Skocz do zawartości

Temat rzeka - falujacy obroty w TS


whitefunk

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jako ze tu banda druciarzy, nie tak jak na innych forach wiec przychodze po rade zlosnik.gif

Jak chyba w kazdym, badz w wiekszosci TSach faluja mi wolne obroty. Przepustnica czysta, nie wiem do dalej...

Juz chce pominac podlaczanie do kompa, wymiany silniczkow krokowych itp itd - czyli tysiace niedajacyh efektow (jak widze po innych forach) zabiegow.

U mnie pomaga podlozenie cos pod linke gazu, znaczy sie pod ta "blaszke ogranicznika" przy przepustnicy, jednak ciezko jest dobrac odpowiednia grubosc "tego czegos" i zrobic to tak zeby nie odpadalo frown.gif Wtedy oboty trzymaja mi sie przy okolo 900 ale jest stabilnie (przynajmniej jak sie waha to niewiele i nie przygasa...

Czy macie jakies inne druciarskie sprawdzone sposoby? Moze podmiana przepustnicy na ta z HGT? A moze cos jeszcze innego?

Pomozcie bo mi jajca i rece opadaja...

Pozdr zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, jako ze tu banda druciarzy, nie tak jak na innych forach

> wiec przychodze po rade

> Jak chyba w kazdym, badz w wiekszosci TSach faluja mi wolne obroty.

> Przepustnica czysta, nie wiem do dalej...

> Juz chce pominac podlaczanie do kompa, wymiany silniczkow krokowych

> itp itd - czyli tysiace niedajacyh efektow (jak widze po innych

> forach) zabiegow.

> U mnie pomaga podlozenie cos pod linke gazu, znaczy sie pod ta

> "blaszke ogranicznika" przy przepustnicy, jednak ciezko jest

> dobrac odpowiednia grubosc "tego czegos" i zrobic to tak zeby

> nie odpadalo Wtedy oboty trzymaja mi sie przy okolo 900 ale

> jest stabilnie (przynajmniej jak sie waha to niewiele i nie

> przygasa...

> Czy macie jakies inne druciarskie sprawdzone sposoby? Moze podmiana

> przepustnicy na ta z HGT? A moze cos jeszcze innego?

> Pomozcie bo mi jajca i rece opadaja...

> Pozdr

Procedury znane od lat wink.gif

1. Czyszczenie przepustnicy - to zrobiłeś...

2. Czyszczenie silnika krokowego i kontrola uszczelki pod silnikiem;

3. Sprawdzenie drożności odmy pomiędzy skrzynią korbową a układem dolotowym;

4. Sprawdzenie szczelności układu dolotowego począwszy od obudowy filtra a na obejmie przepustnicy skończywszy;

5. Sprawdzenie poprawnego działania przepływomierza;

Z dużym prawdopodobieństwem moge powiedzieć, że czyszczenie krokowca i jego kanałów dolotowych wyeliminuje problem smile.gif

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, jako ze tu banda druciarzy, nie tak jak na innych forach

> wiec przychodze po rade

> Jak chyba w kazdym, badz w wiekszosci TSach faluja mi wolne obroty.

> Przepustnica czysta, nie wiem do dalej...

> Juz chce pominac podlaczanie do kompa, wymiany silniczkow krokowych

> itp itd - czyli tysiace niedajacyh efektow (jak widze po innych

> forach) zabiegow.

> U mnie pomaga podlozenie cos pod linke gazu, znaczy sie pod ta

> "blaszke ogranicznika" przy przepustnicy, jednak ciezko jest

> dobrac odpowiednia grubosc "tego czegos" i zrobic to tak zeby

> nie odpadalo Wtedy oboty trzymaja mi sie przy okolo 900 ale

> jest stabilnie (przynajmniej jak sie waha to niewiele i nie

> przygasa...

> Czy macie jakies inne druciarskie sprawdzone sposoby? Moze podmiana

> przepustnicy na ta z HGT? A moze cos jeszcze innego?

> Pomozcie bo mi jajca i rece opadaja...

> Pozdr

a moze tak samo jak w bbm 1,6 wiazka gnije i tps daje nieco bledne odczyty i te nieco bledne odczyty zmieniaja nieco sklad mieszanki(np wzbogaca niepotrzebnie) do tego dochodzi lambda i petla zamknieta i zaczyna sie np zubazanie po czym jednak tps zaczyna pokazywac okej ale bezwladnosc ukladu powoduje cyrk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Procedury znane od lat

> 1. Czyszczenie przepustnicy - to zrobiłeś...

> 2. Czyszczenie silnika krokowego i kontrola uszczelki pod silnikiem;

> 3. Sprawdzenie drożności odmy pomiędzy skrzynią korbową a układem

> dolotowym;

> 4. Sprawdzenie szczelności układu dolotowego począwszy od obudowy

> filtra a na obejmie przepustnicy skończywszy;

> 5. Sprawdzenie poprawnego działania przepływomierza;

> Z dużym prawdopodobieństwem moge powiedzieć, że czyszczenie krokowca

> i jego kanałów dolotowych wyeliminuje problem

> Powodzenia

to sa wszysko drugorzedne sprawy ktore sa w miare stale w czesie i nie powinny powodowac wahan obrotow, a skutek daj taki ze podczas grzebania np kable sie porusza i [przez jakis czas jest okej ale moga tez nie dac skutu bo za slabo sie kable porusza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to sa wszysko drugorzedne sprawy ktore sa w miare stale w czesie i

> nie powinny powodowac wahan obrotow, a skutek daj taki ze

> podczas grzebania np kable sie porusza i [przez jakis czas jest

> okej ale moga tez nie dac skutu bo za slabo sie kable porusza

Wbrew pozorom, są to podstawowe - w przypadku TS'a - przyczyny falujących obrotów. Złącza fiatowskie są na tyle pewne i dorbej jakości - posiadają klucz i zamek, że po za zaśniedzeniem i fizycznym uszkodzeniem kabla nic tam się dziać nie powinno (miałem przez 11 lat Punto 55s i nigdy nie było żadnego problemu z jakąkolwiek wiązką elektryczną czy złączem). Sprzężenie, o którym mówisz oczywiście jest możliwe, ale jego prawdopodobieństwo jest znikome. Jak do tej pory czynności, które wymieniłem pomogły całym rzeszom alfisti pozbyć się problemu falujących obrotów (mnie również - wystarczyło wyczyścić krokowca i go nasmarować oraz wymienić jego uszczelkę i wszystko wróciło do normy. Odłączana była jedna złączka elektryczna), więc nie widzę powodu aby nie pomogły w tym przypadku. Jeżeli zawiedzie podstawowe woodoo trzeba będzie się sprawie przyjrzeć dokładniej począwszy od analizy błędów komputera. Przyczyn oczywiście może być znacznie więcej i dlatego najpierw trzeba przejść ścieżkę podstawową i wyeliminować "grube" problemy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A czy minimalny wyciek (nieszczelność) na uszczelce pod głowicą może powodować pływanie obrotów - wyciek jest taki ze rano po odpaleniu leci przez krótki okres para z rury wydechowej, ja jakoś ubywającego płynu nie bardzo widzę i jakoś wierzyć mi się nie chce w ten powód?? Acha i teraz za samą robociznę wymiany uszczelki chcą od 700 do 1000 plnów wraz z planowaniem głowicy + części. crazy.gif

> Procedury znane od lat

> 1. Czyszczenie przepustnicy - to zrobiłeś...

> 2. Czyszczenie silnika krokowego i kontrola uszczelki pod silnikiem;

> 3. Sprawdzenie drożności odmy pomiędzy skrzynią korbową a układem

> dolotowym;

> 4. Sprawdzenie szczelności układu dolotowego począwszy od obudowy

> filtra a na obejmie przepustnicy skończywszy;

> 5. Sprawdzenie poprawnego działania przepływomierza;

> Z dużym prawdopodobieństwem moge powiedzieć, że czyszczenie krokowca

> i jego kanałów dolotowych wyeliminuje problem

> Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> A czy minimalny wyciek (nieszczelność) na uszczelce pod głowicą może

> powodować pływanie obrotów - wyciek jest taki ze rano po

> odpaleniu leci przez krótki okres para z rury wydechowej, ja

> jakoś ubywającego płynu nie bardzo widzę i jakoś wierzyć mi się

> nie chce w ten powód?? Acha i teraz za samą robociznę wymiany

> uszczelki chcą od 700 do 1000 plnów wraz z planowaniem głowicy +

> części.

Na pewno nie jest to powodem falowania obrotów. Jesteś pewien, że to uszkodzona uszczelka ? Ja myślę, że to odparowuje woda zbierająca się w tłumiku, co w przypadku układów wydechowych z katalizatorem jest normalne. Jeżeli miałbyś wyciek spod uszczelki to po jakimś czasie na pewno zauważyłbyś ubytek płynu bo skąd miał by się on uzupełniać sam, po za tym biały dym z rury miałbyś praktycznie zawsze. Dobrze to zdiagnozuj zanim wydasz niepotrzebnie te 1k PLN wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termin mam umowiony ale na 99% go odwolam bo bede to robił jak się sypnie do końca czyli zacznie przepuszczać nie tylko jak silnik sie studzi ale i na ciepłym silniku.

A czy falowanie obrotów może przychodzić od źle dobranego przepływomierza?? confused.gif

> Na pewno nie jest to powodem falowania obrotów. Jesteś pewien, że to

> uszkodzona uszczelka ? Ja myślę, że to odparowuje woda

> zbierająca się w tłumiku, co w przypadku układów wydechowych z

> katalizatorem jest normalne. Jeżeli miałbyś wyciek spod

> uszczelki to po jakimś czasie na pewno zauważyłbyś ubytek płynu

> bo skąd miał by się on uzupełniać sam, po za tym biały dym z

> rury miałbyś praktycznie zawsze. Dobrze to zdiagnozuj zanim

> wydasz niepotrzebnie te 1k PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy falowanie obrotów może przychodzić od źle dobranego

> przepływomierza??

Ja osobiście nie widzę związku ale czytywałem już wątki, gdzie odpowiedzialnym za falowanie była przepływka, więc jak wiać jest to możliwe. Sprawdź na Examiner'rze jakie masz błędy. Jeżeli z przepływką jest coś nie tak będzie po tym ślad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja osobiście nie widzę związku ale czytywałem już wątki, gdzie

> odpowiedzialnym za falowanie była przepływka, więc jak wiać jest

> to możliwe. Sprawdź na Examiner'rze jakie masz błędy. Jeżeli z

> przepływką jest coś nie tak będzie po tym ślad.

Może nie być śladu, jeżeli przepływomierz daje sygnał, ale nieprawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie być śladu, jeżeli przepływomierz daje sygnał, ale

> nieprawidłowy.

chyba własnie tak jest bo błędów nie ma żadnych a przepływka jest od innego auta wsadzona - prawdopodobnie od VW (sam wkład bo obudowa z AR) - nieżle ktoś rzeżbił angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.