Skocz do zawartości

co to może być


Boruc

Rekomendowane odpowiedzi

jadąc przy stałej prędkości autko traci delikatnie na mocy i radio się wycisza i przy rozruchu pali się kontrolka aku po dodaniu gazu gaśnie, czy to regulator napięcia czy coś innego chcę wiedzieć bo koszta są spore blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jadąc przy stałej prędkości autko traci delikatnie na mocy i radio

> się wycisza i przy rozruchu pali się kontrolka aku po dodaniu

> gazu gaśnie, czy to regulator napięcia czy coś innego chcę

> wiedzieć bo koszta są spore

Podmień z kimś akumulator na sprawny i sprawdź czy objawy się powtórzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź miernik i sprawdź napięcie na aku przy wyłączonym silniku,

> później uruchom silnik i sprawdź ponownie na włączonym.

sprawdzone

bez rozruchu aku ok 12V

po rozruchu przy świecącej kontrolce bez zmian

po rozruchu i dodaniu gazu powyżej 13,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzone

> bez rozruchu aku ok 12V

> po rozruchu przy świecącej kontrolce bez zmian

> po rozruchu i dodaniu gazu powyżej 13,7V

Czyli jakby ładowanie było niewłaściwe. Powinno być coś około 14,2 , ale nie powiem dokładnie bo mnie zaraz znowu zaszczują że raz podaję 14,2 ,a innym razem 14,3.

Sprawdź w którymś z wątków o akumulatorach - było dokładnie ile powinno wychodzić ze regulatora napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jadąc przy stałej prędkości autko traci delikatnie na mocy i radio

> się wycisza i przy rozruchu pali się kontrolka aku po dodaniu

> gazu gaśnie, czy to regulator napięcia czy coś innego chcę

> wiedzieć bo koszta są spore

Ja sie nie znam, ale u mnie w Tipo było tak. Jadę sobie jadę, nagle światła zaczęły przygasać, jadę dalej. Po chwili migacze juz nie działały i podświetlenie tablicy. Po przejechaniu jeszcze kilkuset metrów, przy wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł. Rozrusznik nie kręcił - samochód głuchy. Po wstępnych ogledzinach - akumulator padaka. Po naładowaniu aku auto odpala. Pojeździłem trochę, wieczorem znowu to samo. Posprawdzałem wszystko, było bardzo słabe ładowanie z aku. Wymiana regulatora napięcia ze szczotkami i auto jeździ do dziś. Zaznaczam, że kontrolka od ładowania wcale nie ostrzegała...Regulator nie jest znowu taki drogi, nie pamiętam, ale zdaje mi się że coś w granicach 50zł.

Moze u Ciebie jest to samo??? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to mierzyć? Mam ten miernik ale nie mam pojęcia gdzie i jak go podłączyć - gdzie i w którym miejscu mam to sprawdzać? Na klemach czy jakoś inaczej. Prośba o dokładną instrukcje. Najlepiej obrazkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym silniku podnosisz maskę i podpinasz woltomierz do zacisków akumulatora, miernik powinien pokazywać 12V (może być coś po przecinku). Następnie, nie odłączając woltomierza, odpalasz silnik. Tym razem woltomierz powinien pokazywać 14 i coś ewentualnie po przecinku. mniej, lub więcej niż 14 (np nadal 12 albo 16) to znaczy, że poszedł regulator napięcia/szczotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy wyłączonym silniku podnosisz maskę i podpinasz woltomierz do

> zacisków akumulatora, miernik powinien pokazywać 12V (może być

> coś po przecinku). Następnie, nie odłączając woltomierza,

> odpalasz silnik. Tym razem woltomierz powinien pokazywać 14 i

> coś ewentualnie po przecinku. mniej, lub więcej niż 14 (np nadal

> 12 albo 16) to znaczy, że poszedł regulator napięcia/szczotki

Dodam jeszcze że pokrętło woltomierza kierujesz na "20"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu nawalił stracił napięcie mierzyłem woltomierzem, kiedy przygasły już wszystkie kontrolki, ale silnik jeszcze pracował - pomiar był ok 9

po zgaszeniu nawet nie drgnął, a napięcie było ok 10 i spadało po zdjęciu klem aku pokazał 12,15 V ale nie zapalił. dopiero po podłączeniu przewodów odpalił ale kontrolka aku nie pali się i napięcie nie wróciło do normy podczas pracy

Teraz pytanie : aku czy altek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sie nie znam, ale u mnie w Tipo było tak. Jadę sobie jadę, nagle

> światła zaczęły przygasać, jadę dalej. Po chwili migacze juz nie

> działały i podświetlenie tablicy. Po przejechaniu jeszcze

> kilkuset metrów, przy wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł.

> Rozrusznik nie kręcił - samochód głuchy. Po wstępnych

> ogledzinach - akumulator padaka. Po naładowaniu aku auto odpala.

> Pojeździłem trochę, wieczorem znowu to samo. Posprawdzałem

> wszystko, było bardzo słabe ładowanie z aku. Wymiana regulatora

> napięcia ze szczotkami i auto jeździ do dziś. Zaznaczam, że

> kontrolka od ładowania wcale nie ostrzegała...Regulator nie jest

> znowu taki drogi, nie pamiętam, ale zdaje mi się że coś w

> granicach 50zł.

> Moze u Ciebie jest to samo???

Mistrzu olśniłeś mnie wymieniam jutro regulator napięcia musi być to nic innego mi do głowy nie przychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.