeżeli stały to

> znowu się "wyświetli"

każdy rodzaj błędu jesli wystąpił zostaje zapisany , sprawdziełem wielokrotnie smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu jest jazda.

Myślę, że Kolega pisząc o chwilowym błędzie i jego niewyświetleniu miał na myśli zapalenie Check'a.

Masz rację, że każdy błąd zostaje zapisamy w pamięci ECU i niezależnie czy było to chwilowe niedomaganie czy tez jest to błąd aktywny może zostać odczytany przez fejs diagnostyczny.

W starszych ECU kody błędów kasowane były poprzez odłączenie aku, dziś juz nie jest to takie proste i wymaga programowego ich kasowania.

Nie ma co podchodzić tak emocjonalnie do tłumaczenia pewnych spraw na forum.

20.GIF dla Kolegi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu jest jazda.

> Myślę, że Kolega pisząc o chwilowym błędzie i jego niewyświetleniu

> miał na myśli zapalenie Check'a.

> Masz rację, że każdy błąd zostaje zapisamy w pamięci ECU i

> niezależnie czy było to chwilowe niedomaganie czy tez jest to

> błąd aktywny może zostać odczytany przez fejs diagnostyczny.

> W starszych ECU kody błędów kasowane były poprzez odłączenie aku,

> dziś juz nie jest to takie proste i wymaga programowego ich

> kasowania.

> Nie ma co podchodzić tak emocjonalnie do tłumaczenia pewnych spraw na

> forum.

> dla Kolegi

> Pozdrawiam

Po odpięciu klemy błędy w silniku 1,4 zostaną wykasowane !

Np. błędy w 1.0 Fire kasuje sie TYLKO poprzez odpięcie klemy !

Euroscanem tych błędów nie skasujemy.

Jeżeli błąd po dłuższym czasie nie występował )po iluś tam rozruchach), to zostanie automatycznie wykasowany z pamięci komputera ECU.

Wiem, ze się nie znam i głupoty wypisuję.

Słuchajcie KOBRY on jest najmądrzejszy rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każdy rodzaj błędu jesli wystąpił zostaje zapisany , sprawdziełem

> wielokrotnie

Zostaje zapisany zgadza sie, ale po pewnym czasie zostaje automatycznie usunięty z pamięci ECU !

W przypadku euroscana, taki błąd "chwilowy" wyświetla się jako ikonka z symbolem układu scalonego. Czyli błąd który zaistniał, ale aktualnie nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe! a co mi daje sprawdzenie silnika przez gniazdko diagnostyczne, czy wtedy moge wykasować lub chociaż zobaczyć jaki moduł silnika jest uszkodzony bądz nawalał? A tak na marginesie to wg instrukcji do paliowozu to sprawdzenie przez gniazdo powinno się robić okresowo, sprawdzaliscie swoje wozy w ten sposób ? Ile to może kosztować i co w ten sposób sprawdzę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe! a co mi daje sprawdzenie silnika przez gniazdko diagnostyczne,

> czy wtedy moge wykasować lub chociaż zobaczyć jaki moduł silnika

> jest uszkodzony bądz nawalał? A tak na marginesie to wg

> instrukcji do paliowozu to sprawdzenie przez gniazdo powinno się

> robić okresowo, sprawdzaliscie swoje wozy w ten sposób ? Ile to

> może kosztować i co w ten sposób sprawdzę ?

Kup sobie Euroscana na ALLEGRO i możesz sprawdzać codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po odpięciu klemy błędy w silniku 1,4 zostaną wykasowane !

nie wiem nie sprawdzałem bo to sterownik boscha ale wątpie

> Np. błędy w 1.0 Fire kasuje sie TYLKO poprzez odpięcie klemy !

też nie sparwdzałem bo pewnie boscha komp

> Euroscanem tych błędów nie skasujemy.

> Jeżeli błąd po dłuższym czasie nie występował )po iluś tam

> rozruchach), to zostanie automatycznie wykasowany z pamięci

> komputera ECU.

> Wiem, ze się nie znam i głupoty wypisuję.

> Słuchajcie KOBRY on jest najmądrzejszy

nigdzie nie napisałem ze jestem najmądrzejszy więc sie od...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zostaje zapisany zgadza sie, ale po pewnym czasie zostaje

> automatycznie usunięty z pamięci ECU !

Napisz chodzisz w jakich ECU bo tylko sie tak dzieje w nielicznych sterownikach..

> W przypadku euroscana, taki błąd "chwilowy" wyświetla się jako ikonka

> z symbolem układu scalonego. Czyli błąd który zaistniał, ale

> aktualnie nie występuje.

Lanie wody rotfl.gifkażdy właściciel euroscana to wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem nie sprawdzałem bo to sterownik boscha ale wątpie

> też nie sparwdzałem bo pewnie boscha komp

Ja sprawdzałem ok.gif

Wiem, że się mylisz palacz.gif

> nigdzie nie napisałem ze jestem najmądrzejszy więc sie od...

To, że jesteś najmądrzejszy wywnioskowałem z twoich z_lol1.gif MENTORSKICH postów swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe! a co mi daje sprawdzenie silnika przez gniazdko diagnostyczne,

> czy wtedy moge wykasować lub chociaż zobaczyć jaki moduł silnika

> jest uszkodzony bądz nawalał?

Jesli wystepuja jakieś anomalia w pracy silnika, to można sprawdzić, czy np któryś z czujników nie uległ uszkodzeniu lub nie daje niewłaściwych odczytów. Jednak często sie zdarza tak, ze komp nie powie wprost co sie zepsuło i potrzebne jest pewne doświadczenie aby zinterpretowac odczyty i na ich podstawie zdiagnozowac usterkę

> A tak na marginesie to wg

> instrukcji do paliowozu to sprawdzenie przez gniazdo powinno się

> robić okresowo, sprawdzaliscie swoje wozy w ten sposób ?

"powinno się" to robić, tak jak "powinno sie" serisowac samochody w ASO grinser006.gif

> Ile to

> może kosztować i co w ten sposób sprawdzę ?

od 50 PLN w góre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było 45856935 razy

> Nie skasujesz błędów samodzielnie, chyba, że masz kompa ze stosownym

> softem i interfejsem (ale wtedy byś sie nie pytał ).

> Odłączenie akumulatora kasuje tylko nastawy autoadaptacji (a i to nie

> zawsze), kody błędów pozostają w pamieci i mozna je wykasować

> jedynie komputerem diagnostycznym. Inna sprawa, że fakt

> istnienia kodu błędu w pamięci nie przeszkadza w pracy

> komputera. Po ustaniu przyczyny powstania błędu (np. po wymianie

> uszkodzonego czujnika) zostaje przywrócona jego normalna praca.

w Palio 1.4 siedzi SPI Magnet-Marelli,w którym po odpięciu zasilania kasują się zarowno adaptacja,jak i błędy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mała uwaga duża liczba błędow zapamientanych lub określony ich

> rodzaj może powodować zakłucenia w pracy silnika

a jakież to zakłócenia mogą powodować zapamiętane błędy ? smirk.gifpad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu jest jazda.

> Myślę, że Kolega pisząc o chwilowym błędzie i jego niewyświetleniu

> miał na myśli zapalenie Check'a.

> Masz rację, że każdy błąd zostaje zapisamy w pamięci ECU i

> niezależnie czy było to chwilowe niedomaganie czy tez jest to

> błąd aktywny może zostać odczytany przez fejs diagnostyczny.

> W starszych ECU kody błędów kasowane były poprzez odłączenie aku,

> dziś juz nie jest to takie proste i wymaga programowego ich

> kasowania.

albo wymaga cierpliwości,aż się same skasują zlosnik.gif

Oczywiście po ustaniu usterki,powodującej dany błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem nie sprawdzałem bo to sterownik boscha ale wątpie

> też nie sparwdzałem bo pewnie boscha komp

mądralo,Palio 1.4 to SPI MM,a Uno 1.0 było na gaźniku,na Monoboschu-J i na MM,więc do wyboru,do koloru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mądralo,Palio 1.4 to SPI MM,

nie napisałem ze napewno biglaugh.gif

a Uno 1.0 było na gaźniku,na

> Monoboschu-J i na MM,więc do wyboru,do koloru

kolega pisał o silniku Fire 1.0 a te silniki z tego co się orientuje były tylko albo na gaźniku albo na mono boschu spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie napisałem ze napewno

> a Uno 1.0 było na gaźniku,na

> kolega pisał o silniku Fire 1.0 a te silniki z tego co się orientuje

> były tylko albo na gaźniku albo na mono boschu

Były (m.in.) na wtrysku jednopunktowym i właśnie w tym modelu NIE da się skasować błędów EUROSCANEM.

Pozdrawiam i widzę, że sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.