whitefunk Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 w uno 1.0 fire jaki jest typ sondy? 5V czy 1V? potrzebne mi to do ustawienia gazu... PS: wy na gazie macie ustawione emulowanie na sonde czy na mase? co sie lepiej sprawdza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opaczek Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 no ja osobiście mam emulator sondy, no ale i tak ja kiedys zmienilem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > no ja osobiście mam emulator sondy, no ale i tak ja kiedys > zmienilem:) no wlasnie bede testowal rozne rozwiazania i styli ale potrzebne mi do tego jaka jest senda? czy 1V czy 5V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w4plus Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 u mnie jest 1V, zresztą możesz sam zmierzyć swoją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > u mnie jest 1V, zresztą możesz sam zmierzyć swoją jak sie mierzy i czy masz swoja seryjna? bo ja tez mam 1.0 wiec pewnie bedzie to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > w uno 1.0 fire jaki jest typ sondy? 5V czy 1V? potrzebne mi to do > ustawienia gazu... > PS: wy na gazie macie ustawione emulowanie na sonde czy na mase? co > sie lepiej sprawdza? a tak w ogole co sie stanie jak ustawie np na 5V a nie na 1V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 Sonda lambda w Uno jest 1V. Co do rodzaju emulacji, to nie eksperymentuj, tylko ustaw typu MASA. Gdy ustawisz inna emulacje, to po pewnym czasie bedziesz mial problemy z praca silnika na benzynie (ja np. nie moglem zapalic zimnego silnika - musialem krecic z 10 razy zanim zapalil). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > Sonda lambda w Uno jest 1V. Co do rodzaju emulacji, to nie > eksperymentuj, tylko ustaw typu MASA. Gdy ustawisz inna > emulacje, to po pewnym czasie bedziesz mial problemy z praca > silnika na benzynie (ja np. nie moglem zapalic zimnego silnika - > musialem krecic z 10 razy zanim zapalil). A co ma sonda Lambda do zapalania silnika??? Przecież ona i tak nie pracuje dopóki się nie nagrzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > A co ma sonda Lambda do zapalania silnika??? Przecież ona i tak nie > pracuje dopóki się nie nagrzeje. ale komputer zle odczytuje i lapie bledy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > ale komputer zle odczytuje i lapie bledy Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka > jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest > on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny > silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno). Od temperatury jest odpowiedni czujnik, a nie sonda. Jak jest zimno to wtedy czas wtrysku jest programowo wydłużony i tu nie ma znaczenia sonda, chyba, że coś się pozmieniało w komputerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w4plus Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > a tak w ogole co sie stanie jak ustawie np na 5V a nie na 1V? podłączasz (+) woltomierza do samotnj złaczki (białe w czarnej gumie) a minus do masy. uruchamiasz silnik na benzynie, dodajesz raptownie gazu i patrzysz jakie maksimum pokazuje woltomierz. Jak skoczy grubo ponad 1V to masz 5V sondę jak około 0.8V to masz 1V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w4plus Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka > jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest > on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny > silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno). A jak ustawisz na masę to komp nie złapie błędów? Przecież jak będzie mieszanka bogata to komp. odczyta to jako ubogą (bo ~0V to znak że mieszanka uboga) i zwiększy dawkę benzyny, i tak w kółko aż do zalania albo co najwyżej do spalania 15/100km przy beznadziejnych osiągach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > a tak w ogole co sie stanie jak ustawie np na 5V a nie na 1V? Komp benzynowy dostanie na wejściu zamiast 1V napięcie pięciokrotnie większe. Niewiem jak na to zareaguje, ale może się to skończyć nieciekawie bo jego maksymalne napięcie na wejściu w warunkach normalnych to max 1V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka > jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest > on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny > silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w4plus Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 fajny programik, można go gdzieś znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > fajny programik, można go gdzieś znaleźć? Auto Data. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamesoki Napisano 29 Września 2005 Udostępnij Napisano 29 Września 2005 > A jak ustawisz na masę to komp nie złapie błędów? Przecież jak będzie > mieszanka bogata to komp. odczyta to jako ubogą (bo ~0V to znak > że mieszanka uboga) i zwiększy dawkę benzyny, i tak w kółko aż > do zalania albo co najwyżej do spalania 15/100km przy > beznadziejnych osiągach. chyba deko inaczej. Jak będzie emulacja typu masa to ECU rozpozna że sonda jest zwarta do masy, czyli uszkodzona i nie będzie jej brał pod uwagę podczas ustalania dawki paliwa wejdze w tzw tryb awaryjny. I komp nie dostanie ani za dużej ani za małej dawki paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w4plus Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > chyba deko inaczej. > Jak będzie emulacja typu masa to ECU rozpozna że sonda jest zwarta do > masy, czyli uszkodzona i nie będzie jej brał pod uwagę podczas > ustalania dawki paliwa wejdze w tzw tryb awaryjny. I komp nie > dostanie ani za dużej ani za małej dawki paliwa. Czyli sonda nie jest potrzebna do jazdy Więc po co ją montują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > Czyli sonda nie jest potrzebna do jazdy Więc po co ją montują? Coby auto było ekologiczne i troszku mniej paliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > chyba deko inaczej. > Jak będzie emulacja typu masa to ECU rozpozna że sonda jest zwarta do > masy, czyli uszkodzona i nie będzie jej brał pod uwagę podczas > ustalania dawki paliwa wejdze w tzw tryb awaryjny. I komp nie > dostanie ani za dużej ani za małej dawki paliwa. Ja mam emulator, który generuje przebieg i jest wszysko OK. Jak i na paliwie noPb95 tak i na gazie auto idzie bez problemu i ECU żadnych błędów nie ma zapisanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opaczek Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 na gazie jest już bardzo ekologiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > na gazie jest już bardzo ekologiczne Ale fabryka nie wypuszcza z samym gazem aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opaczek Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 fabryka juz nic nie wypuszcza;) no ale chodzi o to, ze na gazie sonda jest na ch pridatna, tylko ja te pary wodne szybciej zżarają, no ale założyłem sobie jakiś czas temu nową za 150 zł i spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > fabryka juz nic nie wypuszcza;) no ale chodzi o to, ze na gazie sonda > jest na ch pridatna, tylko ja te pary wodne szybciej zżarają, no Chyba jednak sie mylisz. W instalacji II generacji (a taka montuje sie przy wtrysku w Uno) komputer od gazu korzysta ze wskazan sondy i na ich podstawie dobiera odpowiednia dawke gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opaczek Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 teoretycznie jest do niej podłączony ale ma ten emulator na wypadek jej walnięcia, po jej zmianie nic się nie zmieniło poza uszczupleniem mego portwela to jedno a drugie co masz na mysli mówiąc II generacja, moja jest dzika i przełącza się przy około 2200 obr, wiec juz przy cofaniu miałbym na gazie, czyli od razu na gazie palę, nie będę się szczypać, a spręż mam ok, jak jade na benzynie to tak mi silnikiem hamuje, że ho ho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > teoretycznie jest do niej podłączony ale ma ten emulator na wypadek > jej walnięcia, po jej zmianie nic się nie zmieniło poza > uszczupleniem mego portwela to jedno a drugie co masz na mysli > mówiąc II generacja, moja jest dzika i przełącza się przy około > 2200 obr, wiec juz przy cofaniu miałbym na gazie, czyli od razu > na gazie palę, nie będę się szczypać, a spręż mam ok, jak jade > na benzynie to tak mi silnikiem hamuje, że ho ho Troche chaotyczna ta Twoja wypowiedz i nie do konca wiem co chciales napisac. Po pierwsze to emulatora sondy nie stosuje sie po to, by zastepowal ja podczas awarii. Emulator ma wmowic komputerowi od benzyny, ze caly czas jest dobry sklad mieszanki. Po drugie - instalacja II generacji to taka, ktora posiada sterownik z atturatorem (zawor sterowany silnikiem krokowym; umieszczony przewaznie na wezu pomiedzy parownikiem i mieszaczem). Sterownik ten dostosowuje sklad mieszanki gaz-powietrze w zaleznosci od warunkow pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamesoki Napisano 30 Września 2005 Udostępnij Napisano 30 Września 2005 > Czyli sonda nie jest potrzebna do jazdy Więc po co ją montują? Ano montują bo jest potrzebna do określenia składu mieszanki a w efekcie wysterowaniem wtryskiwacza (czasu otwarcia wtrysku). Na gazie jest emulowana żeby ECU działał poprawnie. Wiekszość instalacji kożysta z sondy do określenia składu mieszanki gazu i wysterowaniem odpowiednio atuatora (krokowca do lpg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.