luk94 Napisano 17 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 Hej Od jakieś czasu borykam się z takim zjawiskiem. Mianowicie podczas odpalenia auto po dłuższym postoju na zimnie słychać intensywne bulgotanie płynu chłodniczego. Zwłaszcza przy dodawaniu gazu. Słyszałem i czytałem ze sprawę powinno załatwić odpowietrzenie układu oraz ewentualna wymiana płynu. Jak można wyeliminować to zjawisko? Dodam jeszcze ze ostatnio sprawdziłem to okazało się ze miałem poniżej minimum stan płynu. Jak to zdiagnozować koledzy astrowicze?:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 17 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > Hej > Od jakieś czasu borykam się z takim zjawiskiem. Mianowicie podczas > odpalenia auto po dłuższym postoju na zimnie słychać intensywne > bulgotanie płynu chłodniczego. Zwłaszcza przy dodawaniu gazu. > Słyszałem i czytałem ze sprawę powinno załatwić odpowietrzenie > układu oraz ewentualna wymiana płynu. Jak można wyeliminować to > zjawisko? Dodam jeszcze ze ostatnio sprawdziłem to okazało się > ze miałem poniżej minimum stan płynu. Jak to zdiagnozować > koledzy astrowicze?:D Sprawdż korek -nakrętkę od zbiorniczka. jest w nim zaworek regulujący ciśnienie może ci przepuszcza (asterixy mają zamknięty układ nad...albo pod ...ciśnienia )i z tad to bulgotanie PoProstu zasysa ci powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 17 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 Albo jakiś wyciek albo UPG. Trzeba dobrze pooglądać pod kątem wycieków. A bulgocze bo układ zapowietrzony ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > Albo jakiś wyciek albo UPG. Trzeba dobrze pooglądać pod kątem > wycieków. A bulgocze bo układ zapowietrzony ... Jest jakiś zawór do odpowietrzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > Jest jakiś zawór do odpowietrzenia? Sam się odpowietrza, poprzez korek od zbiorniczka wyrównawczego. Możesz też odpalić auto, pomału odkręcić korek (ciśnienie), i po odkręceniu korka naciskaj na wąż odchodząćy od chłodnicy. Powinno wychodzić powietrze jesli masz zapowietrzony układ. Etzold pisze ż kolei, że należy odpowietrzać układ poprzez wykręcenie czujnika temp tego na komputer, czyli z tyłu kolektora dolotowego. Ja osobiście nigdy nie odpowietrzałem. Sam się odpowietrzał, przynajmniej w fce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > Sam się odpowietrza, poprzez korek od zbiorniczka wyrównawczego. > Możesz też odpalić auto, pomału odkręcić korek (ciśnienie), i po > odkręceniu korka naciskaj na wąż odchodząćy od chłodnicy. > Powinno wychodzić powietrze jesli masz zapowietrzony układ. > Etzold pisze ż kolei, że należy odpowietrzać układ poprzez wykręcenie > czujnika temp tego na komputer, czyli z tyłu kolektora > dolotowego. > Ja osobiście nigdy nie odpowietrzałem. Sam się odpowietrzał, > przynajmniej w fce I tak tez myślałem- oczywiście można jest o F-ce. W każdym bądź razie niepokoi mnie ten fakt że całkiem nie dawno ubył mi cały płyn a wycieków nie widać bo auto z reguły stoi w jednym miejscu. Zastanawia mnie jaki związek z tym może mieć termostat i uszczelka pod głowica.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 Termostat nic do tego niema. On tylko otwiera obieg na chłodnice. Uszczelka pod głowicą hmmm . .. kopci na biało? węże robią się twarde? Czy to było tak: stawiasz wieczorem auto i masz płyn w układzie chłodzenia, rano patrzysz, płynu niema.? Czy znika on pomału podczas jazdy? Jak to u ciebie jest? Jeśli pomału ubywa to możez mieć nawet mikropęknięcie w głowicy dochodzące do kanału wodnego. Woda może się dostawać do komory spalania. Ale to juz czarny scenariusz . . . .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 Myślałem o tym pęknięciu bo miałem taka przypadłość we fiacie seicento. W każdym bądź razie nie ubywa szybko. Raczej powoli i zapowietrzony na pewno jest. Co do kopcenia to kopci w sumie na biało zaraz po zapaleniu- (tłumik i katalizator mam pusty) a jak się nagrzeje to jest już ok. Wygląda na to że trzeba bedzie zmienić uszczelkę pod głowica.....:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 17 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > Wygląda na to że trzeba bedzie zmienić uszczelkę > pod głowica.....:/ zaraz zaraz czemu od razu UPG może spróbuj najpierw odpowietrzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk94 Napisano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2008 > zaraz zaraz czemu od razu UPG > może spróbuj najpierw odpowietrzyć =============================================== bulgotało wkurzało i w końcu przestało:D Co zrobiłem? ano odpowietrzyłem, choć w dalszym ciągu obserwuje ubytki płynu i pewno trza się bedzie kiedy moze na wakacjach zabrać za uszczelkę. Cały widz polegał na odkręceniu jednej śrubki z boku termostatu i przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego pozwoliłem żeby się polało troszkę płynu. Założyłem odpaliłem zabulgotało raz i na tym koniec-cisza i spokój:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.