daktarin Napisano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2008 Witam, Problem jest następujący. Na benzynie autko ma bardzo niskie obroty, w czasie porannego pierwszego uruchomienia odrazu"zdycha" jeśli nie wdepne mu gazu (na biegu jałowym). Jak już się trochę rozgrzeje - powiedzmy po kilometrze - jest lepiej, ale i tak będąc na biegu jałowym prawie pada. Jeśli przełącze całość na gaz wszytsko jest idealnie - obroty jak trzeba. Mój mechanik stwierdził, że jest to wina tego, że za długo jezdziłem tylko na gazie i benzynowa część układu zapiekła się/zanieczyściła. Polecił wlać środek do czyszczenia Valvoline i pojezdzić prae dni na benzynie. Niestety, te zabiegi niewiele przyniosły. Jest może ciut lepiej (choć może to bardziej moja sugestia). Stwierdził, że raczej należy wykluczyć silniczek krokowy, bo wtedy na gazie byłoby jeszcze gorzej. Macie jakieś pomysły na taki stan rzeczy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2008 > Witam, > Problem jest następujący. Na benzynie autko ma bardzo niskie obroty, > w czasie porannego pierwszego uruchomienia odrazu"zdycha" jeśli > nie wdepne mu gazu (na biegu jałowym). Jak już się trochę > rozgrzeje - powiedzmy po kilometrze - jest lepiej, ale i tak > będąc na biegu jałowym prawie pada. Jeśli przełącze całość na > gaz wszytsko jest idealnie - obroty jak trzeba. Mój mechanik > stwierdził, że jest to wina tego, że za długo jezdziłem tylko na > gazie i benzynowa część układu zapiekła się/zanieczyściła. > Polecił wlać środek do czyszczenia Valvoline i pojezdzić prae > dni na benzynie. Niestety, te zabiegi niewiele przyniosły. Jest > może ciut lepiej (choć może to bardziej moja sugestia). > Stwierdził, że raczej należy wykluczyć silniczek krokowy, bo > wtedy na gazie byłoby jeszcze gorzej. Macie jakieś pomysły na > taki stan rzeczy??? pomysłów mam kilka: 1) uzupełnij profil 2) napisz o jaki silnik chodzi 3) a w ogóle jak pracuje na noPb?? muli go czy wkręca się dobrze?? może być tak, jak mówi mechanik, ALE - stan jazdy na noPb zależy filtra powietrza, filtra paliwa, czystości silnika krokowego i stanu wtryskiwaczy. IMHO dla tzw. świętego spokoju wymieniłbym/poczyścił, to co najprostsze i najtańsze. wymiana filtra paliwa przede wszystkim (chyba, że była robiona niedawno), czyszczenie silnika krokowego. jeśli to nie pomaga to zapodać jeszcze dodatku do wtryskiwaczy. później pozostaje tylko czyszczenie/wymiana wtryskiwaczy. A-HA ja bym jeszcze wypiął klemę na 5 godzin i 27 minut, co by mu się co nieco poresetowało do roboty!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daktarin Napisano 5 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2008 Problem jest tylko w momencie jak autko stoi na biegu jałowym. Przy przyspieszaniu nie ma rzadnych problemów: nie muli. Czy w takim razie rada odnośnie wymiany filtra paliwa jest aktualna? I o co chodzi z tymi klemami??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw123los Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Spróbuj zalać STP do czyszczenia układu wtryskowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daktarin Napisano 11 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2008 Pomogło odłączenie akumulatora na całą noc... teraz śmiga jak należy. W zwiżaku z tym mam pytanie, czy to problem tkwił w zanieczyszczonych wtryskach czy w błędach komputera, które się zresetowały po odłączeniu akumulatora??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 > Witam, > Problem jest następujący. Na benzynie autko ma bardzo niskie obroty, > w czasie porannego pierwszego uruchomienia odrazu"zdycha" jeśli > nie wdepne mu gazu (na biegu jałowym). Jak już się trochę Jeśli jescze problem występuje to taki efekt może dawać niepewny styk czujnika temp. lub sam uszkodzony czujnik temp. (pokazuje zbyt wysoką temp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 > Pomogło odłączenie akumulatora na całą noc... teraz śmiga jak należy. > W zwiżaku z tym mam pytanie, czy to problem tkwił w > zanieczyszczonych wtryskach czy w błędach komputera, które się > zresetowały po odłączeniu akumulatora??? Problem nie wrócił? Bo czytałem,że w Fiacie takie resetowanie nie działa. Tylko examinerem można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 > Problem nie wrócił? Bo czytałem,że w Fiacie takie resetowanie nie > działa. Tylko examinerem można. działa działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 > działa działa Potwierdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daktarin Napisano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 Teraz musze robić taki zabieg co 2-3 tygodnie bo inaczej znów zaczyna się lipa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej21 Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > Teraz musze robić taki zabieg co 2-3 tygodnie bo inaczej znów zaczyna > się lipa. Mam podobne problemy i parę innych do tego (wysokie obroty na biegu jałowym itp.) . Sprawdzałem większość czujników odpowiadających za sterowanie zapłonem i wtryskiem. Większość rad mechaników polega na zasadzie wymień to i tamto może pomoże Doszedłem do wniosku, że tą metodą można wymienić pół auta (co niektórzy tak zrobili aby wyeliminować problem) i na końcu dojść do tego, że nic to nie dało. Rady kolegów są jak najbardziej słuszne, dodam że warto sprawdzić także wtyki/złączki przy pozostałych czujnikach podających sygnały do centralki wtrysku. W wersji 1.6 np. problem stwarzał wtyk przy czujniku położenia przepustnicy (nie stykał czasami). Sam przymierzam się do przeglądu całej instalacji elektrycznej pomiedzy centralką a czujnikami aby wyeliminować przerwy w przewodach lub przy wtyczkach. W starszych autach mogą one już być uszkodzone i stykają/przewodzą jak chcą. Przy okazji mam pytanko: czy może ktoś próbował odpiąć od centralki wtrysku wtyczkę z wiązką przewodów? raz próbowałem ale jest tam jakieś zabezpieczenie metalowe i bałem się, że coś urwę i zostawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pit_ Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > Teraz musze robić taki zabieg co 2-3 tygodnie bo inaczej znów zaczyna > się lipa. nie musisz. wystarczy żeby Ci gazownicy załozyli autoreset, czy jakoś tak. to komputer gazowy miesza kompowi od benzyny "w głowie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.