mxw Napisano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 witam po sąsiedzku, mam pytanie: gdzie można kupić albo jak najlepiej naprawić/uszczelnić przejściówkę/kostkę przewodów paliwa? (clio, silnik 1148 ccm, D7F) kostka się lekko poci, wchodzą do niej dwa przewody (in/out) spod samochodu i wychodzą dwa cieńsze już bezpośrednio do wtrysków (kostka jest z tyłu bloku silnika). wygląda to tak sobie, jakby wszystko był tylko na zatrzaskach, i nieco luźno lata, nie ma nic do dokręcenia czy dociągnięcia. fotka tylko z fona, ale może przynajmniej zobaczycie o jaką "przejściówkę/kostkę" chodzi: byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. nie muszę mówić, jak przy takich upałach śmierdzi benią z tej cliówki przez taką małą nieszczelność, o bezpieczeństwie nie wspominając Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 > witam po sąsiedzku, > mam pytanie: gdzie można kupić albo jak najlepiej naprawić/uszczelnić > przejściówkę/kostkę przewodów paliwa? > (clio, silnik 1148 ccm, D7F) > kostka się lekko poci, wchodzą do niej dwa przewody (in/out) spod > samochodu i wychodzą dwa cieńsze już bezpośrednio do wtrysków > (kostka jest z tyłu bloku silnika). > wygląda to tak sobie, jakby wszystko był tylko na zatrzaskach, i > nieco luźno lata, nie ma nic do dokręcenia czy dociągnięcia. > fotka tylko z fona, ale może przynajmniej zobaczycie o jaką > "przejściówkę/kostkę" chodzi: > byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. > nie muszę mówić, jak przy takich upałach śmierdzi benią z tej cliówki > przez taką małą nieszczelność, o bezpieczeństwie nie wspominając D7F-ile? Precyzyjniej by było gdybyś podał jeszcze trzy znaki, to raz. Dwa. Po pobieżnym przejżeniu schematów wychodzi na to, że to plastikowe to po prostu spinka trzymająca te przewody paliwowe, a te jako takie są łączone ze sobą "na wcisk" (rurki gumowe elastyczne naciągnięte są na sztwne stalowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 > witam po sąsiedzku, > mam pytanie: gdzie można kupić albo jak najlepiej naprawić/uszczelnić > przejściówkę/kostkę przewodów paliwa? > (clio, silnik 1148 ccm, D7F) > kostka się lekko poci, wchodzą do niej dwa przewody (in/out) spod > samochodu i wychodzą dwa cieńsze już bezpośrednio do wtrysków > (kostka jest z tyłu bloku silnika). > wygląda to tak sobie, jakby wszystko był tylko na zatrzaskach, i > nieco luźno lata, nie ma nic do dokręcenia czy dociągnięcia. > fotka tylko z fona, ale może przynajmniej zobaczycie o jaką > "przejściówkę/kostkę" chodzi: > byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. > nie muszę mówić, jak przy takich upałach śmierdzi benią z tej cliówki > przez taką małą nieszczelność, o bezpieczeństwie nie wspominając Dokladnie, tak jak ciliber napisal to jest kostka co trzyma przewody. Chyba takie wycieki to czesta sprawa w reno bo moja laguna z 96roku miala juz wymieniany ten przewod , ale fachowiec partacz zrobil to kiepsko i tydzien temu sam to poprawialem. Rurki laczone sa ze soba za pomoca takiej zlaczki, ktorej jeden koniec wchodzi w ta plastikowa ( w moim przypadku ) sztywna rurke i na ten lacznik nachodzi elastyczny waz. rozepnij i daj po cybancie/opasce skrecanej na laczenia przewodow ze zlaczka. U mnie ktos wywalil ten lacznik i nasunal gumowy wezyk na plastikowy waz. Wszystko sie powybinalo i zaczelo ciec. Wsadzilem w plastikowy wezyk kawalek rurki metalowej o srednicy takiej jak sr. wewnetrzna plastikowego weza i poskrecalem. Plus tego taki, ze nie wygniecie sie plastikowy wezyk i z czasem nie bedzie cieknac jak poprzednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 8 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 > D7F-ile? Precyzyjniej by było gdybyś podał jeszcze trzy znaki, to > raz. D7F-i-koniec - tak to jest opisane w instrukcji (silnik pierwowzór 1149 ccm z 1996). ten sam silnik czasami występuje w literaturze jako D7F-7 (1.1 dm3, 43kW) albo D7F-700. > Dwa. Po pobieżnym przejżeniu schematów wychodzi na to, że to > plastikowe to po prostu spinka trzymająca te przewody paliwowe, > a te jako takie są łączone ze sobą "na wcisk" (rurki gumowe > elastyczne naciągnięte są na sztwne stalowe). tak to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mxw Napisano 8 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 > Dokladnie, tak jak ciliber napisal to jest kostka co trzyma przewody. dokładnie - obejrzałem to jeszcze raz wczoraj wieczorem - i faktycznie to jest tylko uchwyt dwóch przewodów, które mają łączenie akurat w tym miejscu. > Rurki laczone sa ze soba za pomoca takiej zlaczki, ktorej jeden > koniec wchodzi w ta plastikowa ( w moim przypadku ) sztywna > rurke i na ten lacznik nachodzi elastyczny waz. dokładnie jest tak, jak piszesz. dodatkowo jeden przewód ma oznaczenia czerwone, a drugi zielone. > rozepnij i daj po cybancie/opasce skrecanej na laczenia przewodow ze > zlaczka. na razie dałem tylko to co miałem, czyli opaski zaciskowe, ale tym to mogę se.... wiadomo masz rację, muszę kupić 4 cybanty (dwa małe, dwa większe) i to zacisnąć na fest. same wężyki wyglądają na całe, ale nigdy nic nie wiadomo. czy - w razie czego - ich wymiana (myślę o tych węższych sztywniejszych od strony silnika) to duży problem i koszt? :chmm: > Wsadzilem w > plastikowy wezyk kawalek rurki metalowej o srednicy takiej jak > sr. wewnetrzna plastikowego weza i poskrecalem. na razie mam jeszcze wszystko oryginalne, więc mam nadzieję, że same cybanty dadzą radę. w każdym razie dziękuję za odpowiedź i pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2008 > dodatkowo jeden przewód ma oznaczenia czerwone, a drugi zielone. Jeden to zasilanie wtryskow w paliwo a drugi to pewnie powrot. U mnie cieklo na przewodzie doprowadzającym paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 > D7F-i-koniec - tak to jest opisane w instrukcji (silnik pierwowzór > 1149 ccm z 1996). > ten sam silnik czasami występuje w literaturze jako D7F-7 (1.1 dm3, > 43kW) albo D7F-700. > tak to wygląda Wystarczy zajżeć do dowodu w numer silnika. Np serce mojego Clio ma numer K4J710 - i to jest pełne oznaczenie jego typu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.