Skocz do zawartości

Problem z niskimi obrotami na benzynie


daktarin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem jest następujący. Na benzynie autko ma bardzo niskie obroty, w czasie porannego pierwszego uruchomienia odrazu"zdycha" jeśli nie wdepne mu gazu (na biegu jałowym). Jak już się trochę rozgrzeje - powiedzmy po kilometrze - jest lepiej, ale i tak będąc na biegu jałowym prawie pada. Jeśli przełącze całość na gaz wszytsko jest idealnie - obroty jak trzeba. Mój mechanik stwierdził, że jest to wina tego, że za długo jezdziłem tylko na gazie i benzynowa część układu zapiekła się/zanieczyściła. Polecił wlać środek do czyszczenia Valvoline i pojezdzić prae dni na benzynie. Niestety, te zabiegi niewiele przyniosły. Jest może ciut lepiej (choć może to bardziej moja sugestia). Stwierdził, że raczej należy wykluczyć silniczek krokowy, bo wtedy na gazie byłoby jeszcze gorzej. Macie jakieś pomysły na taki stan rzeczy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Problem jest następujący. Na benzynie autko ma bardzo niskie obroty,

> w czasie porannego pierwszego uruchomienia odrazu"zdycha" jeśli

> nie wdepne mu gazu (na biegu jałowym). Jak już się trochę

> rozgrzeje - powiedzmy po kilometrze - jest lepiej, ale i tak

> będąc na biegu jałowym prawie pada. Jeśli przełącze całość na

> gaz wszytsko jest idealnie - obroty jak trzeba. Mój mechanik

> stwierdził, że jest to wina tego, że za długo jezdziłem tylko na

> gazie i benzynowa część układu zapiekła się/zanieczyściła.

> Polecił wlać środek do czyszczenia Valvoline i pojezdzić prae

> dni na benzynie. Niestety, te zabiegi niewiele przyniosły. Jest

> może ciut lepiej (choć może to bardziej moja sugestia).

> Stwierdził, że raczej należy wykluczyć silniczek krokowy, bo

> wtedy na gazie byłoby jeszcze gorzej. Macie jakieś pomysły na

> taki stan rzeczy???

pomysłów mam kilka:

1) uzupełnij profil

2) napisz o jaki silnik chodzi

3) a w ogóle jak pracuje na noPb?? muli go czy wkręca się dobrze?? może być tak, jak mówi mechanik, ALE - stan jazdy na noPb zależy filtra powietrza, filtra paliwa, czystości silnika krokowego i stanu wtryskiwaczy. IMHO dla tzw. świętego spokoju wymieniłbym/poczyścił, to co najprostsze i najtańsze. wymiana filtra paliwa przede wszystkim (chyba, że była robiona niedawno), czyszczenie silnika krokowego. jeśli to nie pomaga to zapodać jeszcze dodatku do wtryskiwaczy. później pozostaje tylko czyszczenie/wymiana wtryskiwaczy.

A-HA ja bym jeszcze wypiął klemę na 5 godzin i 27 minut, co by mu się co nieco poresetowało

do roboty!! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

> Witam,

> Problem jest następujący. Na benzynie autko ma bardzo niskie obroty,

> w czasie porannego pierwszego uruchomienia odrazu"zdycha" jeśli

> nie wdepne mu gazu (na biegu jałowym). Jak już się trochę

Jeśli jescze problem występuje to taki efekt może dawać niepewny styk czujnika temp. lub sam uszkodzony czujnik temp. (pokazuje zbyt wysoką temp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Pomogło odłączenie akumulatora na całą noc... teraz śmiga jak należy.

> W zwiżaku z tym mam pytanie, czy to problem tkwił w

> zanieczyszczonych wtryskach czy w błędach komputera, które się

> zresetowały po odłączeniu akumulatora???

Problem nie wrócił? Bo czytałem,że w Fiacie takie resetowanie nie działa. Tylko examinerem można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Teraz musze robić taki zabieg co 2-3 tygodnie bo inaczej znów zaczyna

> się lipa.

Mam podobne problemy i parę innych do tego (wysokie obroty na biegu jałowym itp.) oslabiony.gif. Sprawdzałem większość czujników odpowiadających za sterowanie zapłonem i wtryskiem. Większość rad mechaników polega na zasadzie wymień to i tamto może pomoże nono.gif Doszedłem do wniosku, że tą metodą można wymienić pół auta (co niektórzy tak zrobili swieca.gif aby wyeliminować problem) i na końcu dojść do tego, że nic to nie dało. Rady kolegów są jak najbardziej słuszne, dodam że warto sprawdzić także wtyki/złączki przy pozostałych czujnikach podających sygnały do centralki wtrysku. W wersji 1.6 np. problem stwarzał wtyk przy czujniku położenia przepustnicy (nie stykał czasami). Sam przymierzam się do przeglądu całej instalacji elektrycznej pomiedzy centralką a czujnikami aby wyeliminować przerwy w przewodach lub przy wtyczkach. W starszych autach mogą one już być uszkodzone i stykają/przewodzą jak chcą. Przy okazji mam pytanko: czy może ktoś próbował odpiąć od centralki wtrysku wtyczkę z wiązką przewodów? raz próbowałem ale jest tam jakieś zabezpieczenie metalowe i bałem się, że coś urwę i zostawiłem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz musze robić taki zabieg co 2-3 tygodnie bo inaczej znów zaczyna

> się lipa.

nie musisz. wystarczy żeby Ci gazownicy załozyli autoreset, czy jakoś tak.

to komputer gazowy miesza kompowi od benzyny "w głowie" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.