Skocz do zawartości

selespeed a wyrzucanie biegu na luz w trakcie jazdy


johnny_b2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

ja z kącika "obok" ale że na stilo nie ma tylu ekspertów do selespeeda co u Was, to zwracam się bezpośrednio z pytaniem tutaj.

Czy można w trakcie jazdy wrzucić w selespeedzie z biegu na luz, i potem wrzucić nowy bieg? Dajmny na to jadę z górki na piątce, włączam na luz, a na końcu górki włączam znowu bieg.

Czy mogę tak zrobić? W instrukcji jest napisane, że się nie zaleca i teraz powstaje pytanie też dlaczego? niewiem.gif

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,

jb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów,

> ja z kącika "obok" ale że na stilo nie ma tylu ekspertów do

> selespeeda co u Was, to zwracam się bezpośrednio z pytaniem

> tutaj.

> Czy można w trakcie jazdy wrzucić w selespeedzie z biegu na luz, i

> potem wrzucić nowy bieg? Dajmny na to jadę z górki na piątce,

> włączam na luz, a na końcu górki włączam znowu bieg.

> Czy mogę tak zrobić? W instrukcji jest napisane, że się nie zaleca i

> teraz powstaje pytanie też dlaczego?

Z tego co pamietam to bylo to mozliwe tylko na 1 i chyba 2 biegu (a moze i 3?) przy niewielkiej jedynie predkosci - do 20/30 km/h. W innym przypadku to tylko gdy sie tryb awaryjny zalaczal.

Opis dotyczy SS ze 147 z pierwszego roku produkcjie (przed modyfikacja systemu SS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy przy takich prędkościach można tak robić, czy wymuszam

> zmianę na luz i niszcze SS?

Moim skromnym zdaniem nie mam potrzeby zrzucania na luz. Na luzie dojedziesz wprawdzie dalej ale silnik caly czas bedzie zasilany taka porcja paliwa by nie zgasl (zwykle obroty utrzymuja sie na 1100), a przy hamowaniu silnikiem uklad wtryskowy odcina doplyw paliwa do wtryskiwaczy.

Co do samej skrzyni - zastosowane u Ciebie rozwiazanie jest o jeden krok ewolucyjny wyzej w stosunku do tego, z ktorym mialem do czynienia, wiec moje uwagi nie musza sie u Ciebie sprawdzac.

Prawdopodobnie producent zalozyl, ze urzadzenie SS jako calosc jest zbyt zawodne, by umozliwic zrzucanie na luz (i w konsekwencji wrzucanie z pozycji biegu jalowego, biegu innego niz 1/2) przy wiekszych predkosciach. To tylko elektrohydraulika dopasowana do istniejacego juz, w pelni mechanicznego, rozwiazania i jako taka zawsze bedzie bardziej zawodna niz urzadzenie od poczatku projektowane jako automat.

Przy ewentualnej awaryjnej probie/koniecznosci wrzucenia biegu 3/4/5 przy wiekszej predkosci, moze dojsc do nieprzewidywalnych zjawisk (np. przy niewlasciwej regulacji odlegosci nasadki sprzegla, przy jego przegrzaniu, niewlasciwej pracy zuzytych synchronizatorow, zebatek, itp) ktore stworza dodatkowe opory uniemozliwiajace wrzucenie biegu i w konsekwencji do powazniejszej awarii lub wypadku.

Moja skrzynia z ledwoscia dala rade przejechac 120 kkm. Najpierw przedwczesne zuzycie sprzegla (100 kkm), potem padl synchro 4 biegu, po jego naprawie w ciagu 2 mc-y urwala sie zawleczka jednego z wodzikow skrzyni, co w konsekwencji zablokowolo cala skrzynie. Na koniec (kolejne 20 kkm) poddaly sie synchro 1 i 2 biegu!!! Do tego pompa hydrauliczna przestala trzymac cisnienie (brak wyciekow) i ulegla uszkodzeniu centralka SS.

Mechanicy do tej pory nie wiedza co bylo przyczyna tych wszystkich nieszczesc. Dopiero calkowita wymiana wszystkich elementow (ze skrzynia wlacznie) spoowdowala, ze samochod nadal jezdzi...

Jadnym slowem - jak masz mozliwosc oszczedzania skrzyni to rob wszystko by jej nie nadwyrezac, wzglednie traktuj ja delikatniej niz zwykla mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów,

> ja z kącika "obok" ale że na stilo nie ma tylu ekspertów do

> selespeeda co u Was, to zwracam się bezpośrednio z pytaniem

> tutaj.

> Czy można w trakcie jazdy wrzucić w selespeedzie z biegu na luz, i

> potem wrzucić nowy bieg? Dajmny na to jadę z górki na piątce,

> włączam na luz, a na końcu górki włączam znowu bieg.

> Czy mogę tak zrobić? W instrukcji jest napisane, że się nie zaleca i

> teraz powstaje pytanie też dlaczego?

> Z góry dzięki za pomoc.

> Pozdrawiam,

> jb

mam SS, ale nie wiem jak sie daje na luz? zlosnik.gifblush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim skromnym zdaniem nie mam potrzeby zrzucania na luz. Na luzie

> dojedziesz wprawdzie dalej ale silnik caly czas bedzie zasilany

> taka porcja paliwa by nie zgasl (zwykle obroty utrzymuja sie na

> 1100), a przy hamowaniu silnikiem uklad wtryskowy odcina doplyw

> paliwa do wtryskiwaczy.

> Co do samej skrzyni - zastosowane u Ciebie rozwiazanie jest o jeden

> krok ewolucyjny wyzej w stosunku do tego, z ktorym mialem do

> czynienia, wiec moje uwagi nie musza sie u Ciebie sprawdzac.

> Prawdopodobnie producent zalozyl, ze urzadzenie SS jako calosc jest

> zbyt zawodne, by umozliwic zrzucanie na luz (i w konsekwencji

> wrzucanie z pozycji biegu jalowego, biegu innego niz 1/2) przy

> wiekszych predkosciach. To tylko elektrohydraulika dopasowana do

> istniejacego juz, w pelni mechanicznego, rozwiazania i jako taka

> zawsze bedzie bardziej zawodna niz urzadzenie od poczatku

> projektowane jako automat.

> Przy ewentualnej awaryjnej probie/koniecznosci wrzucenia biegu 3/4/5

> przy wiekszej predkosci, moze dojsc do nieprzewidywalnych

> zjawisk (np. przy niewlasciwej regulacji odlegosci nasadki

> sprzegla, przy jego przegrzaniu, niewlasciwej pracy zuzytych

> synchronizatorow, zebatek, itp) ktore stworza dodatkowe opory

> uniemozliwiajace wrzucenie biegu i w konsekwencji do

> powazniejszej awarii lub wypadku.

> Moja skrzynia z ledwoscia dala rade przejechac 120 kkm. Najpierw

> przedwczesne zuzycie sprzegla (100 kkm), potem padl synchro 4

> biegu, po jego naprawie w ciagu 2 mc-y urwala sie zawleczka

> jednego z wodzikow skrzyni, co w konsekwencji zablokowolo cala

> skrzynie. Na koniec (kolejne 20 kkm) poddaly sie synchro 1 i 2

> biegu!!! Do tego pompa hydrauliczna przestala trzymac cisnienie

> (brak wyciekow) i ulegla uszkodzeniu centralka SS.

> Mechanicy do tej pory nie wiedza co bylo przyczyna tych wszystkich

> nieszczesc. Dopiero calkowita wymiana wszystkich elementow (ze

> skrzynia wlacznie) spoowdowala, ze samochod nadal jezdzi...

> Jadnym slowem - jak masz mozliwosc oszczedzania skrzyni to rob

> wszystko by jej nie nadwyrezac, wzglednie traktuj ja delikatniej

> niz zwykla mechaniczna.

ile kosztowała kolege taka wymiana skrzyni? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile kosztowała kolege taka wymiana skrzyni?

Uzywana skrzynia z gwarantowanym przebiegiem (47 kkm) to 1200 pln (pasuje od zwyklej 2.0 z niewielkimi modyfikacjami), sterownik/centralka ok 550 pln z Allegro (przy czym sprawny trafil sie za 3 podejsciem!). Koszty robocizny w Katowicach to poczatkowo 600 pln (mowa byla tylko o skrzyni i wymianie sprzegla), ale ze wzgledu na dalsze komplikacje jeszcze wzrosla o kolejne 400 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.