Skocz do zawartości

Remont silnika w VW


Pietro_M

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 1,3 zasilanie gaz/benzyna - prawdopodobnie są "przedmuchy" tak powiedział mechanik

po zobaczeniu, że w obudowie filtra powietrza są resztki niespalonej benzyny.

Filtr powietrza szybko robi się czarny (po ok. pół roku - 7 tysięcy km).

Przebieg to 170 tysięcy, auto ma 13 lat.

Zakładając, że potrzebny jest remont silnika - jaki jest tego orientacyjny koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1,3 zasilanie gaz/benzyna - prawdopodobnie są "przedmuchy" tak

> powiedział mechanik

> po zobaczeniu, że w obudowie filtra powietrza są resztki niespalonej

> benzyny.

> Filtr powietrza szybko robi się czarny (po ok. pół roku - 7 tysięcy

> km).

> Przebieg to 170 tysięcy, auto ma 13 lat.

> Zakładając, że potrzebny jest remont silnika - jaki jest tego

> orientacyjny koszt?

Prawdopodobnie jak dmucha z pod korka oleju poleciały uszczelniacze zaworowe, ja wiem, jakieś 10zł sztuka ok.gif

edit: to jest wtrysk czy gaźnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie jak dmucha z pod korka oleju poleciały uszczelniacze

> zaworowe, ja wiem, jakieś 10zł sztuka

Objawem jest benzyna w obudowie filtra powietrza, szybko brudzący się filtr - tylko mechanik nazwał to "przedmuchami"

> edit: to jest wtrysk czy gaźnik ?

Wtrysk jednopunktowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Objawem jest benzyna w obudowie filtra powietrza, szybko brudzący się

> filtr - tylko mechanik nazwał to "przedmuchami"

> Wtrysk jednopunktowy

No sory, ale ja jakoś sobie nie mogę wyobrazić benzyny w filtrze powietrza... co najwyżej olej.

Podjedź do jakiegoś lepszego mechaniora.

P.S. Nie poklepują zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No sory, ale ja jakoś sobie nie mogę wyobrazić benzyny w filtrze

> powietrza... co najwyżej olej.

Konsystencja oleju, ale zapach jakby benzyny.

> Podjedź do jakiegoś lepszego mechaniora.

To była w sumie przypadkowa "diagnoza" przy okazji wymiany oleju,

a ja biorąc to pod uwagę chciałem się dowiedzieć od majstrów na kąciku, ile w tym prawdy.

> P.S. Nie poklepują zawory ?

Rano, zaraz po odpaleniu tak jakby coś poklepywało spod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konsystencja oleju, ale zapach jakby benzyny.

> To była w sumie przypadkowa "diagnoza" przy okazji wymiany oleju,

> a ja biorąc to pod uwagę chciałem się dowiedzieć od majstrów na

> kąciku, ile w tym prawdy.

> Rano, zaraz po odpaleniu tak jakby coś poklepywało spod maski.

To się nie przejmuj, jak na zimno klepią zaworki to pewno i uszczelniacze poleciały, dlatego coś z benzynki może się przedostać do oleju i potem odmą do filtra ok.gif

Jak mocy nie stracił i nie kopci na niebiesko z rańca to silnik jest zdrów, wymien popychacze i uszczelniacze zaworowe, przestanie klepać i zapachu benzyny nie będzie.

P.S. mam nadzieje, że płynu chłodniczego nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się nie przejmuj, jak na zimno klepią zaworki to pewno i

> uszczelniacze poleciały, dlatego coś z benzynki może się

> przedostać do oleju i potem odmą do filtra

Jeśli na razie bym to olał, to silnik może w krótkim czasie się zepsuć?

> Jak mocy nie stracił i nie kopci na niebiesko z rańca to silnik jest

> zdrów, wymien popychacze i uszczelniacze zaworowe, przestanie

> klepać i zapachu benzyny nie będzie.

Mocy ma prawdopodobnie tyle, co fabryka dała - jeździ tak, jak podobne auta z podobną mocą.

> P.S. mam nadzieje, że płynu chłodniczego nie ubywa.

Nie, na szczęście nie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to uszczelniacze to popros kogos aby satal za autem a Ty po nocy zapal auta ipatrz przez chwile na spaliny, jak poleci fiolecik tzn ze poszly uszczelniacze... mialem tak w Punto frown.gif ale jezeli nie bierze oleju, awiem ze tego nie czyni to watpie ze to uszczelniacze, moze ma brudna przepustnice, zabogata mieszanke lub zapchany katalizator ... co do remontu to raczej za wczesnie... pojedz do Grzeska zeby sprawdzil stopien sprezania w cylindrach, to powie duzo o stanie silnika... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli na razie bym to olał, to silnik może w krótkim czasie się

> zepsuć?

W mnie zawory już poklepują od jakiegoś października.

Nie mam czasu zrobić tego. A od października już z 15kkm zrobiłem.

Spalanie mam w normie, jakies 12l/100km

Mocy tez jakoś nie straciłem.

> Mocy ma prawdopodobnie tyle, co fabryka dała - jeździ tak, jak

> podobne auta z podobną mocą.

No, bo jakby miał przedmuchy z pierścienii to by mocy nie miał.

> Nie, na szczęście nie

No to popychacze i uszczelniacze jakieś 150-200zł + robocizna, nie wiem jak u Ciebie, ale ja staram się sam takie rzeczy robić.

No tak, co do cen to podałem do siebie, a Ty masz przecież 1.3, więc może mniej, a mechanior nie powinien więcej niż z 70zł wiąć... myślę, że w 250zł to się ze wszystkim wyrobisz. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli to uszczelniacze to popros kogos aby satal za autem a Ty po

> nocy zapal auta ipatrz przez chwile na spaliny, jak poleci

> fiolecik tzn ze poszly uszczelniacze... mialem tak w Punto ale

> jezeli nie bierze oleju, awiem ze tego nie czyni to watpie ze to

> uszczelniacze, moze ma brudna przepustnice, zabogata mieszanke

> lub zapchany katalizator ... co do remontu to raczej za

> wczesnie... pojedz do Grzeska zeby sprawdzil stopien sprezania w

> cylindrach, to powie duzo o stanie silnika...

Wiesz, nie musiały mu wszystkie polecieć, poza tym może na bierząco wypalać, a nie koniecznie po nocy dużo zlecieć do cylindra.

Fakt, niech sprawdzi ciśnienie, ale stawiam, że wyjdzie po 12 z kawałkiem na każdym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli nie bierze oleju, awiem ze tego nie czyni to watpie ze to

> uszczelniacze, moze ma brudna przepustnice, zabogata mieszanke

> lub zapchany katalizator ... co do remontu to raczej za

> wczesnie... pojedz do Grzeska zeby sprawdzil stopien sprezania w

> cylindrach, to powie duzo o stanie silnika...

Chyba rzeczywiście zacznę od sprawdzenia stopnia sprężania waytogo.gif

Przepustnica jest w miarę czysta, nie wiem tylko jak sprawdzić mieszankę (podpięcie pod kompa?) i na ile zapchany jest katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba rzeczywiście zacznę od sprawdzenia stopnia sprężania

> Przepustnica jest w miarę czysta, nie wiem tylko jak sprawdzić

> mieszankę (podpięcie pod kompa?) i na ile zapchany jest

> katalizator.

katalizator profilaktycznie wywalic, bo po 13 latach to juz napewno nie dziala zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.