Skocz do zawartości

Uno - sonda lambda - jaki typ - gaz?


whitefunk

Rekomendowane odpowiedzi

Sonda lambda w Uno jest 1V. Co do rodzaju emulacji, to nie eksperymentuj, tylko ustaw typu MASA. Gdy ustawisz inna emulacje, to po pewnym czasie bedziesz mial problemy z praca silnika na benzynie (ja np. nie moglem zapalic zimnego silnika - musialem krecic z 10 razy zanim zapalil).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda lambda w Uno jest 1V. Co do rodzaju emulacji, to nie

> eksperymentuj, tylko ustaw typu MASA. Gdy ustawisz inna

> emulacje, to po pewnym czasie bedziesz mial problemy z praca

> silnika na benzynie (ja np. nie moglem zapalic zimnego silnika -

> musialem krecic z 10 razy zanim zapalil).

A co ma sonda Lambda do zapalania silnika??? niewiem.gif Przecież ona i tak nie pracuje dopóki się nie nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale komputer zle odczytuje i lapie bledy

Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka

> jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest

> on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny

> silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno).

Od temperatury jest odpowiedni czujnik, a nie sonda. Jak jest zimno to wtedy czas wtrysku jest programowo wydłużony i tu nie ma znaczenia sonda, chyba, że coś się pozmieniało w komputerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak w ogole co sie stanie jak ustawie np na 5V a nie na 1V?

podłączasz (+) woltomierza do samotnj złaczki (białe w czarnej gumie) a minus do masy. uruchamiasz silnik na benzynie, dodajesz raptownie gazu i patrzysz jakie maksimum pokazuje woltomierz. Jak skoczy grubo ponad 1V to masz 5V sondę jak około 0.8V to masz 1V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka

> jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest

> on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny

> silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno).

A jak ustawisz na masę to komp nie złapie błędów? Przecież jak będzie mieszanka bogata to komp. odczyta to jako ubogą (bo ~0V to znak że mieszanka uboga) i zwiększy dawkę benzyny, i tak w kółko aż do zalania albo co najwyżej do spalania 15/100km przy beznadziejnych osiągach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak w ogole co sie stanie jak ustawie np na 5V a nie na 1V?

Komp benzynowy dostanie na wejściu zamiast 1V napięcie pięciokrotnie większe. Niewiem jak na to zareaguje, ale może się to skończyć nieciekawie bo jego maksymalne napięcie na wejściu w warunkach normalnych to max 1V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie. komputer od benzyny otrzymuje np. informacje, ze mieszanka

> jest za bogata i zmniejsza czas wtrysku. Po pewnym czasie jest

> on tak krotki, ze mieszanka jest za uboga by zapalic zimny

> silnik (szczegolnie, gdy na dworze jest zimno).

275564666-ad.jpg

post-51607-1435246510898_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak ustawisz na masę to komp nie złapie błędów? Przecież jak będzie

> mieszanka bogata to komp. odczyta to jako ubogą (bo ~0V to znak

> że mieszanka uboga) i zwiększy dawkę benzyny, i tak w kółko aż

> do zalania albo co najwyżej do spalania 15/100km przy

> beznadziejnych osiągach.

chyba deko inaczej.

Jak będzie emulacja typu masa to ECU rozpozna że sonda jest zwarta do masy, czyli uszkodzona i nie będzie jej brał pod uwagę podczas ustalania dawki paliwa wejdze w tzw tryb awaryjny. I komp nie dostanie ani za dużej ani za małej dawki paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba deko inaczej.

> Jak będzie emulacja typu masa to ECU rozpozna że sonda jest zwarta do

> masy, czyli uszkodzona i nie będzie jej brał pod uwagę podczas

> ustalania dawki paliwa wejdze w tzw tryb awaryjny. I komp nie

> dostanie ani za dużej ani za małej dawki paliwa.

Czyli sonda nie jest potrzebna do jazdy hmm.gif Więc po co ją montują? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba deko inaczej.

> Jak będzie emulacja typu masa to ECU rozpozna że sonda jest zwarta do

> masy, czyli uszkodzona i nie będzie jej brał pod uwagę podczas

> ustalania dawki paliwa wejdze w tzw tryb awaryjny. I komp nie

> dostanie ani za dużej ani za małej dawki paliwa.

Ja mam emulator, który generuje przebieg i jest wszysko OK. Jak i na paliwie noPb95 tak i na gazie auto idzie bez problemu i ECU żadnych błędów nie ma zapisanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fabryka juz nic nie wypuszcza;) no ale chodzi o to, ze na gazie sonda

> jest na ch pridatna, tylko ja te pary wodne szybciej zżarają, no

Chyba jednak sie mylisz. W instalacji II generacji (a taka montuje sie przy wtrysku w Uno) komputer od gazu korzysta ze wskazan sondy i na ich podstawie dobiera odpowiednia dawke gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie jest do niej podłączony ale ma ten emulator na wypadek jej walnięcia, po jej zmianie nic się nie zmieniło poza uszczupleniem mego portwela to jedno a drugie co masz na mysli mówiąc II generacja, moja jest dzika i przełącza się przy około 2200 obr, wiec juz przy cofaniu miałbym na gazie, czyli od razu na gazie palę, nie będę się szczypać, a spręż mam ok, jak jade na benzynie to tak mi silnikiem hamuje, że ho ho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teoretycznie jest do niej podłączony ale ma ten emulator na wypadek

> jej walnięcia, po jej zmianie nic się nie zmieniło poza

> uszczupleniem mego portwela to jedno a drugie co masz na mysli

> mówiąc II generacja, moja jest dzika i przełącza się przy około

> 2200 obr, wiec juz przy cofaniu miałbym na gazie, czyli od razu

> na gazie palę, nie będę się szczypać, a spręż mam ok, jak jade

> na benzynie to tak mi silnikiem hamuje, że ho ho

Troche chaotyczna ta Twoja wypowiedz i nie do konca wiem co chciales napisac.

Po pierwsze to emulatora sondy nie stosuje sie po to, by zastepowal ja podczas awarii. Emulator ma wmowic komputerowi od benzyny, ze caly czas jest dobry sklad mieszanki.

Po drugie - instalacja II generacji to taka, ktora posiada sterownik z atturatorem (zawor sterowany silnikiem krokowym; umieszczony przewaznie na wezu pomiedzy parownikiem i mieszaczem). Sterownik ten dostosowuje sklad mieszanki gaz-powietrze w zaleznosci od warunkow pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli sonda nie jest potrzebna do jazdy Więc po co ją montują?

Ano montują bo jest potrzebna do określenia składu mieszanki a w efekcie wysterowaniem wtryskiwacza (czasu otwarcia wtrysku). Na gazie jest emulowana żeby ECU działał poprawnie. Wiekszość instalacji kożysta z sondy do określenia składu mieszanki gazu i wysterowaniem odpowiednio atuatora (krokowca do lpg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.