Skocz do zawartości

Ford Focus 1,6 16v - bierze olej


Zibi122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znajomy ma Focusa 1,6 16V z przebiegiem 260 tyś km. w którym od wymiany do wymiany trzeba dolewać około 1,5 l oleju.

Czy nie jest to za duzo??

Czy zmiana oleju na mineralny moze zaszkodzić silnikowi przy takim przebiegu??

Czym moze być spowodowane takie zużycie oleju? Czy moga to być tylko np uszczelniacze zaworów czy raczej juz pierścienie??

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Znajomy ma Focusa 1,6 16V z przebiegiem 260 tyś km. w którym od

> wymiany do wymiany trzeba dolewać około 1,5 l oleju.

> Czy nie jest to za duzo??

> Czy zmiana oleju na mineralny moze zaszkodzić silnikowi przy takim

> przebiegu??

> Czym moze być spowodowane takie zużycie oleju? Czy moga to być tylko

> np uszczelniacze zaworów czy raczej juz pierścienie??

> dzieki

Co rozumiesz pod pojęciem "od wymiany, do wymiany", bo u mnie oznacza to ok. 10 kkm, a u mojego szefa przynajmniej 20kkm grinser006.gif

Jeżeli dolewasz te 1,5l nawet co 10kkm, to raczej i tak nie przechodziłbym na minerał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co rozumiesz pod pojęciem "od wymiany, do wymiany", bo u mnie oznacza

> to ok. 10 kkm, a u mojego szefa przynajmniej 20kkm

> Jeżeli dolewasz te 1,5l nawet co 10kkm, to raczej i tak nie

> przechodziłbym na minerał.

co 15 tyś

A przyczyna?? Uszczelniacze czy raczej pierścienie?Wycieków zewnetrznych nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co 15 tyś

> A przyczyna?? Uszczelniacze czy raczej pierścienie?Wycieków

> zewnetrznych nie ma.

Nie wiem jak u Twojego kolegi ale zuzycie oleju na poziomie 0,1l na 1000km to norma i nie uwazam aby bylo sie czym martwic.

Kazde auto pali pewne ilosci oleju taka jest budowa silnika a takie zuzycie jest zdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co 15 tyś

> A przyczyna?? Uszczelniacze czy raczej pierścienie?Wycieków

> zewnetrznych nie ma.

No to wychodzi 0,1l/1000km. Przy takim przebiegu samochodu, to raczej śladowe zużycie oleju i świadczy o dobrej kondycji jednostki. Do tego jeszcze zależy jak samochód jest eksploatowany, bo jak kierowca lubi wysokie obroty, to nawet nowy silnik łyknie tyle oleju grinser006.gif. W każdym razie ja bym się tym nie przejmował, dolewał olej i na pewno nie przechodziłbym na olej mineralny.

Przy przebiegu 260kkm to zapewne i na pierścieniach troszkę ucieka (z resztą w każdym ucieka), a i uszczelniacze zapewne straciły już trochę elastyczności i lekko przepuszczają.

Ale policz ile wydasz na ewentualną naprawę, a ile wydajesz na dolewki oleju i kiedy ta naprawa się zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy naprawa sie zwroci to jedno a po drugie czy zlikwiduje takie

> minimalne zuzycie oleju. Nowe auta pala wiecej lub tyle samo.

Moja Fiesta pali tyle oleju ile jest uzupełniane przez przedostające się do oleju paliwo (zapewne zużycie oleju jest minimalne), czyli między wymianami nie widzę zmiany poziomu na bagnecie.

Przypuszczam jednak, że gdybym poruszał się na długich trasach z "gazem w podłodze", to zużycie oleju byłoby już zauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja Fiesta pali tyle oleju ile jest uzupełniane przez przedostające

> się do oleju paliwo (zapewne zużycie oleju jest minimalne),

> czyli między wymianami nie widzę zmiany poziomu na bagnecie.

> Przypuszczam jednak, że gdybym poruszał się na długich trasach z

> "gazem w podłodze", to zużycie oleju byłoby już zauważalne.

U mnie też zużycie oleju jest praktycznie niezauważalne. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.