mlodyx Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 Panowie mam okazje zakupić (prawie za darmo) Alfe 155 Q4 ,niestety motor stoji na debowo prawdopodobnie korba sie urwała. Warto niewarto kupować i inwestowac w to ?? Jakie moga byc przybliżone koszty naprawy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > Panowie mam okazje zakupić (prawie za darmo) Alfe 155 Q4 ,niestety > motor stoji na debowo prawdopodobnie korba sie urwała. Warto > niewarto kupować i inwestowac w to ?? > Jakie moga byc przybliżone koszty naprawy ?? koszty beda duze, ile? na to nikt ci tak naprawde nie odpowie bez rozebrania silnika. moze sie okazac ze taniej wyjdzie kupic sprawny uzywany silnik, wymienic w nim to co bedzie wymagalo wymiany typu pompa wody, rozrzad, uszczelki i wlozyc do alfy a autko naprawde fantastyczne jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > koszty beda duze, ile? na to nikt ci tak naprawde nie odpowie bez > rozebrania silnika. moze sie okazac ze taniej wyjdzie kupic > sprawny uzywany silnik, wymienic w nim to co bedzie wymagalo > wymiany typu pompa wody, rozrzad, uszczelki i wlozyc do alfy > a autko naprawde fantastyczne jest A ceny części ?? - wał -korby -pompa wody - uszczelki - rozrząd ?? Tak mniej wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > A ceny części ?? > - wał -korby -pompa wody - uszczelki - rozrząd ?? > Tak mniej wiecej. www.fota.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > Panowie mam okazje zakupić (prawie za darmo) Alfe 155 Q4 ,niestety > motor stoji na debowo prawdopodobnie korba sie urwała. Warto > niewarto kupować i inwestowac w to ?? > Jakie moga byc przybliżone koszty naprawy ?? Na pewno warto, to biały kruk jest. Jeśli korba wyszła bokiem, to nie warto inwestować w ten konkretny motor, a kupić jakiś świeższy 2.0 16VT z Fiata Coupe. Nie macałem organoleptycznie w 155, ale sądzę, że powinien usiąść na oryginalnych łapach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > Na pewno warto, to biały kruk jest. > Jeśli korba wyszła bokiem, to nie warto inwestować w ten konkretny > motor, a kupić jakiś świeższy 2.0 16VT z Fiata Coupe. Nie > macałem organoleptycznie w 155, ale sądzę, że powinien usiąść na > oryginalnych łapach. Motor stoi. A blok nie jest ruszony nie ma śladu z zewnątrz. Ponoć korba się zerwała i leży w silniku. Po silniku nie ma śladów z zewnątrz że coś się urwało. Trzeba będzie zaglądnąć do środka i ocenić wtedy. Interesują mnie koszty bo ponoć zabawa dosyć droga. Ktoś tutaj ma Q4 żeby pogadać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 Pisz do Pablo garage- u niego widziałem ostatnio na placu np takie coupe turbo do naprawy a i 155 AR stała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 10 Marca 2009 Udostępnij Napisano 10 Marca 2009 > Motor stoi. A blok nie jest ruszony nie ma śladu z zewnątrz. Ponoć > korba się zerwała i leży w silniku. Po silniku nie ma śladów z > zewnątrz że coś się urwało. Trzeba będzie zaglądnąć do środka i > ocenić wtedy. Interesują mnie koszty bo ponoć zabawa dosyć > droga. Ktoś tutaj ma Q4 żeby pogadać ?? Generalnie droga, bo zamienników serii nie dostaniesz raczej, czyli zostaje ASO albo zabawa w kute elementy. Plus jest taki, że możesz szukać elementów do Integrali 16VT chociażby, jakiś wybór już na pewno będzie. Dziwi mnie to trochę, bo generalnie te silniki nie należą do słabych i raczej dzielnie znoszą obciążenia, skąd więc urwana korba? Jeżeli nawet to tylko jedna sztyca się urwała, to nie chce mi się wierzyć, że otworzysz motor, przekręcisz korbę i poskładasz wszystko do kupy. Kapitalka to moim zdaniem 8 - 10 tysięcy, dlatego też proponowałem zakup drugiego motoru, na którym mógłbyś jeszcze pojeździć. Masz więcej info na temat auta/silnika? Co z napędami? Turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 > Generalnie droga, bo zamienników serii nie dostaniesz raczej, czyli > zostaje ASO albo zabawa w kute elementy. Plus jest taki, że > możesz szukać elementów do Integrali 16VT chociażby, jakiś wybór > już na pewno będzie. Dziwi mnie to trochę, bo generalnie te > silniki nie należą do słabych i raczej dzielnie znoszą > obciążenia, skąd więc urwana korba? > Jeżeli nawet to tylko jedna sztyca się urwała, to nie chce mi się > wierzyć, że otworzysz motor, przekręcisz korbę i poskładasz > wszystko do kupy. Kapitalka to moim zdaniem 8 - 10 tysięcy, > dlatego też proponowałem zakup drugiego motoru, na którym > mógłbyś jeszcze pojeździć. > Masz więcej info na temat auta/silnika? Co z napędami? Turbo? A co chciałbyś wiedzieć na temat napędów i turbo ?? Auto zostało przywiezione i stoi ciężko cokolwiek powiedzieć o stanie podzespołów. A auto w fuul wersji wyposażenia. Coś będę kombinował żeby motor rozebrać wtedy coś więcej będę mógł powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 11 Marca 2009 Udostępnij Napisano 11 Marca 2009 > A co chciałbyś wiedzieć na temat napędów i turbo ?? > Auto zostało przywiezione i stoi ciężko cokolwiek powiedzieć o stanie > podzespołów. > A auto w fuul wersji wyposażenia. Coś będę kombinował żeby motor > rozebrać wtedy coś więcej będę mógł powiedzieć. Chodziło mi o to w jakim stanie, bo ich ewentualna naprawa/wymiana też pochłonie trochę gotówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 > Chodziło mi o to w jakim stanie, bo ich ewentualna naprawa/wymiana > też pochłonie trochę gotówki. Wiem o co chodzi. Niestety auto stoi. I ponoć nic oprócz korby nie zdechło w aucie. Będę w piątek to będę gadał na temat alfy. Jestem kompletnie zielony z tego tematu niestety a jest okazja wiec drąże temat może akurat coś wyjdzie. A jeżeli napędy zdechły to ja na pewno nie będę się za to zabierał bo za dużo worków złota by to wszystko wyniosło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 A wiec sytuacja ma się tak. Napędy są w stanie idealny. Niestety jest dziura w bloku korba wyszła bokiem. Zaglądałem do głowicy wałki są w stanie nienaruszonym. Ogólnie auto jest trochę zapuszczone i wymaga trochę pracy w stylu wyczysć odkurz podmaluj. I teraz czy blok z fiata coupe turbo pasuje ?? Jest taki sam ?? Czy trzeba szukać bloku z alfy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 16 Marca 2009 Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > A wiec sytuacja ma się tak. > Napędy są w stanie idealny. Niestety jest dziura w bloku korba wyszła > bokiem. Zaglądałem do głowicy wałki są w stanie nienaruszonym. > Ogólnie auto jest trochę zapuszczone i wymaga trochę pracy w > stylu wyczysć odkurz podmaluj. I teraz czy blok z fiata coupe > turbo pasuje ?? Jest taki sam ?? Czy trzeba szukać bloku z alfy > ?? Witam. Sprawa ma się tak, że najlepiej było by poszukać całego silnika od FC 2.0 16VT. Z tego co mi wiadomo to jest taki sam silnik. Jeśli masz spoko wałki, to już spory sukces, bo o ile 155 z tym silnikiem mamy jak na lekarstwo, to FC jest całkiem sporo i niestety stan ich silników często ma wiele do życzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 > Witam. > Sprawa ma się tak, że najlepiej było by poszukać całego silnika od FC > 2.0 16VT. Z tego co mi wiadomo to jest taki sam silnik. Jeśli > masz spoko wałki, to już spory sukces, bo o ile 155 z tym > silnikiem mamy jak na lekarstwo, to FC jest całkiem sporo i > niestety stan ich silników często ma wiele do życzenia. Najlepiej było by kupic cały dół silnika. Jest sens kupowac cały goły motor od FC skoro góra jest dobra ?? Czy kanały olejowe i wodne sie zgadzają ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 17 Marca 2009 Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 > Najlepiej było by kupic cały dół silnika. Jest sens kupowac cały goły > motor od FC skoro góra jest dobra ?? > Czy kanały olejowe i wodne sie zgadzają ?? Ciężko będzie Ci kupić sam dół, szukaj całości, a głowicę z Q4 zostaw na zapas po prostu. Wg mojej wiedzy to są te same silniki, więc kanały powinny podpasować. Co do dołu, to można by chyba jeszcze próbować to pożenić z Cromą Turbo, ale musiałbyś to zweryfikować. Czytałem o Fiacie Coupe, który miał taką hybrydę. Któryś z bloków nie miał wałków balansujących, co raczej jest zaletą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 > Ciężko będzie Ci kupić sam dół, szukaj całości, a głowicę z Q4 zostaw > na zapas po prostu. Wg mojej wiedzy to są te same silniki, więc > kanały powinny podpasować. > Co do dołu, to można by chyba jeszcze próbować to pożenić z Cromą > Turbo, ale musiałbyś to zweryfikować. Czytałem o Fiacie Coupe, > który miał taką hybrydę. Któryś z bloków nie miał wałków > balansujących, co raczej jest zaletą. Z tego co sie dowiedziałem to FC turbo 16V integrale turbo 16V i Q4 miały te same bloki. dół silnika juz znalazłem zobaczymy co z tego wyjdzie. UPG do tych silników sa takie same więc kombinacje bolk głowica bez problemu sie zejdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 > Z tego co sie dowiedziałem to FC turbo 16V integrale turbo 16V i Q4 > miały te same bloki. dół silnika juz znalazłem zobaczymy co z > tego wyjdzie. UPG do tych silników sa takie same więc kombinacje > bolk głowica bez problemu sie zejdą. Tak, to są dokładnie te same silniki. Zresztą w Q4 napędy i motor zostały przeszczepione z Integrale. A propos bloków: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=41747&hl=fiat%20coupe%202.0%2016VT&st=100 W środku tej strony zaczyna się dyskusja nt. bloków z Cromy, wałków balansujących itd. Myślę, że warto przeczytać. Cieszę się, że podjąłeś się tematu, dawaj znać na bieżąco co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artih Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 > Cieszę się, że > podjąłeś się tematu, dawaj znać na bieżąco co i jak. ... z fotkami tego cuda koniecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 18 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 > Tak, to są dokładnie te same silniki. Zresztą w Q4 napędy i motor > zostały przeszczepione z Integrale. > A propos bloków: > http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=41747&hl=fiat%20coupe%202.0%2016VT&st=100 > W środku tej strony zaczyna się dyskusja nt. bloków z Cromy, wałków > balansujących itd. Myślę, że warto przeczytać. Cieszę się, że > podjąłeś się tematu, dawaj znać na bieżąco co i jak. Panowie powiedzie co z panewkami. Czytałem różne informacje na temat i wejdą chyba oryginalne panewy. Jednak w dalszym ciągu nie jestem przekonany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Marca 2009 Udostępnij Napisano 18 Marca 2009 > Panowie powiedzie co z panewkami. Czytałem różne informacje na temat > i wejdą chyba oryginalne panewy. > Jednak w dalszym ciągu nie jestem przekonany. Ja aż takiej wiedzy nie mam, podejrzewam, że oryginał dużo zniesie, bo cały dół tego motoru jest liczony na ok. 400KM. Możesz profilaktycznie przedzwonić tutaj: http://www.traxracing.pl/index.php Przygotowywują Integralki do sportu, może będą w stanie ściągnąć Ci jakieś bardziej wyczynowe panewki, albo poradzą co najlepiej wsadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 Macie może jakieś namiary na szrot gdzie mógłbym kupić cały kompletny dół ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRodz Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Bierz i sie nie zastanawiaj - sam piszesz, ze prawie za darmo. Gwarantuje Ci, ze jak nie wezmiesz, to potem bedzie sobie plul w brode. Myslec co i jak mozesz jak juz bedzie Twoja. A Q4 to rarytasik jak ta lala - nawet jak nie podolasz pewnie znajdzie sie pasjonat, ktory ja od Ciebie odkupi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.