Skocz do zawartości

1,0 z gaznikiem-uruchamianie jak w DAEWOO TICO


Tolonu

Rekomendowane odpowiedzi

W książce do tico znalazłem jak należy odpalać:od 0 do -10 st.Celsjusza 2 razy nacisnąć pedał gazu przed kręceniem rozrusznikiem,poniżej -10 st.C. 4 razy nacisnąć gaz.

Wypróbowałem cisnę 5 razy czekam 10 sekund ,ssanie nie do konca wyciągnięte-wyciągnięte do konca i cofnięte do napotkania oporu(klapka ssania nie do konca zamknięta) - i działa.Normalnie przy tak ustawionej klapce ssania(poza zakresem pracy siłownika podciśnieniowego)nie zapali,a po wtryśnięciu pompką przyspieszenia przez naciskanie kilkukrotne pedału gazu odpala całkiem dobrze.Wcześniej jak miałem ustawione wszystko zgodnie z instrukcją i odpalałem tak jak w instr. napisane to po rozruchu,przejechaniu do tyłu 10m,następnie do przodu 10 m i wyłączeniu silnika spalał zawsze od ponad 2 lat 80 cm3.A teraz najczęściej 55 centymetrów sześciennych.Zresztą to już przeszłość bo co dzien przekręcałem śrubę regulującą położenie rozruchowe przepustnicy gazu(ustawienie przepustnicy gazu po wyciągnięciu ssania) tak by mniejsze obroty dostał po odpaleniu.Z ok.2000 zmniejszyłem do 1100 i nadal bez problemu zapala.A spalanie obniżyło się z 55 do ok.35 cm3 zużytej benzyny.Daje to tyle,że jest dużo dużo mniej smrodu w promieniu kilkunastu metrów od samochodu a to też ważne jak nie zmuszam najbliższych sąsiadów do wdychania trucizn od nie spalonej benzyny bo wynika z tego że gaznik ma ssanie nieprecyzyjne i dużo za dużo podaje benzyny silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie ogranicza ilosc powietrza a pompowanie pedalem jak opisales podaje niewielka ilosc paliwa do gardzieli (pompka) tak samo dzialalo w audi 80 na solexie tyle ze tam bylo automatyczne i musiales wcisnac gaz zeby wlaczyc ssanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ssanie ogranicza ilosc powietrza a pompowanie pedalem jak opisales

> podaje niewielka ilosc paliwa do gardzieli (pompka) tak samo

> dzialalo w audi 80 na solexie tyle ze tam bylo automatyczne i

> musiales wcisnac gaz zeby wlaczyc ssanie

W Solexie to była porażka sciana.gifsciana.gif Miałem Solexa 30/35 w swojej 80-tce i mniej niż 12l - 15l nie palił sciana.gifok.gif

Co do pomysłu to aż sprawdzę jutro z rana zeby.GIFhehe.gifzlosnik.gifgrinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Solexie to była porażka Miałem Solexa 30/35 w swojej 80-tce i

> mniej niż 12l - 15l nie palił

> Co do pomysłu to aż sprawdzę jutro z rana

ja do mojej wsadzilem 2 gardzielowego webera z passata ale nie chcial mniej palic (ssanie tez automat) no moze na trasie schodzil ponizej 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja do mojej wsadzilem 2 gardzielowego webera z passata ale nie chcial

> mniej palic (ssanie tez automat) no moze na trasie schodzil

> ponizej 7

Mój w trasie palił 4.5l swiety.gifrotfl.gifzakrecony.gif Tylko nie wolno było przekraczać 80 km/h zeby.GIFhehe.gifzlosnik.gifgrinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciał bym mieć takie spalanie

> ja dalej mam coś nie tak z autem bo przy 80km/h mam 2500rpm

Ale to było Audi 80 1.5l zeby.GIF W Uniaku miałem najmniej 4.3l /100 km zeby.GIF

A co to obrotów to masz niestety krótką skrzynię. Ja przy 85 km/h mam 2000 obr. na V-tce hehe.gifzlosnik.gifhahaha.gifgrinser006.gifhehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zwiększyłem szczeline klapki rozruchowej z takiej że jak wkładałem wiertło 3mm to minimalnie się zwiększała szczelina(wiertło 2,5mm wchodzi) ustawiona wcześniej metodą prób by przy zero stopni Cels. zapalał od pierwszego razu na taką,że wiertło 4mm wchodzi a wiertło 4,5mm nie wchodzi.Dla takiej szczeliny to już normalnym spobem nie zapali.Po odpaleniu wchodzi na 1100 i jest niestabilny przez 5 sekund jak by chciał zgasnąć po tym czasie wchodzi na 1500 obr./min i można jechać.Wymyśliłem na to sposób:po odpaleniu delikatnie wciskam natychmiast pedał gazu by obroty znalazły się na 1500 a po 5 sekundach mogę puścić gaz i trzyma 1500 obr.I podczas tego przyciskania gazu silnik równo się kręci.Te 5 sekund to nie o czas chodzi bo po tym czasie gdy bym nie puścił pedału gazu to by wszedł na 2000 obr.więc gdy czuję,że silnik sam zwiększa obroty to puszczam gaz gdy nie chcę ruszyć lub traktuję to jako znak do rozpoczęcia jazdy.Przy 0 stC.działa,jak w nocy temperatura się obniżyła do -6 st.C. to też zapalił.

Z tym czasem od kilku naciśnięć na gaz do uruchomienia rozrusznika to trzeba popróbować a gdy każda próba to jeden dzien to dni lecą .Najpierw to czekałem 30 sekund potem zmniejszyłem do 15 sekund teraz czasem jest 10 sekund-kierowca TICO mówił mi,że jak natychmiast po naciśnięciach na gaz się kręci rozrusznikiem to nie zapali więc za jego radą zaczołem tak jak on odpalać.Jeszcze do wypróbowania poza czasem jest ilość naciśnięć na gaz,raz mi się nacisneło nie 5 a 4 razy i też zapalił-ale było +3 st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.