Skocz do zawartości

centralka wtrysku Siena 1,6 - jak odpiąć wtyczkę przy ECU?


maciej21

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie nieco banalne - ale takie glupoty sprawiają czasem spore problemy confused.gif

Czy może ktoś próbował odpiąć od centralki wtrysku wtyczkę z wiązką przewodów? Raz próbowałem ale jest tam jakieś zabezpieczenie metalowe i bałem się, że coś urwę i zostawiłem.

Chcę sprawdzić przewody dochodzące od wszystkich czujników do centralki wtrysku. Podejrzewam, iż któryś z nich może być uszkodzony bądź pęknięty ew. nie styka na wtyczce i stąd raz wysyła sygnały do ECU a raz nie. niewiem.gif

Ostatnio mam spore problemy z obrotami od 0-4000 obr/min.

Wyczysczone: krokowy i przepustnica. Sprawdzone odpowiedzialne za ten stan rzeczy czujniki - wszystkie wyglądają na sprawne ok.gif

Reset kompa nic nie pomaga albo pomaga na krótko. Brak błedów w kompie. Czasami pomerdanie wtyczkami przy czujnikach temp. i przepustnicy pomaga na krótko. Aby być pewnym gdzie jest przerwa na przewodzie muszę prześmigać je miernikiem między czujnikiem a ECU.

Auto '98 rocznik więc instalacja ma prawo już fiksować icon_rolleyes.gif

Proszę o pomoc blagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz nacisnąć po środku plastyczek i tą blachę podnosi się do góry

> i wypinasz wtyczkę z ECU:)

dzięki wielkie DARCYK1 bow.gif za szybką, jasną i konkretną odpowiedź ok.gif

jak tylko znajdę chwilę to powalczę z tym dziadostwem bo trochę mnie już męczy gasnący silnik w mieście na zakrętach lub obroty ok. 4000 na min. angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko luz:)

> Tylko czemu zaczynasz od kompa i wiązki??

> Sprawdzałeś krokowca??

> czyściłeś przepustnicę??

> czy LPG masz dobrze podpięty??

wszystko już sprawdzone i problem wciąż się pojawia a właśnie jak pomerdam wtykami przy czujnikach temp. i poł. przepustnicy to czasem wszystko wraca do normy niewiem.gif

chcę wykluczyć przerwy w instalacji elektrycznej aby nie wymieniać bez sensu czujników lub innych elementów (np. krokowca) jeśli są dobre (wg już zrobionych pomiarów wyglądają na dobre) i wyrzucać kasę w błoto confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz nacisnąć po środku plastyczek i tą blachę podnosi się do góry

> i wypinasz wtyczkę z ECU:)

no i mam problem nadal confused.gif albo czegoś tu nie czaję niewiem.gif

plastyczka tam nie widzę a jedynie jest coś takiego jak na zał. rys. hmm.gif

post-51756-14352501053651_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrobię ci fote dziś:)

> i wszystko się wyjaśni:)

Siemano! Banał - trzeba odgiąć lekko metalowy zatrzask (o ile sięnie mylę, bo robiłem to jakiś czas temu) i zsunąć wtyczkę. Jak chcesz wymontować centralkę to jeszcze musisz odkręcić śrubki (masa centralki) i wysunąć ją do góry (o ile pamiętam-zsunąć z plastikowych prowadnic).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siemano! Banał - trzeba odgiąć lekko metalowy zatrzask (o ile się nie

> mylę, bo robiłem to jakiś czas temu) i zsunąć wtyczkę.

Dzięki za pomoc kolego ok.gif

napisz proszę jeszcze czy zsunąć wtyczkę w stronę przewodów wychodzących z wtyczki czy w tą drugą hmm.gif

czy może od razu pociągnąć ją na dół confused.gif

wiesz nie chciałbym czegoś czasem urwać shocked.gif i wywalać kasę na nową sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest coś na wzór zawiasu. Zsuwaj ją w dół, delikatnie jeden koniec wtyczki i pacz co się dzieje od strony tego niby zawiasu. Ściągnięcie tej wtyczki to był dla mnie "pierwszy raz" i jakoś się udało. Myślę że dasz radę bez problemu tylko nic na siłę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam jest coś na wzór zawiasu. Zsuwaj ją w dół, delikatnie jeden

> koniec wtyczki i pacz co się dzieje od strony tego niby zawiasu.

> Ściągnięcie tej wtyczki to był dla mnie "pierwszy raz" i jakoś

> się udało. Myślę że dasz radę bez problemu tylko nic na siłę

Oki smile.gif Dzięki jeszcze raz za wyjaśnienia smile.gif jak tylko będę miał chwilkę w tym tygodniu i będzie pogoda "wytoczę walkę" tym wściekłym obrotom tuk.gif

bow.gif Jeszcze raz dziękuję za pomoc bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc sprawa z odpięciem ECU w 1.6 16V rzeczywiście była prosta

aby w przyszłości nikt nie musiał zadawać tak oczywistych pytań jak ja hehe.gif

opisuję jak to zrobić i nie zepsuć grinser006.gif:

no więc

1. odpinamy aku (ja odpiąłem oba bieguny "+" i "-" i zabezpieczyłem oryginalnymi korkami na bieguny) aby nie nałapać błędów w ECU,

2. odpinamy dwie złączki - masy ECU i czegoś jeszcze - znajdujące się po lewej stronie centralki,

3. odkręcamy śrubę 8 pod centralką,

4. wysuwamy na dół całą centralkę (zamontowaną na plastikowej przystawce przesuwnej) podłączoną do wiązki,

5. na wtyczce wiązki delikatnie podnosimy metalową dźwigienkę do pozycji pionowej (o 90 st.),

6. wysuwamy wtyk z centralki od strony wiązki.

montaż w kolejności odwrotnej grinser006.gif

przy okazji znalazłem dwa możliwe problemy, które mogą wpływać na niestabilną pracę silnika hmm.gif:

1. zaśniedziała i luźna końcówka masy na obudowie ECU,

2. zaśniedziała końcówka masy na silniku.

ciekawe czy poprawa tych styków odzwierciedli się płynnej pracy silnika niewiem.gif czas pokaże cool.gif

jeszcze jedno małe pytanko: czy ktoś może mi wyjaśnić gdzie to się znajduje? - "połączenie ECU z masą na wsporniku połączonym z ekranem przewodów sondy lambda

oraz czujnika położenia wału i prędkości obrotowej wału korbowego" niewiem.gif

nie bardzo mogę to namierzyć hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.