Skocz do zawartości

Przewody "WN" + sonta Lambda - problem?!


bolobol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakiś czas temu (ok. 3 miesiące), w mojej "zagazowanej" Albei 1,2 16v (80 KM) z 2004 roku, zaświeciła się kontrolka, sygnalizująca awarię silnika mad.gif.

Najpierw, próbowałam dostępnymi, domowymi - że tak powiem - sposobami (a te "domowe sposoby" to ogólny wizualny przegląd instalacji i sprawdzenie połączeń we wtyczkach) sprawdzić powód i poprzez "reset" komputera, czyli odłączenie na jakiś czas instalacji od prądu, zlikwidować/usunąć wyświetlony błąd.

Niestety, najprawdopodobniej podczas owego wizualnego przeglądu, zerwałem jeden z silikonowych przewodów WN i dopiero teraz zaczęły się "schody".

Cóż było robić. Udałem się do elektryka, który stwierdził "nieudany zapłon" i awarię I sondy lambda. Uszkodzony kabel wymienił na jakiś od Matiza (chyba), ale sprawny, skasował błędy i... pojechałem do domu.

Od tej pory owa sonda, jeszcze trzy razy sygnalizowała awarię. Zawsze na rozgrzanym silniku, jadąc na LPG i zawsze podczas nabierania szybkości, (po wykonaniu skrętu o 90 stopni) na II lub III biegu.

A teraz prośba do Fachowców:

proszę o radę, jakiego producenta kable wybrać i jaką sondę, żeby nie przepłacać za oryginały, których cena (bez montażu) to ok. 300 za przewody i ok. 500 zł. za sondę beksa.gif.

Czy np. taka sonda:

http://www.allegro.pl/item412017358_sonda_lambda_fiat_bravo_brava_marea_snc_cnq.html

byłaby odpowiednia? Wprawdzie cena jest b. zachęcająca, ale czy nie za bardzo confused.gif?! Albo... czy tych przewodów:

http://www.allegro.pl/item404637882_przewody_zaplonowe_msk634_fiat_bravo_punto_ii.html

można użyć do mojej "Albki" mimo, ze nie są do niej dedykowane, ale z opisu silnika (1,2 16V) mogłyby do niej pasować?

Będę zobowiązany za wszystkie rady.

Pozdrawiam wszystkich

Ps.

Opcji "szukaj" używałem wielokrotnie, ale z mizernym skutkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do przewodów WN - brałbym TYLKO przewody NGK. co prawda nie ma

> dedykowanych, ale ja bym wziął takie jak do 1,6 16V

Witaj.

Dzięki za odpowiedź.

W tytułowym poście, "zalinkowałem" przewody z Allegro, które mają wygląd identyczny jak oryginały. Są też przewody, BARDZO PODOBNE, np:

http://www.theleader.com.pl/images/allegro/ab645.jpg

ale jednak wizualnie różniące się od oryginałów, dedykowane też do 1.2 16V. Nie znalazłem przewodów o których piszesz, a jest to ważne, bo przewody do Albei MUSZĄ mieć długie "fajki" - takie jak na załączonych fotkach. Czy te NGK 1,6 16 V wyglądają podobnie? Mógłbyś jakiś link podrzucić? Z góry dziękuję grinser006.gif i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie są dość podobne. Pozostaje zatem pytanie, czy będą pasowały zarówno ze względu na wymiary zewnętrzne, jak i na parametry?

Elektryk z serwisu odradzał jakiekolwiek podróbki, ale cena oryginałów mnie przeraża. buu.gif

Ps.

A o sondzie możesz coś powiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wizualnie są dość podobne. Pozostaje zatem pytanie, czy będą pasowały

> zarówno ze względu na wymiary zewnętrzne, jak i na parametry?

> Elektryk z serwisu odradzał jakiekolwiek podróbki, ale cena

> oryginałów mnie przeraża.

> Ps.

> A o sondzie możesz coś powiedzieć?

wejście do świec jest napewno takie same. nie wiem jak mocowanie w kolektorze, ale myślę, że się nada. co do ceny - oryginały NGK są pewne i nie dostarczają problemów jak inne marki. szczególnie, że masz 16V.

sondami się nie zajmowałem. wiem, że ktoś z forum AC kupował, ale to do 1,6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgodnie z katalogiem:

> http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&a...IAT&m=Albea

> jedna do wszystkich Albei. Niestety koszt rzedu 400-450zł, po prostu

> tyle sonda kosztuje. Uniwersalna żadna nie pasuje.

Powieliłem zapytanie o sondę na innym forum motoryzacyjnym i oto jaką dostałem odpowiedź:

"Jeśli chodzi o sonde lambda to...

podejdzie każda czteroprzewodowa (biały biały czarny szary) o zakresie pomiarowym 0-1V i na klucz 22. Ja kupiłem uniwersalną Boscha za około 85zł. Trzeba w końcu obalić mit sond dedykowanych. W ich przypadku płaci się za opakowanie producenta. Wymiana w silniku 1.2 banalnie prosta. Do sondy uniwersalnej mozna dokupić wtyczkę fiatowską za około 6-7zł."

Zatem z której rady skorzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powieliłem zapytanie o sondę na innym forum motoryzacyjnym i oto jaką

> dostałem odpowiedź:

> "Jeśli chodzi o sonde lambda to...

> podejdzie każda czteroprzewodowa (biały biały czarny szary) o

> zakresie pomiarowym 0-1V i na klucz 22. Ja kupiłem uniwersalną

> Boscha za około 85zł. Trzeba w końcu obalić mit sond

> dedykowanych. W ich przypadku płaci się za opakowanie

> producenta. Wymiana w silniku 1.2 banalnie prosta. Do sondy

> uniwersalnej mozna dokupić wtyczkę fiatowską za około 6-7zł."

> Zatem z której rady skorzystać?

Nie wiem kto udzielił Ci takich rad, jaką wiedzą się podpiera. Mógłbym ru rozijać myśl ale chyba najłatwiej bedzie jak przytoczę 2 argumenty:

-na zachodzie nie ma sond uniwersalnych, np NGK oferuje te sondy głównie w PL i Rosji, szczątkowo w Wloszech.

-katalogi producentów jednoznacznie określają stosowanie sond uniwersalnych. Montaż niezgodny z zaleceniami od razu kasuje gwarancję. Poza tym chyba Bosch i NGK wiedza co robia tak a nie inaczej piszac w katalogach? Jezeli ktos ma wieksza wiedze na ten temat to chetnie moze ubiegac sie o prace w ww firmach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem kto udzielił Ci takich rad, jaką wiedzą się podpiera.

> Mógłbym ru rozijać myśl ale chyba najłatwiej bedzie jak

> przytoczę 2 argumenty:

> -na zachodzie nie ma sond uniwersalnych, np NGK oferuje te sondy

> głównie w PL i Rosji, szczątkowo w Wloszech.

> -katalogi producentów jednoznacznie określają stosowanie sond

> uniwersalnych. Montaż niezgodny z zaleceniami od razu kasuje

> gwarancję. Poza tym chyba Bosch i NGK wiedza co robia tak a nie

> inaczej piszac w katalogach? Jezeli ktos ma wieksza wiedze na

> ten temat to chetnie moze ubiegac sie o prace w ww firmach

dopowiem swoje biglaugh.gifkażda grzałka sondy ma ustalone parametry, jak zastosujesz uniwersalną sonde w samochodzie gdzie grzałka jest sterowana z kompa to będzie sie marchewa swieciła smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopowiem swoje każda grzałka sondy ma ustalone parametry, jak

> zastosujesz uniwersalną sonde w samochodzie gdzie grzałka jest

> sterowana z kompa to będzie sie marchewa swieciła

Ja się nie znam, ale do UNO trafiła uniwersalna i "marchewka" sie nie świeciła.

Pewnie coś żle podłaczyłem hehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.