whitefunk Napisano 10 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2008 Panowie, jako ze tu banda druciarzy, nie tak jak na innych forach wiec przychodze po rade Jak chyba w kazdym, badz w wiekszosci TSach faluja mi wolne obroty. Przepustnica czysta, nie wiem do dalej... Juz chce pominac podlaczanie do kompa, wymiany silniczkow krokowych itp itd - czyli tysiace niedajacyh efektow (jak widze po innych forach) zabiegow. U mnie pomaga podlozenie cos pod linke gazu, znaczy sie pod ta "blaszke ogranicznika" przy przepustnicy, jednak ciezko jest dobrac odpowiednia grubosc "tego czegos" i zrobic to tak zeby nie odpadalo Wtedy oboty trzymaja mi sie przy okolo 900 ale jest stabilnie (przynajmniej jak sie waha to niewiele i nie przygasa... Czy macie jakies inne druciarskie sprawdzone sposoby? Moze podmiana przepustnicy na ta z HGT? A moze cos jeszcze innego? Pomozcie bo mi jajca i rece opadaja... Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BigZbig Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 > Panowie, jako ze tu banda druciarzy, nie tak jak na innych forach > wiec przychodze po rade > Jak chyba w kazdym, badz w wiekszosci TSach faluja mi wolne obroty. > Przepustnica czysta, nie wiem do dalej... > Juz chce pominac podlaczanie do kompa, wymiany silniczkow krokowych > itp itd - czyli tysiace niedajacyh efektow (jak widze po innych > forach) zabiegow. > U mnie pomaga podlozenie cos pod linke gazu, znaczy sie pod ta > "blaszke ogranicznika" przy przepustnicy, jednak ciezko jest > dobrac odpowiednia grubosc "tego czegos" i zrobic to tak zeby > nie odpadalo Wtedy oboty trzymaja mi sie przy okolo 900 ale > jest stabilnie (przynajmniej jak sie waha to niewiele i nie > przygasa... > Czy macie jakies inne druciarskie sprawdzone sposoby? Moze podmiana > przepustnicy na ta z HGT? A moze cos jeszcze innego? > Pomozcie bo mi jajca i rece opadaja... > Pozdr Procedury znane od lat 1. Czyszczenie przepustnicy - to zrobiłeś... 2. Czyszczenie silnika krokowego i kontrola uszczelki pod silnikiem; 3. Sprawdzenie drożności odmy pomiędzy skrzynią korbową a układem dolotowym; 4. Sprawdzenie szczelności układu dolotowego począwszy od obudowy filtra a na obejmie przepustnicy skończywszy; 5. Sprawdzenie poprawnego działania przepływomierza; Z dużym prawdopodobieństwem moge powiedzieć, że czyszczenie krokowca i jego kanałów dolotowych wyeliminuje problem Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 > Panowie, jako ze tu banda druciarzy, nie tak jak na innych forach > wiec przychodze po rade > Jak chyba w kazdym, badz w wiekszosci TSach faluja mi wolne obroty. > Przepustnica czysta, nie wiem do dalej... > Juz chce pominac podlaczanie do kompa, wymiany silniczkow krokowych > itp itd - czyli tysiace niedajacyh efektow (jak widze po innych > forach) zabiegow. > U mnie pomaga podlozenie cos pod linke gazu, znaczy sie pod ta > "blaszke ogranicznika" przy przepustnicy, jednak ciezko jest > dobrac odpowiednia grubosc "tego czegos" i zrobic to tak zeby > nie odpadalo Wtedy oboty trzymaja mi sie przy okolo 900 ale > jest stabilnie (przynajmniej jak sie waha to niewiele i nie > przygasa... > Czy macie jakies inne druciarskie sprawdzone sposoby? Moze podmiana > przepustnicy na ta z HGT? A moze cos jeszcze innego? > Pomozcie bo mi jajca i rece opadaja... > Pozdr a moze tak samo jak w bbm 1,6 wiazka gnije i tps daje nieco bledne odczyty i te nieco bledne odczyty zmieniaja nieco sklad mieszanki(np wzbogaca niepotrzebnie) do tego dochodzi lambda i petla zamknieta i zaczyna sie np zubazanie po czym jednak tps zaczyna pokazywac okej ale bezwladnosc ukladu powoduje cyrk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 > Procedury znane od lat > 1. Czyszczenie przepustnicy - to zrobiłeś... > 2. Czyszczenie silnika krokowego i kontrola uszczelki pod silnikiem; > 3. Sprawdzenie drożności odmy pomiędzy skrzynią korbową a układem > dolotowym; > 4. Sprawdzenie szczelności układu dolotowego począwszy od obudowy > filtra a na obejmie przepustnicy skończywszy; > 5. Sprawdzenie poprawnego działania przepływomierza; > Z dużym prawdopodobieństwem moge powiedzieć, że czyszczenie krokowca > i jego kanałów dolotowych wyeliminuje problem > Powodzenia to sa wszysko drugorzedne sprawy ktore sa w miare stale w czesie i nie powinny powodowac wahan obrotow, a skutek daj taki ze podczas grzebania np kable sie porusza i [przez jakis czas jest okej ale moga tez nie dac skutu bo za slabo sie kable porusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BigZbig Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 > to sa wszysko drugorzedne sprawy ktore sa w miare stale w czesie i > nie powinny powodowac wahan obrotow, a skutek daj taki ze > podczas grzebania np kable sie porusza i [przez jakis czas jest > okej ale moga tez nie dac skutu bo za slabo sie kable porusza Wbrew pozorom, są to podstawowe - w przypadku TS'a - przyczyny falujących obrotów. Złącza fiatowskie są na tyle pewne i dorbej jakości - posiadają klucz i zamek, że po za zaśniedzeniem i fizycznym uszkodzeniem kabla nic tam się dziać nie powinno (miałem przez 11 lat Punto 55s i nigdy nie było żadnego problemu z jakąkolwiek wiązką elektryczną czy złączem). Sprzężenie, o którym mówisz oczywiście jest możliwe, ale jego prawdopodobieństwo jest znikome. Jak do tej pory czynności, które wymieniłem pomogły całym rzeszom alfisti pozbyć się problemu falujących obrotów (mnie również - wystarczyło wyczyścić krokowca i go nasmarować oraz wymienić jego uszczelkę i wszystko wróciło do normy. Odłączana była jedna złączka elektryczna), więc nie widzę powodu aby nie pomogły w tym przypadku. Jeżeli zawiedzie podstawowe woodoo trzeba będzie się sprawie przyjrzeć dokładniej począwszy od analizy błędów komputera. Przyczyn oczywiście może być znacznie więcej i dlatego najpierw trzeba przejść ścieżkę podstawową i wyeliminować "grube" problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 Witam A czy minimalny wyciek (nieszczelność) na uszczelce pod głowicą może powodować pływanie obrotów - wyciek jest taki ze rano po odpaleniu leci przez krótki okres para z rury wydechowej, ja jakoś ubywającego płynu nie bardzo widzę i jakoś wierzyć mi się nie chce w ten powód?? Acha i teraz za samą robociznę wymiany uszczelki chcą od 700 do 1000 plnów wraz z planowaniem głowicy + części. > Procedury znane od lat > 1. Czyszczenie przepustnicy - to zrobiłeś... > 2. Czyszczenie silnika krokowego i kontrola uszczelki pod silnikiem; > 3. Sprawdzenie drożności odmy pomiędzy skrzynią korbową a układem > dolotowym; > 4. Sprawdzenie szczelności układu dolotowego począwszy od obudowy > filtra a na obejmie przepustnicy skończywszy; > 5. Sprawdzenie poprawnego działania przepływomierza; > Z dużym prawdopodobieństwem moge powiedzieć, że czyszczenie krokowca > i jego kanałów dolotowych wyeliminuje problem > Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BigZbig Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > Witam > A czy minimalny wyciek (nieszczelność) na uszczelce pod głowicą może > powodować pływanie obrotów - wyciek jest taki ze rano po > odpaleniu leci przez krótki okres para z rury wydechowej, ja > jakoś ubywającego płynu nie bardzo widzę i jakoś wierzyć mi się > nie chce w ten powód?? Acha i teraz za samą robociznę wymiany > uszczelki chcą od 700 do 1000 plnów wraz z planowaniem głowicy + > części. Na pewno nie jest to powodem falowania obrotów. Jesteś pewien, że to uszkodzona uszczelka ? Ja myślę, że to odparowuje woda zbierająca się w tłumiku, co w przypadku układów wydechowych z katalizatorem jest normalne. Jeżeli miałbyś wyciek spod uszczelki to po jakimś czasie na pewno zauważyłbyś ubytek płynu bo skąd miał by się on uzupełniać sam, po za tym biały dym z rury miałbyś praktycznie zawsze. Dobrze to zdiagnozuj zanim wydasz niepotrzebnie te 1k PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 Termin mam umowiony ale na 99% go odwolam bo bede to robił jak się sypnie do końca czyli zacznie przepuszczać nie tylko jak silnik sie studzi ale i na ciepłym silniku. A czy falowanie obrotów może przychodzić od źle dobranego przepływomierza?? > Na pewno nie jest to powodem falowania obrotów. Jesteś pewien, że to > uszkodzona uszczelka ? Ja myślę, że to odparowuje woda > zbierająca się w tłumiku, co w przypadku układów wydechowych z > katalizatorem jest normalne. Jeżeli miałbyś wyciek spod > uszczelki to po jakimś czasie na pewno zauważyłbyś ubytek płynu > bo skąd miał by się on uzupełniać sam, po za tym biały dym z > rury miałbyś praktycznie zawsze. Dobrze to zdiagnozuj zanim > wydasz niepotrzebnie te 1k PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BigZbig Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > A czy falowanie obrotów może przychodzić od źle dobranego > przepływomierza?? Ja osobiście nie widzę związku ale czytywałem już wątki, gdzie odpowiedzialnym za falowanie była przepływka, więc jak wiać jest to możliwe. Sprawdź na Examiner'rze jakie masz błędy. Jeżeli z przepływką jest coś nie tak będzie po tym ślad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > Ja osobiście nie widzę związku ale czytywałem już wątki, gdzie > odpowiedzialnym za falowanie była przepływka, więc jak wiać jest > to możliwe. Sprawdź na Examiner'rze jakie masz błędy. Jeżeli z > przepływką jest coś nie tak będzie po tym ślad. Może nie być śladu, jeżeli przepływomierz daje sygnał, ale nieprawidłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 18 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2008 > Może nie być śladu, jeżeli przepływomierz daje sygnał, ale > nieprawidłowy. chyba własnie tak jest bo błędów nie ma żadnych a przepływka jest od innego auta wsadzona - prawdopodobnie od VW (sam wkład bo obudowa z AR) - nieżle ktoś rzeżbił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.