cynamon Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 O ile się orientuję, to przez ten zawór opary paliwa dostają się do kolektora ssącego. Mnie interesuje jak powinien działać. Kiedy ma się otwierać, bo u mnie po zwiększeniu obrotów powyżej jednego tysiąca ten zawór zaczyna pstykać z równą częstotliwością (około 3 razy na sekundę). Słychać to wewnątrz samochodu nawet w czasie jazdy. Nie dzieje się tak cały czas, tylko głównie wtedy gdy silnik jest już nagrzany. Nie ma znaczenia czy na benzynie czy na LPG. Jeżeli coś jest nie tak, to wina zaworu czy czegoś co nim steruje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Ja tu nie widzę nic złego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siasiq Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 u mnie tezcykal przy gwaltownym przyspieszaniu brzmialo to jakby cos sie mielilo w silniku, podpadalo mi to nawet na przegub, bo jak byly jakies budynki z boku albo barierki od ktorych mogl sie odbic dzwiek to strasznie to trzeszczy mieli itd. czy tam ma byc czy TTTM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 29 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 > Ja tu nie widzę nic złego . Czyli tak ma być?? Jeżdżę tym samochodem kilka miesięcy i nigdy wcześniej tego nie słyszałem, a jestem wrażliwy na różne nietypowe odgłosy. Według mnie ten zawór powinien się po prostu otwierać na wyższych obrotach, a nie stukać jak przekaźnik kierunkowskazów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 To jak ma działać ten zawór, a właściwie kiedy ma się otwierać trudno powiedzieć. Na wolnych obr zwykle jest otwarty. Podczas przyspieszania przymyka się (jest sterowany PWM-em). Zależy to też od podciśnienia w kolektorze dolotowym, temp. silnika, składu mieszanki itp. Czasami stuka szybko, czasami wolno, a czasami wcale. Niektóre błędy powodują odłączenie zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.