Skocz do zawartości

Zastrzał - Wspornik zespołu pedałów - opis demontażu


santek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

od pewnego czasu moje palio cierpiało na problem z wrzucaniem biegów i krzywo chodzącym pedałem hamulca. Po ręcznym obmacaniu sprawy okazało się, że pękł wspornik pedałów, mniej wiecej na wysokości czujnika stopu.

Oto opis demontazu wyżej wspomnianego - może komuś się przyda:

Narzędzia potrzebne:

- śrubokręt krzyżakowy

- śrubokręt płaski

- nasadka 10ka z grzechotką i przedłużką

- długa, tulejowa 13ka z długą przedłużką

- płaska 13ka - najlepiej z wbudowaną grzechotką

Step-by-step:

0. Upewniamy się, że stacyjka jest w pozycji neutralnej i nie ma w niej kluczyka

00. Odłączamy akumulator

1. Odkręcamy krzyżakiem dolną osłonę kolumny kierownicy - 3 śrubki

2. Odkręcamy krzyżakiem górną osłonę kolumny kierowncy (2 śrubki, naprzeciwko siebie, koło samej kierownicy, dość głęboko)

3. Odczepiamy wszystkie możliwe przewody z bloku przełączników (łącznie z żółtym od poduszki)

4. Odłączamy i odkręcamy moduł immobilajsera z kolumny

5. Wyciągamy czujnik stopu, przez przekręcenie we wsporniku i wyjęcie - Uwaga - czujnik lubi się ukręcić wpół, wiec dobrze jest go wykręcać obiema rękoma - po obu stronach wspornika

6. Odpinamy linkę gazu i demontujemy pedał gazu - 2 x nakrętka 10mm

7. Ściągamy zawleczkę z linki sprzęgła małym płaskim śrubokrętem i zdejmujamy linkę sprzęgła

8. Ściągamy zawleczkę z trzpienia na pedale hamulca i wyciągamy trzpień

9. Demontujemy pedały sprzęgła i hamulca przez wykręcenie długiej śruby M8 - z lewej dajemy kluczyk płaski 13 - z prawej tulejową 13ke - nakrętka jest typu samokontrującego, więc chwile się trzeba nakręcić

10. Odkręcamy 4 śruby 13ki łączące wspornik z serwem - tutaj będzie potrzebna długa nasadkowa 13 i grzechotka

11. Demontujemy kolumne kierownicy - 4 nakrętki 10ki na wysokości zespołu przełączników - kolumna troche waży, więc uwaga żeby nie spadło na pysk

12. Idziemy pod maske i szarpiemy delikatanie serwem

13. Wracamy do kabiny i wyciągamy wspornik pedałów

Teraz mozemy drania pospawac i pomalowac. U mnie skubaniec był pękniety w 4 miejscach.

Montaz w odwrotnej kolejnosci - czas operacji w jedną strone: 40 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> od pewnego czasu moje palio cierpiało na problem z wrzucaniem biegów

> i krzywo chodzącym pedałem hamulca. Po ręcznym obmacaniu sprawy

> okazało się, że pękł wspornik pedałów, mniej wiecej na wysokości

> czujnika stopu.

tego jeszcze nie słyszałem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdarza się, w załączniku foto jak u mnie strzelił ten wspornik na

> szczęście obyło sie bez rozbierania tego ustrojstwa, dało sie

> pospawać migiem

masakra mlot.gif

jeszcze tam nie zaglądałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdarza się, w załączniku foto jak u mnie strzelił ten wspornik na

> szczęście obyło sie bez rozbierania tego ustrojstwa, dało sie

> pospawać migiem

U mnie pekl w tym samym miejscu - poza tym w trzech innych zaczal tez dosc powaznie pekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.