smitek Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 Witam Chciałbym się dowiedzieć czy korek zbiorniczka płynu chłodzącego jest zrobiony również jako "bezpiecznik ciśnieniowy" przy zbyt dużym ciśnieniu powietrza/płynu w układzie chłodzącym nie powinien nadmiaru upuścić. U mnie ten korek jest "dziurawy" tzn przepuszcza powietrze w obie strony a u sąsiada da się tylko zassać powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golob Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 > Witam > Chciałbym się dowiedzieć czy korek zbiorniczka płynu chłodzącego jest > zrobiony również jako "bezpiecznik ciśnieniowy" przy zbyt dużym > ciśnieniu powietrza/płynu w układzie chłodzącym nie powinien > nadmiaru upuścić. U mnie ten korek jest "dziurawy" tzn > przepuszcza powietrze w obie strony a u sąsiada da się tylko > zassać powietrze. przy zbyt dużym ciśnieniu wypuszcza - słychać zresztą wtedy jak syczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 13 Października 2008 Udostępnij Napisano 13 Października 2008 Sam naprawiam samochód - Astra "Korek wlewu w układzie jest zaopatrzony w zawór nadciśnieniowy, który pozwala utrzymywać nadciśnienie około 100 do 130 kPa i tym samym podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy do +125°C. Aby uniknąć zaciskania przewodów gumowych w trakcie schładzania cieczy, zastosowano w korku drugi zawór - podciśnieniowy, który otwiera się przy podciśnieniu około 6 do 10 kPa i dopuszcza powietrze do układu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.