sebak Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 Witam, Mam problem z cieknącą (prawdopodobnie) pompą wtryskową. Autko odpala i pracuje bez najmniejszych zarzutów, ma przejechane ok. 130 tys. km, więc chyba jak na diesla jeszcze niedużo. Jednak od jakiegoś czasu momentami czuć opary ropy w kabinie. Zauważyłem, że z tyłu pod pompą wtryskową, m.in. na drążku kierowniczym i w okolicach tylnej części miski olejowej jest trochę mokro. Prawdopodobnie jest to właśnie olej napędowy. Chciałbym ocenić wizualnie stan pompy i zlokalizować źródło wycieku, ale o to ciężko gdyż w okolicach pompy jest stosunkowo mało miejsca na takie czynności. W związku z tym mam do Was kilka pytań: 1) Czy odkręcenie pompy jest względnie łatwą czy trudną czynnością dla amatora? 2) Czy spotkał się ktoś z Was z tego rodzaju wyciekiem oleju napędowego i ma pomysł co może być przyczyną? Być może jest to jakaś ogólnie znana usterka. 3) Jaki jest koszt uszczelnienia pompy u mechanika, który się takimi sprawami zajmuje? 4) Czy mogli byście polecić jakiegoś specjalistę od pomp paliwa w silnikach X17DT w okolicach Poznania? Z góry dzięki - pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolny Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > Witam, > Mam problem z cieknącą (prawdopodobnie) pompą wtryskową. Autko odpala > i pracuje bez najmniejszych zarzutów, ma przejechane ok. 130 > tys. km, więc chyba jak na diesla jeszcze niedużo. Jednak od > jakiegoś czasu momentami czuć opary ropy w kabinie. Zauważyłem, > że z tyłu pod pompą wtryskową, m.in. na drążku kierowniczym i w > okolicach tylnej części miski olejowej jest trochę mokro. > Prawdopodobnie jest to właśnie olej napędowy. Chciałbym ocenić > wizualnie stan pompy i zlokalizować źródło wycieku, ale o to > ciężko gdyż w okolicach pompy jest stosunkowo mało miejsca na > takie czynności. > W związku z tym mam do Was kilka pytań: > 1) Czy odkręcenie pompy jest względnie łatwą czy trudną czynnością > dla amatora? > 2) Czy spotkał się ktoś z Was z tego rodzaju wyciekiem oleju > napędowego i ma pomysł co może być przyczyną? Być może jest to > jakaś ogólnie znana usterka. > 3) Jaki jest koszt uszczelnienia pompy u mechanika, który się takimi > sprawami zajmuje? > 4) Czy mogli byście polecić jakiegoś specjalistę od pomp paliwa w > silnikach X17DT w okolicach Poznania? > Z góry dzięki - pozdrawiam Postaraj się sprawdzić czy to napewno z pompy a nie z jakiegoś przewodu paliwowego , wiem że dostęp jest nie ciekawy. U mnie nic się nie dzieje mimo 294 tkm.Jednak w golfie II miałem przeciek w miejscu gdzie wchodzi dzwignia od dodawania gazu do pompy. Uszczelnili mi to w warsztacie na Białośliwskiej , zobacz tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WitoldSopot Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 U mnie pomogło dokręcenie jednego przewodu paliwowego wchodzącego do pompy. 3/4 obrotu i suchutko aż miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebak Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 Dzięki Koledzy, sprawdzę czy nie jest to kwestia jakiegoś przewodu. Wydaje mi się jednak, że może to być coś podobnego jak u Kolegi Wolnego. Jutro spróbuję dokładniej obadać tę pompę. Pozdrawiam, sebak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.