Boruc Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 jadąc przy stałej prędkości autko traci delikatnie na mocy i radio się wycisza i przy rozruchu pali się kontrolka aku po dodaniu gazu gaśnie, czy to regulator napięcia czy coś innego chcę wiedzieć bo koszta są spore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > jadąc przy stałej prędkości autko traci delikatnie na mocy i radio > się wycisza i przy rozruchu pali się kontrolka aku po dodaniu > gazu gaśnie, czy to regulator napięcia czy coś innego chcę > wiedzieć bo koszta są spore Podmień z kimś akumulator na sprawny i sprawdź czy objawy się powtórzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > Podmień z kimś akumulator na sprawny i sprawdź czy objawy się > powtórzą. aku świeżo po ładowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > aku świeżo po ładowaniu Wiem bo pisałeś o tym wcześniej, ale nie masz możliwości podmiany chwilowej celem weryfikacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 coś pokombinuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 30 Maja 2008 Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 > coś pokombinuję Weź miernik i sprawdź napięcie na aku przy wyłączonym silniku, później uruchom silnik i sprawdź ponownie na włączonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > coś pokombinuję Nie zapomnij że podmiana aku = reset kompa jesli masz wtrysk bo nie sprawdzałem podpisu czym jeździsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > Weź miernik i sprawdź napięcie na aku przy wyłączonym silniku, > później uruchom silnik i sprawdź ponownie na włączonym. sprawdzone bez rozruchu aku ok 12V po rozruchu przy świecącej kontrolce bez zmian po rozruchu i dodaniu gazu powyżej 13,7V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > Nie zapomnij że podmiana aku = reset kompa > jesli masz wtrysk bo nie sprawdzałem podpisu czym jeździsz Tak pamiętam, mam 1,4 van 99r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > sprawdzone > bez rozruchu aku ok 12V > po rozruchu przy świecącej kontrolce bez zmian > po rozruchu i dodaniu gazu powyżej 13,7V Czyli jakby ładowanie było niewłaściwe. Powinno być coś około 14,2 , ale nie powiem dokładnie bo mnie zaraz znowu zaszczują że raz podaję 14,2 ,a innym razem 14,3. Sprawdź w którymś z wątków o akumulatorach - było dokładnie ile powinno wychodzić ze regulatora napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berciak1 Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > jadąc przy stałej prędkości autko traci delikatnie na mocy i radio > się wycisza i przy rozruchu pali się kontrolka aku po dodaniu > gazu gaśnie, czy to regulator napięcia czy coś innego chcę > wiedzieć bo koszta są spore Ja sie nie znam, ale u mnie w Tipo było tak. Jadę sobie jadę, nagle światła zaczęły przygasać, jadę dalej. Po chwili migacze juz nie działały i podświetlenie tablicy. Po przejechaniu jeszcze kilkuset metrów, przy wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł. Rozrusznik nie kręcił - samochód głuchy. Po wstępnych ogledzinach - akumulator padaka. Po naładowaniu aku auto odpala. Pojeździłem trochę, wieczorem znowu to samo. Posprawdzałem wszystko, było bardzo słabe ładowanie z aku. Wymiana regulatora napięcia ze szczotkami i auto jeździ do dziś. Zaznaczam, że kontrolka od ładowania wcale nie ostrzegała...Regulator nie jest znowu taki drogi, nie pamiętam, ale zdaje mi się że coś w granicach 50zł. Moze u Ciebie jest to samo??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macmac Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 A jak to mierzyć? Mam ten miernik ale nie mam pojęcia gdzie i jak go podłączyć - gdzie i w którym miejscu mam to sprawdzać? Na klemach czy jakoś inaczej. Prośba o dokładną instrukcje. Najlepiej obrazkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszoselka Napisano 31 Maja 2008 Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 Przy wyłączonym silniku podnosisz maskę i podpinasz woltomierz do zacisków akumulatora, miernik powinien pokazywać 12V (może być coś po przecinku). Następnie, nie odłączając woltomierza, odpalasz silnik. Tym razem woltomierz powinien pokazywać 14 i coś ewentualnie po przecinku. mniej, lub więcej niż 14 (np nadal 12 albo 16) to znaczy, że poszedł regulator napięcia/szczotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 31 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 > Przy wyłączonym silniku podnosisz maskę i podpinasz woltomierz do > zacisków akumulatora, miernik powinien pokazywać 12V (może być > coś po przecinku). Następnie, nie odłączając woltomierza, > odpalasz silnik. Tym razem woltomierz powinien pokazywać 14 i > coś ewentualnie po przecinku. mniej, lub więcej niż 14 (np nadal > 12 albo 16) to znaczy, że poszedł regulator napięcia/szczotki Dodam jeszcze że pokrętło woltomierza kierujesz na "20" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 5 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 Znowu nawalił stracił napięcie mierzyłem woltomierzem, kiedy przygasły już wszystkie kontrolki, ale silnik jeszcze pracował - pomiar był ok 9 po zgaszeniu nawet nie drgnął, a napięcie było ok 10 i spadało po zdjęciu klem aku pokazał 12,15 V ale nie zapalił. dopiero po podłączeniu przewodów odpalił ale kontrolka aku nie pali się i napięcie nie wróciło do normy podczas pracy Teraz pytanie : aku czy altek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 5 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2008 > Ja sie nie znam, ale u mnie w Tipo było tak. Jadę sobie jadę, nagle > światła zaczęły przygasać, jadę dalej. Po chwili migacze juz nie > działały i podświetlenie tablicy. Po przejechaniu jeszcze > kilkuset metrów, przy wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł. > Rozrusznik nie kręcił - samochód głuchy. Po wstępnych > ogledzinach - akumulator padaka. Po naładowaniu aku auto odpala. > Pojeździłem trochę, wieczorem znowu to samo. Posprawdzałem > wszystko, było bardzo słabe ładowanie z aku. Wymiana regulatora > napięcia ze szczotkami i auto jeździ do dziś. Zaznaczam, że > kontrolka od ładowania wcale nie ostrzegała...Regulator nie jest > znowu taki drogi, nie pamiętam, ale zdaje mi się że coś w > granicach 50zł. > Moze u Ciebie jest to samo??? Mistrzu olśniłeś mnie wymieniam jutro regulator napięcia musi być to nic innego mi do głowy nie przychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 6 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2008 a więc jestem po oględzinach alternatora poszło uzwojenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszG Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 Wirnik czy stojan? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.