micek1968 Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Sorry za (może) banalne pytanie ale..... Od pewnego czasu przestał mi działać czujnik (wskaźnik) rezerwy paliwa... jak LPG zbliżało mi się do końca dioda zaczynała mrugać... od kilku miesięcy nie mryga (jeżdżę na licznik)... ale w nowym roku postanowiłem zabrać się za to... czasami żona tankując gaz nie resetuje licznika i potem trzeba myśleć czy nie zabraknie... Dziś próbowałem wyregulować (o ile jest dobry czujnik) z tyłu na butli tym szkiełkiem z czujką podłączoną jednym drucikiem gdziś z instalacją elektryczną... kręciłem szkiełkiem i nic się nie zmieniło tzn dioda świeci nieprzerwanie mimo że w butli gazu jest kilka litrów... czy ktoś potrafi mi tak na szybko wyjaśnić zasadę działania tego czujnika, jego regulację (w któą stronę kręcić - od czy do wskazówki z "magnesikami") i ewentualnie jakiś sposób jego sprawdzenia (do masy go dotknąć czy jak?)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 W czujniku rezerwy elementem wykonawczym jest zazwyczaj kontaktron. Styki kontaktronu zwierają się w polu magnetycznym. Pole magnetyczne wytwarza magnes zamocowany na osi pływaka w wielozaworze. Sam kontaktron ma histerezę, czyli jeśli np załączy się przy 5l w zbiorniku to wyłączy dopiero przy np 10l. Jeśli kręciłeś na wszystkie strony i nic się nie zmieniało to prawdopodobnie jest uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micek1968 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > W czujniku rezerwy elementem wykonawczym jest zazwyczaj kontaktron. czyli praktycznie można go sprawdzić magnesem.. ? a jak jest rozwiązane to że inaczej mryga na początku a inaczej jak już jedziemy na oparach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > czyli praktycznie można go sprawdzić magnesem.. ? a jak jest > rozwiązane to że inaczej mryga na początku a inaczej jak już > jedziemy na oparach ? Tak, powinien reagować na magnes. Zastanawia mnie to co napisałeś wcześniej, że dochodzi do niego tylko jeden kabelek. Powinny być przynajmniej dwa, jeden z nich zazwyczaj na masę. To że inaczej się zachowuje na początku, a inaczej na oparach wynika z wahań pływaka w butli i z czułości samego kontaktronu. Zazwyczaj najpierw mruga, a pod koniec (gazu) świeci cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micek1968 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 > Tak, powinien reagować na magnes. Zastanawia mnie to co napisałeś > wcześniej, że dochodzi do niego tylko jeden kabelek. Powinny być > przynajmniej dwa, jeden z nich zazwyczaj na masę. Dziś byłem i porządnie sprawdziłem... sorry ...są dwa... jakoś po ciemku sprawdzałem i tego drugiego nie zauważyłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.