Skocz do zawartości

Clio - przejściówka przewodów paliwa


mxw

Rekomendowane odpowiedzi

witam po sąsiedzku,

mam pytanie: gdzie można kupić albo jak najlepiej naprawić/uszczelnić przejściówkę/kostkę przewodów paliwa?

(clio, silnik 1148 ccm, D7F)

kostka się lekko poci, wchodzą do niej dwa przewody (in/out) spod samochodu i wychodzą dwa cieńsze już bezpośrednio do wtrysków (kostka jest z tyłu bloku silnika).

wygląda to tak sobie, jakby wszystko był tylko na zatrzaskach, i nieco luźno lata, nie ma nic do dokręcenia czy dociągnięcia.

fotka tylko z fona, ale może przynajmniej zobaczycie o jaką "przejściówkę/kostkę" chodzi:

DSC01049_web.JPG

byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

nie muszę mówić, jak przy takich upałach śmierdzi benią z tej cliówki przez taką małą nieszczelność, o bezpieczeństwie nie wspominając crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam po sąsiedzku,

> mam pytanie: gdzie można kupić albo jak najlepiej naprawić/uszczelnić

> przejściówkę/kostkę przewodów paliwa?

> (clio, silnik 1148 ccm, D7F)

> kostka się lekko poci, wchodzą do niej dwa przewody (in/out) spod

> samochodu i wychodzą dwa cieńsze już bezpośrednio do wtrysków

> (kostka jest z tyłu bloku silnika).

> wygląda to tak sobie, jakby wszystko był tylko na zatrzaskach, i

> nieco luźno lata, nie ma nic do dokręcenia czy dociągnięcia.

> fotka tylko z fona, ale może przynajmniej zobaczycie o jaką

> "przejściówkę/kostkę" chodzi:

> byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

> nie muszę mówić, jak przy takich upałach śmierdzi benią z tej cliówki

> przez taką małą nieszczelność, o bezpieczeństwie nie wspominając

D7F-ile? Precyzyjniej by było gdybyś podał jeszcze trzy znaki, to raz.

Dwa. Po pobieżnym przejżeniu schematów wychodzi na to, że to plastikowe to po prostu spinka trzymająca te przewody paliwowe, a te jako takie są łączone ze sobą "na wcisk" (rurki gumowe elastyczne naciągnięte są na sztwne stalowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam po sąsiedzku,

> mam pytanie: gdzie można kupić albo jak najlepiej naprawić/uszczelnić

> przejściówkę/kostkę przewodów paliwa?

> (clio, silnik 1148 ccm, D7F)

> kostka się lekko poci, wchodzą do niej dwa przewody (in/out) spod

> samochodu i wychodzą dwa cieńsze już bezpośrednio do wtrysków

> (kostka jest z tyłu bloku silnika).

> wygląda to tak sobie, jakby wszystko był tylko na zatrzaskach, i

> nieco luźno lata, nie ma nic do dokręcenia czy dociągnięcia.

> fotka tylko z fona, ale może przynajmniej zobaczycie o jaką

> "przejściówkę/kostkę" chodzi:

> byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

> nie muszę mówić, jak przy takich upałach śmierdzi benią z tej cliówki

> przez taką małą nieszczelność, o bezpieczeństwie nie wspominając

Dokladnie, tak jak ciliber napisal to jest kostka co trzyma przewody.

Chyba takie wycieki to czesta sprawa w reno bo moja laguna z 96roku miala juz wymieniany ten przewod , ale fachowiec partacz zrobil to kiepsko i tydzien temu sam to poprawialem.

Rurki laczone sa ze soba za pomoca takiej zlaczki, ktorej jeden koniec wchodzi w ta plastikowa ( w moim przypadku ) sztywna rurke i na ten lacznik nachodzi elastyczny waz.

rozepnij i daj po cybancie/opasce skrecanej na laczenia przewodow ze zlaczka.

U mnie ktos wywalil ten lacznik i nasunal gumowy wezyk na plastikowy waz. Wszystko sie powybinalo i zaczelo ciec. Wsadzilem w plastikowy wezyk kawalek rurki metalowej o srednicy takiej jak sr. wewnetrzna plastikowego weza i poskrecalem. Plus tego taki, ze nie wygniecie sie plastikowy wezyk i z czasem nie bedzie cieknac jak poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> D7F-ile? Precyzyjniej by było gdybyś podał jeszcze trzy znaki, to

> raz.

D7F-i-koniec - tak to jest opisane w instrukcji (silnik pierwowzór 1149 ccm z 1996).

ten sam silnik czasami występuje w literaturze jako D7F-7 (1.1 dm3, 43kW) albo D7F-700.

> Dwa. Po pobieżnym przejżeniu schematów wychodzi na to, że to

> plastikowe to po prostu spinka trzymająca te przewody paliwowe,

> a te jako takie są łączone ze sobą "na wcisk" (rurki gumowe

> elastyczne naciągnięte są na sztwne stalowe).

tak to wygląda ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie, tak jak ciliber napisal to jest kostka co trzyma przewody.

dokładnie - obejrzałem to jeszcze raz wczoraj wieczorem - i faktycznie to jest tylko uchwyt dwóch przewodów, które mają łączenie akurat w tym miejscu.

> Rurki laczone sa ze soba za pomoca takiej zlaczki, ktorej jeden

> koniec wchodzi w ta plastikowa ( w moim przypadku ) sztywna

> rurke i na ten lacznik nachodzi elastyczny waz.

dokładnie jest tak, jak piszesz. ok.gif

dodatkowo jeden przewód ma oznaczenia czerwone, a drugi zielone.

> rozepnij i daj po cybancie/opasce skrecanej na laczenia przewodow ze

> zlaczka.

na razie dałem tylko to co miałem, czyli opaski zaciskowe, ale tym to mogę se.... wiadomo oink.gif

masz rację, muszę kupić 4 cybanty (dwa małe, dwa większe) i to zacisnąć na fest.

same wężyki wyglądają na całe, ale nigdy nic nie wiadomo.

czy - w razie czego - ich wymiana (myślę o tych węższych sztywniejszych

od strony silnika) to duży problem i koszt? :chmm:

> Wsadzilem w

> plastikowy wezyk kawalek rurki metalowej o srednicy takiej jak

> sr. wewnetrzna plastikowego weza i poskrecalem.

na razie mam jeszcze wszystko oryginalne, więc mam nadzieję, że same cybanty dadzą radę.

w każdym razie dziękuję za odpowiedź i pomoc!!! bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodatkowo jeden przewód ma oznaczenia czerwone, a drugi zielone.

Jeden to zasilanie wtryskow w paliwo a drugi to pewnie powrot.

U mnie cieklo na przewodzie doprowadzającym paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> D7F-i-koniec - tak to jest opisane w instrukcji (silnik pierwowzór

> 1149 ccm z 1996).

> ten sam silnik czasami występuje w literaturze jako D7F-7 (1.1 dm3,

> 43kW) albo D7F-700.

> tak to wygląda

Wystarczy zajżeć do dowodu w numer silnika.

Np serce mojego Clio ma numer K4J710 - i to jest pełne oznaczenie jego typu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.