Skocz do zawartości

pytanie do znawców foczek


fikogo

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam w posiadaniu focusa II kombi 1,6 TDCi

przebieg hmm... kilkadziesiąt kilometrów smile.gif dopiero co odebrany

mam w związku z tym pytanie...przed jazdą (zmuszony czekać na pasażera) postanowiłem się ogrzać...przez dobre 10 minut silnik sobie chodził na postoju i ZONK w środku zimno, wskazówka temperatury silnika nie drgnęła, a powietrze z kratek leciało trochę cieplejsze niż na zewnątrz

to normalne, że tak długo się nagrzewa?

przyzwyczajony jestem, że np. w bravo byłby już upał w środku po 10-15 minutach

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko rozgrzać klekota w zimie na wolnych obrotach. Przyzwyczaj się- odpalasz- po 5 minutach jazdy leci z nawiewów letnie powietrze, po 10-15 minutach JAZDY silnik osiąga temperaturę roboczą.

Witamy w gronie Focusów na berbeluchę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko rozgrzać klekota w zimie na wolnych obrotach. Przyzwyczaj się-

> odpalasz- po 5 minutach jazdy leci z nawiewów letnie powietrze,

> po 10-15 minutach JAZDY silnik osiąga temperaturę roboczą.

> Witamy w gronie Focusów na berbeluchę

A u mnie grzeje jak trza 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie grzeje jak trza

Szybko to grzeją tylko focusy z floty smile.gif Nie uwierzę, że koleżanka odpala autko, wyjeżdża z garażu i już ma jamajkę w środku, kiedy na zewnątrz jest -5 stopni.

Można zagrzać diesla zimą i w 5 minut, tylko potem są tego miłe konsekwencje cool.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybko to grzeją tylko focusy z floty Nie uwierzę, że koleżanka

> odpala autko, wyjeżdża z garażu i już ma jamajkę w środku, kiedy

> na zewnątrz jest -5 stopni.

Od razu nie, ale szybko...:-)

> Można zagrzać diesla zimą i w 5 minut, tylko potem są tego miłe

> konsekwencje

> Pozdro

A to poczekam w takim razie na te konsekwencje hehe.gifok.gif

Pozdrawiam, niszczycielka fok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybko to grzeją tylko focusy z floty Nie uwierzę, że koleżanka

> odpala autko, wyjeżdża z garażu i już ma jamajkę w środku, kiedy

> na zewnątrz jest -5 stopni.

Koleżanka przejęta że w ogóle jedzie to jej się ciepło od razu robi...

moja mama mówi, że też w aucie ma gorąco - kiedyś wsiadam, patrzę a tam ogrzewanie na 1/3, na dworze -10

hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koleżanka przejęta że w ogóle jedzie to jej się ciepło od razu

> robi...

Fakt. Jazda moja foką mnie podnieca zlosnik.gif

> moja mama mówi, że też w aucie ma gorąco - kiedyś wsiadam, patrzę a

> tam ogrzewanie na 1/3, na dworze -10

Ja ogrzewanie wlączam na 22 st... i jeszcze foteliki na trójeczkę clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...przez dobre 10 minut silnik

> sobie chodził na postoju i ZONK w środku zimno,

witaj,

nie znam co prawda focusa, ale w nowych dieslach tak jest że na luzie to się długo nagrzewają,

jak zaczniesz normalną jazdę to po kilku kilometrach powinno już lecieć ciepłe powietrze,

oczywiście pamiętaj aby nie piłowac zimnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja jest taka: najpierw pozwól aby silnik osiągnął swoją pracę roboczą a dopiero później ogrzewaj kabinę. Włączasz silnik, wyłączasz nawiew i skręcasz pokrętło ogrzewania na minimum. W ten sposób najszybciej rozgrzejesz silnik i szybciej osiągniesz ciepło z nawiewu.

Metoda dotyczy nie tylko silników diesel ale również benzynowych i oczywiście sprawdza się w sytuacjach jeśli nie ma potrzeby natychmiastowej jazdy. W innym przypadku gdy nawiew już musi być włączony (parowanie szyb itp.) proponuję również aby skręcić grzanie na minimum.

Lepiej przemęczyć się z zimnym wnętrzem niż dłużej jechać na nierozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja propozycja jest taka: najpierw pozwól aby silnik osiągnął swoją

> pracę roboczą a dopiero później ogrzewaj kabinę. Włączasz

> silnik, wyłączasz nawiew i skręcasz pokrętło ogrzewania na

> minimum. W ten sposób najszybciej rozgrzejesz silnik i szybciej

> osiągniesz ciepło z nawiewu.

> Metoda dotyczy nie tylko silników diesel ale również benzynowych i

> oczywiście sprawdza się w sytuacjach jeśli nie ma potrzeby

> natychmiastowej jazdy. W innym przypadku gdy nawiew już musi być

> włączony (parowanie szyb itp.) proponuję również aby skręcić

> grzanie na minimum.

> Lepiej przemęczyć się z zimnym wnętrzem nim dłużej jechać na

> nierozgrzanym silniku.

brawo dla tego pana ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w kwestii grzania takie jeszcze jedno pytanko.

W instrukcji pisze, że klimatyzacje trzeba włączyć przynajmniej raz w miesiącu na ok. 30 minut. I tu moje pytanie. Czy klimatyzacja może pracować ja jest włączone grzanie?, Czy klima w aucie tylko chłodzi, czy może i służyć do szybszego nagrzania? (oczywiście manualna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik się nie rozgrzeje to nie ma mowy o tym abyś ogrzał kabinę. Przecież płyn z układu chłodzenia znajduje się również w nagrzewnicy i jeśli ona jest zimna to nie wyciągniesz ciepła bo niby skąd?

Odpowiadając na pytanie to: klima może być włączona w ustawieniu ogrzewania.. czy szybciej nagrzejesz wnętrze to wątpię ale z pewnością wdmuchiwane powietrze będzie pozbawione wilgoci i w aucie nie będziesz miał zaparowanych szyb. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Nie tylko znawcow foczek, wszystkich tdi cdi hdi i tak dalej, te silniki slabo sie rozgrzewaja w zimie , a napewno na wolnych obrotach, taka ciekawostka silniki tdi w mercedesie maja dodatkowe dogrzewanie tzw webasto, ale czy inni producenci pomysleli o uzytkownikach swoich bolidow to raczej smiem watpic. tak wiec prosze cierpliwie poczekac na ocieplenie klimatu , albo nie zakupywac nowoczesnych dizli, albo cieplo albo tak zwana ekonomia w cudzyslowiu. sa inne rozwiazania tansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> >Nie tylko znawcow foczek, wszystkich tdi cdi hdi i tak dalej, te

> silniki slabo sie rozgrzewaja w zimie , a napewno na wolnych

> obrotach, taka ciekawostka silniki tdi w mercedesie maja

> dodatkowe dogrzewanie tzw webasto, ale czy inni producenci

> pomysleli o uzytkownikach swoich bolidow to raczej smiem watpic.

> tak wiec prosze cierpliwie poczekac na ocieplenie klimatu , albo

> nie zakupywac nowoczesnych dizli, albo cieplo albo tak zwana

> ekonomia w cudzyslowiu. sa inne rozwiazania tansze.

Webasto moze sobie kazdy zamontowac, wiec nie jest to domena tylko mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Webasto moze sobie kazdy zamontowac, wiec nie jest to domena tylko

> mercedesa.

Widac ze nie jestes w temacie , to nie chodzi o webasto takie jak w autobusie aby ogrzac pasarzerow, to jest urzadzenie zwane tak ale uruchamiane automatycznie i tylko do podgrzania silnika a przy okazji , a raczej jak producent mowi aby silnik pracował w optymalnej temperaturze a za tym i pasarzerom jest cieplej. generalnie mowiac silniki z tej rodziny wytwarzaja za malo ciepla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Webasto to marka - specjalizuja sie w szyberdachach, klimatyzacjach i

> systemach podgrzewania. W Polsce przyjelo sie mowic na kazdy

> system ogrzewania webasto, tak jak na sportowe buty adidasy

przepraszam ale o co ci kolego chodzi, niech zwał jak zwał ale kazdy kumaty wie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> , taka ciekawostka silniki tdi w mercedesie maja

> dodatkowe dogrzewanie tzw webasto, ale czy inni producenci

> pomysleli o uzytkownikach swoich bolidow to raczej smiem watpic.

nie tylko mercedes jest taki dobry palacz.gif(pomijając nazwanie diesla w mercedesie - TDI grinser006.gif),

ja u siebie w ulyssie ( ale też w bliźniaczych, pugach i cytrynach ) też mam układ pogrzewający układ chłodzący, aby szybciej temperatura cieczy chłodzącej była odpiowiednia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie tylko mercedes jest taki dobry (pomijając nazwanie diesla w

> mercedesie - TDI ),

> ja u siebie w ulyssie ( ale też w bliźniaczych, pugach i cytrynach )

> też mam układ pogrzewający układ chłodzący, aby szybciej

> temperatura cieczy chłodzącej była odpiowiednia,

To tylko potwierdza ze te silniki o ktorych mowa sa niedogrzane, ale to wynika z ich konstrukcji, czyli konstruktor przewidział taka obcje, i to nie tylko w mercedesie CDI(To tylko przejezyczenie)ale rowniez w innych markach.

Dzieki za wiadomosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> mam w posiadaniu focusa II kombi 1,6 TDCi

> przebieg hmm... kilkadziesiąt kilometrów dopiero co odebrany

> mam w związku z tym pytanie...przed jazdą (zmuszony czekać na

> pasażera) postanowiłem się ogrzać...przez dobre 10 minut silnik

> sobie chodził na postoju i ZONK w środku zimno, wskazówka

> temperatury silnika nie drgnęła, a powietrze z kratek leciało

> trochę cieplejsze niż na zewnątrz

> to normalne, że tak długo się nagrzewa?

> przyzwyczajony jestem, że np. w bravo byłby już upał w środku po

> 10-15 minutach

> pozdrawiam

w mojej foce szybciuteńko się nagrzewa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko potwierdza ze te silniki o ktorych mowa sa niedogrzane, ale

> to wynika z ich konstrukcji,

zgadza się ok.gif,

ciepło jest efektem ubocznym procesu spalania, i im większa sprawność silnika tym tego ciepła mniej, a że nowe diesle są coraz sprawniejsze ............,

w opcjach wielu aut jest dodatkowe dogrzewanie układu chłodzenia, ale kto to kupuje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przepraszam ale o co ci kolego chodzi, niech zwał jak zwał ale kazdy

> kumaty wie o co chodzi.

Zwal jak zwal ale to ty uwazasz ze jestes znawca tematu a walsnie Ty niedkokonca wiesz jakimi pojeciami operujesz.

I nie chodzi tutaj o to ze silnik wytwarza za malo ciepla bo mimo wszystko i nowoczesne diesle wytwarzaja go w nadmiarze. Ale po to aby silnik w momencie rozruchu zapewnione mial odpowiednie smarowanie newralgicznych punktow.

Silniki bez podgrzewania zuzywaja sie w czasie rozruchu w wiekszym stopniu.

I nadal twierdze ze nie tylko mercedes to ma. I nadal twierdze ze mozna to zalozyc do kazdego auta.

A jak ktos zauwazyl Webasto to producent. Wiec wysil sie i poszukaj jak ten system nazywa sie wlasnie w mercedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwal jak zwal ale to ty uwazasz ze jestes znawca tematu a walsnie Ty

Nigdzie nie napisałem ze jestem znawca tematu, ten kącik ma za zadanie wymiane doswiadczen i ewentualnie komus w czyms pomoc lub ostrzec przed zagrozeniem jak np hamulce w passacie z 07roku.

> niedkokonca wiesz jakimi pojeciami operujesz.

akurat wiem jakimi pojeciami operuje, a tutaj takimi ogolno dostepnymi, bo nie wszysccy sa tak zorientowani jak ty.

> I nie chodzi tutaj o to ze silnik wytwarza za malo ciepla bo mimo

> wszystko i nowoczesne diesle wytwarzaja go w nadmiarze.

W nadmiarze go wytwazaja jak silnik niema cieczy chlodzacej, to w tedy moze ten nadmiar go zniszczyc.

Ale po

> to aby silnik w momencie rozruchu zapewnione mial odpowiednie

> smarowanie newralgicznych punktow.

> Silniki bez podgrzewania zuzywaja sie w czasie rozruchu w wiekszym

> stopniu.

Tutaj nie był poruszany problem rozruchu zimnego silnika , tylko praca na wolnych obrotach zimnego silnika i długi czas do momentu nagrzewania wnetrza samochodu.

> I nadal twierdze ze nie tylko mercedes to ma. I nadal twierdze ze

Wczesniej koledzy juz to potwierdzili ze te systemy sa w innych markach takze, i to była ich odpowiedz na moje pytanie, wiec nie masz powodu sie tak upierac wszystko juz jasne.

> mozna to zalozyc do kazdego auta.

i nie trzeba samemu tego zakładac to producent fabrycznie zakłada, jak wiesz o czym piszemy.

> A jak ktos zauwazyl Webasto to producent. Wiec wysil sie i poszukaj

i ten ktos miał racje po co sie wysilasz i powtarzasz, czytaj wczesniejsze posty ze zrozumieniem.

> jak ten system nazywa sie wlasnie w mercedesie.

Ja wiem jak on sie nazywa, a zainteresowani moga sie dowiedziec na stronie mercedesa wpisujac odpowiednie słowo do wyszukiwarki, i nawet jest tam oryginalna nazwa niemiecka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdzie nie napisałem ze jestem znawca tematu, ten kącik ma za

> zadanie wymiane doswiadczen i ewentualnie komus w czyms pomoc

No tak po wypowiedzi w stylu ze webasto jest w mercedesie dlatego ze wytwarza za malo ciepla z silnika dalo sie to odczuc.

I raczej jest to podgrzewanie postojowe i nie uzywa sie go gdy silnik pracuje i auto jest w ruchu bo wtedy jest niepotrzebne.

A przyczepilem sie do Ciebie dlatego ze nie lubie fanatykow marki a przypominasz mi kolege ktory wszystkim probuje udowodnic wyzszosc BMW nad innymi autami. Co smieszy mnie bardzo.

Ty masz podobne zapedy.

Przeptraszam za wypowiedi nie na temat i dziekuje za uwage skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.