spad Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 Muszę zmienić płyn do chłodzenia silnika i mam w związku z tym pytanie. Cały czas używałem płynu Paraflu, lecz ostatnio szukam oszczędności i zastanawiam się nad czymś tańszym. Czy używał ktoś z Was płynu do chłodnic Orlen lub Shell albo jeszcze tańszy Boryszew? Jak spisują się te płyny, czy mogę bezpiecznie zmienić płyn czy nie warto ryzykować? Czy płyny mają jakieś oznaczenia techniczne, które musi zawierać do danego autka? Mam też pytanie dotyczące wymiany płynu. Piszecie, że wystarczy sciągnąć opaskę z przewodu i wsio. Ale w instrukcji przeczytałem jeszcze, że jest jakaś śrubka na bloku silnika, którą też mam odkręcić. Jak z tym jest, czy odkręcać sam przewód? Chcę wymienić cały płyn a nie jego część. Ile szykować płynu, bo w instrukcji pisze, że aż 6,25 litra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Muszę zmienić płyn do chłodzenia silnika i mam w związku z tym > pytanie. Cały czas używałem płynu Paraflu, lecz ostatnio szukam > oszczędności i zastanawiam się nad czymś tańszym. Czy używał > ktoś z Was płynu do chłodnic Orlen lub Shell albo jeszcze tańszy > Boryszew? Jak spisują się te płyny, czy mogę bezpiecznie zmienić > płyn czy nie warto ryzykować? Czy płyny mają jakieś oznaczenia > techniczne, które musi zawierać do danego autka? mozesz, plyn glownie sklada sie z glikolu, zasadniczo nie wlewaj tylko po paraflu plynu na ekologicznym glikolu propylenowym bo paraflu jest na etylenowym i niektorzy twierdza ze sie pogryzie. na Twoje szczescie plynow ekologicznych pratycznie nie ma - jest taki zielony borygo eko, wiec tego nie, inne boryga, petryga, quale i podobne wynalazki tak > Mam też pytanie dotyczące wymiany płynu. Piszecie, że wystarczy > sciągnąć opaskę z przewodu i wsio. Ale w instrukcji przeczytałem > jeszcze, że jest jakaś śrubka na bloku silnika, którą też mam > odkręcić. Jak z tym jest, czy odkręcać sam przewód? Chcę > wymienić cały płyn a nie jego część. instrukcje instrukcjami, zycie zyciem, zostaw srubke w spokoju plyn i tak wyleci bo przewod na dole chlodnicy jest najnizej > Ile szykować płynu, bo w instrukcji pisze, że aż 6,25 litra? tu nie pomoge bo nie wiem GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 U mnie Orlenowski Qal sprawdza sie znakomicie, podobno dobry jest tez Boryszew Eko (zielony). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 a jak z jakością płynów typo orlen, sell i boryszew? czy są gorsze, czy lepsze od paraflu? Czy to tak na pradę jedno i to samo i można lać co pod ręką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 Ja zawsze lałem koncentrat Texaco i było zawsze OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 4 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 > Ja zawsze lałem koncentrat Texaco i było zawsze OK A jak to cenowo stoi w porównaniu z Paraflu? Za 6 litrów gotowego płynu Paraflu muszę zapłacić 57zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2005 Podobno tylko właśnie Paraflu ma dodatek smarujący zaworek plastikowy do nagrzewnicy. Dopóki miałem Paraflu to było OK. Jak zalałem układ innym, to zatarł się zaworek i ciężko chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gpondo Napisano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 paraflu jest dobrym plynem tzn. nikt na niego nie narzeka, ale jak inne produkty FL Poland posiada wysoka cene (na przykladzie oleju zobacz taka selenie - polsyntetyk, a kosztuje tyle co w sklepie syntetyki) wiec jak kupisz plyn w srednim przedziale cenowym zostanie troche $ a samochod nie odczuje roznicy GP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 śrubki szukałem, szukałem, szukałem i dałem sobie w końcu spokój jak mi w serwisie lali nowy płyn, to też śrubki nie szukali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 5 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 > śrubki szukałem, szukałem, szukałem i dałem sobie w końcu spokój > jak mi w serwisie lali nowy płyn, to też śrubki nie szukali Witam kolegę z mojego rodzinnego miasta Lubina. Czyżby nick od nazwy ulicy? Jak tak to mieszkaliśmy blisko siebie, bo ja z Kruczej. Może jakiś spocik zorganizujemy jak będę w Lubinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokolasty Napisano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 > Witam kolegę z mojego rodzinnego miasta Lubina. Czyżby nick od > nazwy ulicy? Jak tak to mieszkaliśmy blisko siebie, bo ja z > Kruczej. Może jakiś spocik zorganizujemy jak będę w Lubinie witka sokolasty od nazwiska, ksywa sokół już wszędzie zajeta adres-Orla, wczesniej Modrzewiowa, zaniedługo Pawia co do spociku, to bardzo chętnie a teraz cicho sza, bo admin przyjdzie i powie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 Przy wymianie plynu nalezy jeszcze oczywiscie otworzyc zaworek nagrzewnicy (pokretlo na ogrzewanie na maksa) a takze przy odpowietrzaniu po zalaniu - wykrecic maly plastykowy zaworek na przwodzie elastycznym przy chlodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejvip39 Napisano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2005 > Muszę zmienić płyn do chłodzenia silnika i mam w związku z tym > pytanie. Cały czas używałem płynu Paraflu, lecz ostatnio szukam > oszczędności i zastanawiam się nad czymś tańszym. Czy używał > ktoś z Was płynu do chłodnic Orlen lub Shell albo jeszcze tańszy > Boryszew? Jak spisują się te płyny, czy mogę bezpiecznie zmienić > płyn czy nie warto ryzykować? Czy płyny mają jakieś oznaczenia > techniczne, które musi zawierać do danego autka? > Mam też pytanie dotyczące wymiany płynu. Piszecie, że wystarczy > sciągnąć opaskę z przewodu i wsio. Ale w instrukcji przeczytałem > jeszcze, że jest jakaś śrubka na bloku silnika, którą też mam > odkręcić. Jak z tym jest, czy odkręcać sam przewód? Chcę > wymienić cały płyn a nie jego część. > Ile szykować płynu, bo w instrukcji pisze, że aż 6,25 litra? Witam Nic z tego tej śruby poprostu nie ma!!!i już,ja też szukałem,szukałem i znalazłem .......opaske na wężu,to chyba najprostszy sposób na spuszczenie płynu. Co prawda mamy inne silniki co nie zmienia faktu że śrubki brak!. A co do ilości płynu to faktycznie 6,5litra ale myślę że 6l styknie(na pocieszenie w instr.piszą że do 1,7 potrzeba 8l Pozdrawiam i przyjemnej wymiany!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.