Skocz do zawartości

X17DT - demontował ktoś pompę wtryskową?


sebak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z cieknącą (prawdopodobnie) pompą wtryskową. Autko odpala i pracuje bez najmniejszych zarzutów, ma przejechane ok. 130 tys. km, więc chyba jak na diesla jeszcze niedużo. Jednak od jakiegoś czasu momentami czuć opary ropy w kabinie. Zauważyłem, że z tyłu pod pompą wtryskową, m.in. na drążku kierowniczym i w okolicach tylnej części miski olejowej jest trochę mokro. Prawdopodobnie jest to właśnie olej napędowy. Chciałbym ocenić wizualnie stan pompy i zlokalizować źródło wycieku, ale o to ciężko gdyż w okolicach pompy jest stosunkowo mało miejsca na takie czynności.

W związku z tym mam do Was kilka pytań:

1) Czy odkręcenie pompy jest względnie łatwą czy trudną czynnością dla amatora?

2) Czy spotkał się ktoś z Was z tego rodzaju wyciekiem oleju napędowego i ma pomysł co może być przyczyną? Być może jest to jakaś ogólnie znana usterka.

3) Jaki jest koszt uszczelnienia pompy u mechanika, który się takimi sprawami zajmuje?

4) Czy mogli byście polecić jakiegoś specjalistę od pomp paliwa w silnikach X17DT w okolicach Poznania?

Z góry dzięki - pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam problem z cieknącą (prawdopodobnie) pompą wtryskową. Autko odpala

> i pracuje bez najmniejszych zarzutów, ma przejechane ok. 130

> tys. km, więc chyba jak na diesla jeszcze niedużo. Jednak od

> jakiegoś czasu momentami czuć opary ropy w kabinie. Zauważyłem,

> że z tyłu pod pompą wtryskową, m.in. na drążku kierowniczym i w

> okolicach tylnej części miski olejowej jest trochę mokro.

> Prawdopodobnie jest to właśnie olej napędowy. Chciałbym ocenić

> wizualnie stan pompy i zlokalizować źródło wycieku, ale o to

> ciężko gdyż w okolicach pompy jest stosunkowo mało miejsca na

> takie czynności.

> W związku z tym mam do Was kilka pytań:

> 1) Czy odkręcenie pompy jest względnie łatwą czy trudną czynnością

> dla amatora?

> 2) Czy spotkał się ktoś z Was z tego rodzaju wyciekiem oleju

> napędowego i ma pomysł co może być przyczyną? Być może jest to

> jakaś ogólnie znana usterka.

> 3) Jaki jest koszt uszczelnienia pompy u mechanika, który się takimi

> sprawami zajmuje?

> 4) Czy mogli byście polecić jakiegoś specjalistę od pomp paliwa w

> silnikach X17DT w okolicach Poznania?

> Z góry dzięki - pozdrawiam

Postaraj się sprawdzić czy to napewno z pompy a nie z jakiegoś przewodu paliwowego , wiem że dostęp jest nie ciekawy. U mnie nic się nie dzieje mimo 294 tkm.Jednak w golfie II miałem przeciek w miejscu gdzie wchodzi dzwignia od dodawania gazu do pompy. Uszczelnili mi to w warsztacie na Białośliwskiej , zobacz tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy, sprawdzę czy nie jest to kwestia jakiegoś przewodu. Wydaje mi się jednak, że może to być coś podobnego jak u Kolegi Wolnego. Jutro spróbuję dokładniej obadać tę pompę.

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.