superchem Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 Witam, posiadam uno 1.0 fire 96 r . Posiadam w nim zegary z panem samochodzikiem do temperatury. Zakupiłem okazyjnie inne zegary od uno które mają po prawej stronie zegar z temperaturą od 80 do 140 stopni C. Wiem że muszę dokupić jeszcze inny czujnik temperatury w silniku. Niestety nowy prędkościomierz ma zakres do 200 km/h a mój stary do 180. Pytanie 1. czy zatem będzie wskazywał poprawnie prędkość i przejechane kilometry? Pytanie2. Jeśli nie to co będzie najlepiej zrobić: - do starych zegarów przełożyć wskaźnik(zegar) temperatury . Ale czy nie trzeba będzie przełożyć również tylnej folii ze z miedzianymi ścieżkami . (tak się zastanawiam czy ma znaczenie że do jednego czujnika przy silniku idzie 1 kabel a do drugiego 2 , jak się to ma do tych ścieżek???) - A może tylko przełożyć do nowych zegarów z moich starych tylko licznik kilometrów. Dodam tylko że nie wiem dokładnie od jakiego uno są nowe zegary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 Na jednym i drugim liczniku gdzieś z tyłu powinna być biała nalepka i na niej powinien być taki parametr "giro" jest to tak jakby przełożenie licznika. Jeżeli w obu jest taki sam to licznik będzie dobrze pokazywał. Jeżeli nie to po prostu przełóż cały mechanizm licznika wraz z tarczą ze starych zegarów do nowych. Nie trzeba wtedy ściągać wskazówek, wystarczy tylko zdjąć taki czarny plastik z wierzchu. Co do czujnika temperatury to podobno z poloneza podchodzi(najtańszy), ma być z czerwonym plastikiem, więcej nie wiem niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 jeżeli miał zegary z kontrolką a nie wskaźnikiem to nie miał też dziennego przebiegu a w tych nowych powinien mieć a to duża zaleta moim zdaniem będą pokazywały dobrze a i czujnik z poloneza na bank pasuje i kosztuje ok 5 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 8 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 Na nowym jest biała papierowa naklejka niestety nic na niej nie pisze, wydaje mi się że wypłowiała od wilgoci. A do starego jeszcze nie zaglądałem. Co do liczniku przebiegu dziennego to zgadza się, ale zostawiając stary będę miał całkowity przebieg auta i nie będę musiał go przestawiać w nowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > Witam, posiadam uno 1.0 fire 96 r . Posiadam w nim zegary z panem > samochodzikiem do temperatury. Zakupiłem okazyjnie inne zegary > od uno które mają po prawej stronie zegar z temperaturą od 80 do > 140 stopni C. > Wiem że muszę dokupić jeszcze inny czujnik temperatury w silniku. > Niestety nowy prędkościomierz ma zakres do 200 km/h a mój stary do > 180. > Pytanie 1. czy zatem będzie wskazywał poprawnie prędkość i > przejechane kilometry? > Pytanie2. Jeśli nie to co będzie najlepiej zrobić: > - do starych zegarów przełożyć wskaźnik(zegar) temperatury . Ale czy > nie trzeba będzie przełożyć również tylnej folii ze z > miedzianymi ścieżkami . (tak się zastanawiam czy ma znaczenie że > do jednego czujnika przy silniku idzie 1 kabel a do drugiego 2 , > jak się to ma do tych ścieżek???) > - A może tylko przełożyć do nowych zegarów z moich starych tylko > licznik kilometrów. > Dodam tylko że nie wiem dokładnie od jakiego uno są nowe zegary. Nie ma znaczenia z jakiego uno, wszystkie mają to samo przełożenie. I czy licznik jest wyskalowany do 200 czy do 180 nie ma znaczenia, budowa licznika jest taka że pokazuje identycznie. Wymień tylko czujnik temp a wszystko inne jest plug&play Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2009 > Na nowym jest biała papierowa naklejka niestety nic na niej nie > pisze, wydaje mi się że wypłowiała od wilgoci. A do starego > jeszcze nie zaglądałem. > Co do liczniku przebiegu dziennego to zgadza się, ale zostawiając > stary będę miał całkowity przebieg auta i nie będę musiał go > przestawiać w nowym. przestawienie przebiegu nie stanowi najmniejszego problemu, chwila zbawy więc całe przkładaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2009 Dokładnie, potwierdzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Dzięki za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie czy zdejmował ktoś wskazówkę z małych liczników po bokach tj. od paliwa lub temperatury. Zauważyłem że jest sklejona być może ktos się bawił bo chyba sama nie ułamie się (ta od temperatury). Wzwiązku z tym tym ją przełożył z drugiego licznika ale boje sie ciągnoć żeby czegoś nie uszkodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Ja nie ściągałem w uniakowych zegarach tej wskazówki, ale nie polecam, bo potem mogą być problemy. Jeżeli zdecydujesz się jednak na ściągnięcie to pomocny będzie widelec. Wkładasz zęby pod wskazówkę i do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Przyszła mi myśl że ci wszyscy którzy zakładali białe tarcze musieli najpierw ściągnąć wskazówki bo inaczej się chyba nie da ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Pomocy. kupiłem dwa czujniki więc jeden muszę oddać. Który jest dobry? ten czarny firmy Vernet symbol B2509-BV ten czerwony prawdopodobnie od poloneza symbol: 1-2907 tylko mi nie pasuje jakoś ten gwint czy on jest napewno stożkowy? Oczywiście do zegara z pomiarem temperatury jak wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 ten po lewej z czerwonym plastikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 zrobiło się cieplej więc przystąpiłem do pracy, wymieniłem zegary, wymieniłem czujnik na ten czerwony i ...lipa na zimnym silniku pokazuje(krecha zielona) a jak się dobrze rozgrzeje to wskazówka dochodzi do miejsca (krecha czerwona) co z tym zrobić ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 jak na mój gust to wskazówka przestawiona, musisz ja trochę przesunąć... jeżeli masz pewność że termostat masz dobry to rozgrzej silnik i wtedy ustaw tak żeby pokazywało 90st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmajek Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Może lepiej na innym liczniku... i zsynchronizować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Wskazóweczka może jest troszeczkę przesunięta bo wymieniałem (stara była klejona) ale nie żeby aż tyle na zgaszonym silniku po wyjęciu stoi na trzeciej kresce (licząc że pierwsza to ta gruba 60st.) właściwie to nie wiem która kreska to 90 stopni. Proszę nie oświecić . A może wstawić oporniczek w przewód od czujnika. Czy wolno tak zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 no to na pewno przestawiłeś wskazówkę 90 stopni jest mniej więcej w pionie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 Najłatwiej chyba będzie ustalić położenie wskazówki wkładając odpowiedni opornik zamiast wskaźnika , czytałem na forum że wg. literatury dla 90st jest to 200 Om. (dla 50st jest 750 Om a dla 20st. jest 2200 Om) czy możecie potwierdzić z praktycznej strony jaka jest oporność czujnika w waszych autach gdy wskazówka jest pionowo w górze tj. 90 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 > Najłatwiej chyba będzie ustalić położenie wskazówki wkładając > odpowiedni opornik zamiast wskaźnika , czytałem na forum że wg. > literatury dla 90st jest to 200 Om. (dla 50st jest 750 Om a > dla 20st. jest 2200 Om) czy możecie potwierdzić z praktycznej > strony jaka jest oporność czujnika w waszych autach gdy > wskazówka jest pionowo w górze tj. 90 st. tu zadne oporniki nie pomoga jak wskaznik rozkalibrowales, musisz ustawic wskazowke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adinek Napisano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 No to właśnie kolega superchem mu powiedział jak należy to zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
superchem Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 dzięki wszystkim za rady. rzeczywiście przestawienie wskazówki załatwiło sprawę, jednak przełożyłem stary zegar prędkościomierza ten do 180 km/h mimo że nie ma licznika dziennego . Nie mogę się przyzwyczaić gdy w miejscu 90km jest 100km Gdyby się ktoś chciał wymienić to bardzo proszę. Mam do wydania zegar 200km z licznikiem dziennym w zamian zegar taki sam do 180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.