Skocz do zawartości

Drgania na kierownicy + drgania budy. Pomoc w diagnozie


bob_best

Rekomendowane odpowiedzi

Pisze, bo objawy sa dla mnie ciezkie do zrozumienia i nie bardzo wiem co to moze byc.

No wiec - od ok. 110-120km/h zaczynaja sie bicia na kierownicy i czuc wyrazne drgania na budzie (widac jak drga np. lusterko czy uchwyt od telefonu+czuc na fotelu). I teraz najciekawsze - czasem drgania potrafia zniknac przy powiedzmy 140-150, a czasem potrafia utrzymywac sie nawet do 180 (wyzej nie sprawdzalem).

Najciekawsze jest to ze czasem drgania sa male, a czasem duzo bardziej wyczuwalne (i wtedy bije do tych 180 sprawdzonych).

Wczoraj mialem wlasnie sytuacje, ze jechalem sobie spokojnie zlosnik.gif 180, byl spokoj i w pewnym momencie zaczelo bic (akurat przelatywalem w lekkim zakrecie przez most-byly wyczuwalne jego laczenia, ale nie wiem czy to ma zwiazek).

Do tych 110 jest spokoj, choc czasem potrafi kiera zadrgac przy przyspieszaniu (dosc rzadko, ale sie zdarzylo).

Co juz bylo zmieniane:

-zawias komplet poza tylnymi amorkami

-kola (jedne to zimowki 145 na felach od ccs, drugie brocki z 175 na dystansie) - bilo na obu

-kompletne zaciski

-zwrotnice+lozyska

-galki byly niedawno zmieniane (przy okazji duzego grzebania w aucie, po tym grzebaniu ten objaw sie pojawil)

-maglownice mi sprawdzal znajomy na SKP i powiedzial ze daje 100% ze brak luzow, podobnie z zawiasem - tez wszystko sztywno

Od poniedzialku z interem bedziemy grzebac. Na pierwszy ogien ida tarcze+klocki, ale watpie ze to to bo bicia brak przy hamowaniu (obecnie klocki ATE+brebo max)

Kazda SENSOWNA sugestia mile widziana!!!!!!!

Aha - objawy pojawily sie po wiekszym grzebaniu w aucie, co bylo robione:

- poducha od rozrzadu

- poloski rozpinane i czyszczone

- wymiana oslon na przegubach

- olej w skrzyni

- zawias komplet

- galki

jakies pomysly confused.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy drgania są tylko w monencie przyśpieszania ??

> Czy jak np. odpuścisz gaz to drgania ustają?

nasilaja sie w czasie przyspieszania, jak odpuszcze gaz to sa mniejsze/znikaja calkiem - zaleznie jak mocne sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MOja diagnoza : coś nie tak z półosiami jest, jakiś luż coś nie tak

> złożone , albo dobrze złożone ale nie trafiło na to samo

> miejsce.

co znaczy - nie trafilo w to samo miejsce?

po tarczach i klockach + zmiana znow kol, bede sie bral za przeguby/polosie pewnie oslabiony.gif

dzieki za sugestie, ale jak mozesz to uscislij to o co pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nasilaja sie w czasie przyspieszania, jak odpuszcze gaz to sa

> mniejsze/znikaja calkiem - zaleznie jak mocne sa

wyjmij jeszcze raz polosie i je obejzyj, zwroc uwage na zawleczki, ktore sa od stryny skrzyni, mnie kiedys jedna zawleczka nie trzymala i objawy podobne mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyjmij jeszcze raz polosie i je obejzyj, zwroc uwage na zawleczki,

> ktore sa od stryny skrzyni, mnie kiedys jedna zawleczka nie

> trzymala i objawy podobne mialem

ooo.. no widzisz, zaczynam sie przekonywac, ze jednak czasem warto zapytac 20.GIF

jesli ktos ma inne pomyly to smialo pisac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ooo.. no widzisz, zaczynam sie przekonywac, ze jednak czasem warto

> zapytac

> jesli ktos ma inne pomyly to smialo pisac

A podczas wymiany osłon na przegubach wewnętrznych nie zssunął sie czasem jakis kamień (nie posypały sie igiełki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A podczas wymiany osłon na przegubach wewnętrznych nie zssunął sie

> czasem jakis kamień (nie posypały sie igiełki)?

nie kojarze zeby cos takiego sie zdarzylo ok.gif ale pewnie bedzie to rozebrane wszystko od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wytrzymam i spytam o oczywistą oczywistość... koła wyważone

> poprawnie?

bije na obu kompletach ktore mam, zimowki byly wywazane 2 razy specjalnie, na letnich nic sie nie zmienilo

Zbieżność w porządku?

ustawiana tydzien przed borkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bije na obu kompletach ktore mam, zimowki byly wywazane 2 razy

> specjalnie, na letnich nic sie nie zmienilo

> Zbieżność w porządku?

> ustawiana tydzien przed borkami

No to cholerstwo nieźle daje... coś siedzi nie tak, co w czasie kręcenia się koła jest mimośrodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie miałeś czasem przy grzebaniu przy półosiach gumy wyrównoważajacej przesuniętej???jest ona na tej dłuższej półosi i jej odległość powinna być około 489 od początku półosi od strony skrzyni(od początku wielowpusta, czyli trzaby wyjać półoś ze skrzyni), jak to dobre to trza by znaleźć wyważarke bez zdejmowania koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie miałeś czasem przy grzebaniu przy półosiach gumy

> wyrównoważajacej przesuniętej???jest ona na tej dłuższej półosi

> i jej odległość powinna być około 489 od początku półosi od

> strony skrzyni(od początku wielowpusta, czyli trzaby wyjać półoś

> ze skrzyni), jak to dobre to trza by znaleźć wyważarke bez

> zdejmowania koła.

ta guma byla ok, ale dla pewnosci sprawdze przy rozbieraniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta guma byla ok, ale dla pewnosci sprawdze przy rozbieraniu

kurcze, tak czytam co tak pisza i pierwsza rzecz mi przyszla jak zobaczylem ze pol osie byly robione to ta gumka, kumpel, mial cos podobnego ale w 899, tam mu sie ta gumka przesunela. i trzęsło cos na kierownicy i tak jakby lewarek lekko sobie drgal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.