Skocz do zawartości

zapłon, łozyska i może... sworzeń? Pomocy!


Ender77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam (po raz kolejny) bractwo Unomaniaków. Od razu zaznaczam, że mechanikiem nie jestem, ale rąk mi nic nie urwało i myślę że poradzę sobie, jeśli ktoś z Was będzie na tyle uprzejmy, że będzie udzielał porad w sposób lekko "łopatologiczny" 275123014-zielony.gif

1. Falujące wolne obroty.

Na jałowym biegu obroty co jakiś czas spadają i po chwili wracają do normy. Czy może to być regulator wyprzedzenia zapłonu? (taki metalowy dysk na aparacie zapłonowym). Wyczytałem, że aby sprawdzić czy jest sprawny, należy podczas pracy silnika ściągnąć wężyk, jeśli regulator jest sprawny, to obroty spadną. U mnie nie spadają i dalej "falują". Czy można określić przyczynę w jakiś inny sposób?

2. Wyjące łożyska (przód).

Wyją strasznie już przy 50km/h. Jakie narzędzia będą mi potrzebne do wymiany? Pytam, bo jak postawię Uno na klocku to nie chcę lecieć piechtolotem do sklepu (a mam kawałek drogi) bo brakło mi np. klucza czy coś. No i czy jest to skomplikowane, bo zawodowym mechanikiem to ja nie jestem.

3. Od jakiegoś czasu, coś tak metalicznie "telepie się" w lewym przednim kole, szczególnie jak np. wjadę w koleinę na drodze. Czy może to być sworzeń wahacza? Jak to sprawdzić?

Z góry dzięki za podpowiedzi, już raz mi pomogliście, mam nadzieję na więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nr 1 poszukaj na stronce klubowej - powinno cos tam być.

Pytanie nr 2 - jest trochę zabawy - numeru klucza nie pamiętam, ale zawsze mozesz dorwać suwmiarke i zmierzyć.

Dawno w tym nie siedziałem, więc moja odpowiedź może byc niepełna...

Odkręcasz nakrętki - powinny byc dowalone na maxa - musisz wyjąć całą piastę i bardzo wązna sprawa nie kupuj najtańszych łozysk, bo za 10 kkm znowu bedziesz je wymieniał. Warto tez pamietać, aby wczesniej sie zaopatrzyć w taki zimmeryng- nie pamietam nazwy tego ustrojstwa, ale kumaty sprzedawca powinien Ci podpowiedzieć- w komplecie z łożyskami raczej tego nie dostaniesz - to taki jakby "uszczelniacz", aby syf do łozyska sie nie dostał i niepamietam, czy przy zabawie z łozyskiem nie korzystałem z prasy hydraulicznej icon_rolleyes.gif

Poczekaj na inne odpowiedzi, a na bank da Ci to jakiś obraz sprawy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łożysk (wg. książki)

wymontować zwrotnicę

wymontować wspornik zacisku

wymontować tarczę hamulcową

wymontować blaszaną osłonę tarczy

wymontować piastę ze zwrotnicy za pomocą ściągacza

zdjąć z piasty wewnętrzną bieżnię łożyska (ściągacz)

usunąć pierścień ustalający zewnętrzną bieżnię łożyska

wyjąć zewnętrzną bieżnię łożyska

Zamontowanie

zamontowanie w zwrotnicy nowego łożyska za pomocą prasy

umieścić na zwrotnicy pierścień ustalający bieżnię

dokręcić pierścień prawidłowym momentem (50 Nm),a następnie zacisnąćna wycięciu zwrotnicy

zamontować piastę w zwrotnicy za pomocą prasy

zamontować osłonę, tarczę i wspornik zacisku

zamontować zwrotnicę w samochodzie

Co do sworznia to mechanik sprawdzał małą breszką. Wkładał ją pomiędzy wahacz a zwrotnicę. przy zużytym sworzniu było widać lyzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

No nareszcie!!! Koleje losu, prawa Murphy'ego i milion innych rzeczy spowodowały, że dopiero teraz uporałem się z naprawą. Ogrom pracy, czasu uświadomiły mi, że Uniak zostanie ze mną do końca dni (moich lub jego). Zawsze dziwiłem się, jak można tak przywiązać się do samochodu. Teraz wiem. Dziękuję wszystkim za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nareszcie!!! Koleje losu, prawa Murphy'ego i milion innych rzeczy

> spowodowały, że dopiero teraz uporałem się z naprawą. Ogrom

> pracy, czasu uświadomiły mi, że Uniak zostanie ze mną do końca

> dni (moich lub jego). Zawsze dziwiłem się, jak można tak

> przywiązać się do samochodu. Teraz wiem. Dziękuję wszystkim za

> rady.

I ile roboty z łożyskami? bo mnie też to czeka sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Od jakiegoś czasu, coś tak metalicznie "telepie się" w lewym

> przednim kole, szczególnie jak np. wjadę w koleinę na drodze.

> Czy może to być sworzeń wahacza? Jak to sprawdzić?

To najprawdopodobniej sworzeń. Dźwięk powinien być taki, jakby stukanie jakichś dwóch klocków metalowych najbardziej dokuczliwy na nierównościach

> Z góry dzięki za podpowiedzi, już raz mi pomogliście, mam nadzieję na więcej

Prosiem badzio smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.