Skocz do zawartości

Obrotomierz 899


Zet9

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu zatruwam wam życie, chodzi o obrotek w 899. Znalazłem podobny problem na forum centomanii (z racji podobnej instalacji, ale ich nie rozumiem).

PYTANKO - Czy ktoś z posiadaczy UNO 899 kat ma zamontowany obrotomierz analogowy? I najważniejsze, czy on działa jak nalezy.

Jeżeli ktoś takowy ma to niech wytłumaczy mi jak dla dziecka 2 letniego jak go zamontować, tzn podłączyć.

Dzieki, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znowu zatruwam wam życie, chodzi o obrotek w 899. Znalazłem podobny

> problem na forum centomanii (z racji podobnej instalacji, ale

> ich nie rozumiem).

> PYTANKO - Czy ktoś z posiadaczy UNO 899 kat ma zamontowany

> obrotomierz analogowy? I najważniejsze, czy on działa jak

> nalezy.

> Jeżeli ktoś takowy ma to niech wytłumaczy mi jak dla dziecka 2

> letniego jak go zamontować, tzn podłączyć.

> Dzieki, pozdrawiam.

Ja mam zamontowane zegary z SX gdzie jest taki obrotek.

Podpinasz się pod nóżkę 86 jednego z przekaźników znajdujących się pod maską (na ściance grodziowej) Nie powiem Ci którego ponieważ różnie je umieszczali - zrobisz to metodą prób i błędów, a szukając niczego nie spaprzesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam zamontowane zegary z SX gdzie jest taki obrotek.

> Podpinasz się pod nóżkę 86 jednego z przekaźników znajdujących się

> pod maską (na ściance grodziowej) Nie powiem Ci którego ponieważ

> różnie je umieszczali - zrobisz to metodą prób i błędów, a

> szukając niczego nie spaprzesz.

Czy ta nóżka 86 jest widoczna jako 86 czy mam ten numerek znaleźć na schemacie elektrycznym? Pójde do auta i zobacze co tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską mam 2 przekaźniki, pod czarnę pokrywką (są tam jeszcze bezpieczniki wysokoamperowe) tuż obok komputera sterującego i czujnika ciśnienia bezwzględnego. To są jedyne przekaźniki jakie znalazłem.Najgorsze jest to, że nie ma na nich żadnych oznaczeń co do numerów nóżek. Są tylko jakieś symbole fabryczne.

Czy to jeden z nich??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ta nóżka 86 jest widoczna jako 86 czy mam ten numerek znaleźć na

> schemacie elektrycznym? Pójde do auta i zobacze co tam jest.

Wyciągniesz jeden z przekaźników i na jego spodzie będziesz miał numery nóżek.

> Jeśli ktoś takowy ma to niech wytłumaczy mi jak dla dziecka 2 letniego jak go zamontować, tzn podłączyć.

Dla dwulatka powiadasz hmm.gif

więc niuniu jak siądziesz na jedynym siedzeniu przed którym znajduje się takie koło to zobaczysz za nim znaczki i kreseczki za szybką. Z dwóch stron szybki są takie dziureczki o interesująco regularnych kształtach. Z szuflady z tatusia zabawkami wybierasz taki klocuszek, który będzie idealnie pasował do dziurki w tych kropeczkach. Jak wsadzisz ten klocuszek to staraj się obracać nim w stronę gdzie będzie się lżej obracał, aż kropeczka wysunie się na druciku i wypadnie. Później zrób to samo z drugą kropeczką.

Połóż sie na podłodze pod kółkiem przed którym siedziałeś, popatrz w górę i wyciągnij rękę do góry - napotkasz bardzo dużo różnych kabelków i wężyków. Znajdź ten najgrubszy i najsztywniejszy po czym przesuń rękę do jego początku, a okaże się że jest on w tym miejscu pogrubiony. Musisz pociągnąć za to pogrubienie aż uda Ci się go wyciągnąć. Usiądź z powrotem na fotelu przed którym jest takie duże kółko i wsadzając paluszki na górę szybki postaraj się ją wyciągnąć - zobaczysz, że z tyłu ma sporo kabelków zakończonych plastikową ramką.

Odlicz na paluszkach 2 i wyciągnij drugą ramkę od strony, gdzie zwykle siada mamusia, albo inne panie. Zobaczysz że w ramce tej z jednego brzegu jest kabelek, a z drugiego nie. Szukasz w szufladzie z zabawkami tatusia jednego długiego kabelka i wpychasz go w wolne miejsce.

Poddaję się - dla 2-latka się nie da biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod maską mam 2 przekaźniki, pod czarnę pokrywką (są tam jeszcze

> bezpieczniki wysokoamperowe) tuż obok komputera sterującego i

> czujnika ciśnienia bezwzględnego. To są jedyne przekaźniki jakie

> znalazłem.Najgorsze jest to, że nie ma na nich żadnych oznaczeń

> co do numerów nóżek. Są tylko jakieś symbole fabryczne.

> Czy to jeden z nich??

Tak - to jeden z nich. Tak jak pisałem - wyciągasz jeden i na spodniej części masz numerację nóżek. wsadzasz kabel podłączony do obrotka zgodnie z opisem na stronie tej w miejsce gdzie była nóżka 86 wyciągniętego przekaźnika, a następnie wkładasz przekaźnik. Włączasz zapłon i obrotek powinien drgnąć, uruchamiasz silnik i sprawdzasz czy są wskazania, jeśli nie to znaczy że trzeba podpiąć się pod nóżkę drugiego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znowu zatruwam wam życie, chodzi o obrotek w 899. Znalazłem podobny

> problem na forum centomanii (z racji podobnej instalacji, ale

> ich nie rozumiem).

> PYTANKO - Czy ktoś z posiadaczy UNO 899 kat ma zamontowany

> obrotomierz analogowy? I najważniejsze, czy on działa jak

> nalezy.

> Jeżeli ktoś takowy ma to niech wytłumaczy mi jak dla dziecka 2

> letniego jak go zamontować, tzn podłączyć.

> Dzieki, pozdrawiam.

No dobra, a tak może obok tematu - na cholerę Ci obrotek w 899? rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale obrotomierz nie mruga w rytm muzyki a deska całkiem inaczej

> wygląda

Obrotomierz to ja miałem ostatnio w corsie siostry jak nią jeździłem gdy uno było trafione sarną.

A dokładnie to wskazówka poziomu paliwa skakała jak obrotomierz spineyes.gif

Ziuuuuuu do góry (tankowanie) i sruuuuuuuuuuu do dołu (jazda) i następnego dnia znowu i znowu i 300zł to nie wiem kiedy poszłooooooooooo sciana.gifsciana.gifsciana.gif (1,4 bez gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obrotomierz to ja miałem ostatnio w corsie siostry jak nią jeździłem

> gdy uno było trafione sarną.

> A dokładnie to wskazówka poziomu paliwa skakała jak obrotomierz

> Ziuuuuuu do góry (tankowanie) i sruuuuuuuuuuu do dołu (jazda) i

> następnego dnia znowu i znowu i 300zł to nie wiem kiedy

> poszłooooooooooo (1,4 bez gazu).

pewnie jazda była tego typu co w Uno ale spalanie już inne biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i zonk.

> Jazda była spokojna i spalanie niskie ale koszt paliwa, duże

> przebiegi i w sumie mały zbiornik...

pojemność zbiornika ... ja mam 50L i ta wskazówka mi teraz szybko ucieka jak ruszy to nie można zatrzymać oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak - to jeden z nich. Tak jak pisałem - wyciągasz jeden i na

> spodniej części masz numerację nóżek. wsadzasz kabel podłączony

> do obrotka zgodnie z opisem na stronie tej w miejsce gdzie

> była nóżka 86 wyciągniętego przekaźnika, a następnie wkładasz

> przekaźnik. Włączasz zapłon i obrotek powinien drgnąć,

> uruchamiasz silnik i sprawdzasz czy są wskazania, jeśli nie to

> znaczy że trzeba podpiąć się pod nóżkę drugiego przekaźnika.

Znalazłem ten działający pin 86, śmiga aż miło. Dzieki, pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem ten działający pin 86, śmiga aż miło. Dzieki, pozdr.

a nie skacze Ci obrotek mi czasami na wysokich obrotach wariował potrafił opaść całkiem i dopiero redukcja na 4 go podnosiła pewnie były to oznaki że coś się kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie skacze Ci obrotek mi czasami na wysokich obrotach wariował

> potrafił opaść całkiem i dopiero redukcja na 4 go podnosiła

> pewnie były to oznaki że coś się kończy...

Obrotek zachowuje sie jak powinien, więcej niż 4 tys obr nie gazowałem, ale chodzi ładnie, tylko, że jest to obrotomierz nie od UNO, ale od Łady 2105 najlepszej wersji. Ładny, duży i czytelny. Zamontowany będzie za popielniczką w oddzielnej obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podpiąć się pod nóżkę drugiego przekaźnika.

Mam podpięty pod nóżkę przekaźnika, chodzi, ale zauważyłem że auto przy odpalaniu trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem. Czy u was tak samo sie dzieje? Jak odłączę od przekaźnika, to odpala po sekundzie, a z obrotkiem 2 - 3 sekund. Czy to nie uszkodzi jakiegoś obwodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podpięty pod nóżkę przekaźnika, chodzi, ale zauważyłem że auto

> przy odpalaniu trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem. Czy u was tak

> samo sie dzieje? Jak odłączę od przekaźnika, to odpala po

> sekundzie, a z obrotkiem 2 - 3 sekund. Czy to nie uszkodzi

> jakiegoś obwodu?

niewiem.gif nie spotkałem się z takimi objawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.