Skocz do zawartości

Chyba zima wróciła ...


terminux

Rekomendowane odpowiedzi

... a przynajmniej tak można pomyśleć patrząc na wskazania mojego termometru w tablicy. Cały czas pokazuje -30*C niezależnie od temperatury na zewnątrz. Czy ktoś wie, jaki ma byc opór czujnika w lusterku i w jakim jest miejscu w wiązce w kablach drzwiowych? Bo mam nadzieję, że jest to zwykły termistor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Trochu głupio jeździło się w takie upały mając jak byk napisane, że temperatura to -30*C. Zawziąłem się i naprawiłem gada. Od razu zaznaczam, że nie jest to operacja łatwa, więc ludzie o słabych nerwach proszeni sa o opuszczenie sali.

Więc tak. Najpierw rozbieramy poszycie drzwi. Odkręcamy wkręty mocujące grill głośnika (2 szt), odkręcamy sam głośnik (4 wkręty), odkręcamy wkręty u dołu tapicerki (4 szt) i odkręcamy wkręt schowany pod osłoną głośnika (1 szt). UWAGA przy składaniu trzeba pamiętać, że ten wkręt jako jedyny nie ma kołnierza.

3.jpg

Delikatnie podważamy i wyjmujemy panel z przyciskami do sterowania szybami (panel jest na wcisk)

5.jpg

wyciągamy zaślepki z rączki

1.jpg

i kluczem imbusowym odkręcamy mocowanie rączki (dwie śruby)

Śrubokrętem odkręcamy wkręt pod klameczką do otwierania drzwi (1 szt)

4.jpg

i wyjmujemy ramkę.

Teraz łapiemy za dolny lewy róg i zdecydowanie ale z umiarem odchylamy tapicerkę. Spinki powinny puścić. Kiedy już tapicerka leży z boku podważamy plastikowy trójkąt w na górze. Tam jest jedna spinka. Jak spinka puści podnosimy trójkąt i widzimy coś takiego:

8.jpg

Rozłączamy połączenia elektryczne i mierzymy omomierzem opór na przewodach zółtym i zółtym z czerwonym paskiem wychodzących z lusterka. Jeżeli jest przerwa albo zwarcie uszkodzony jest czujnik. Jeżeli opór jest w miarę sensowny (ok 18 kom) to usterka leży gdzie indziej.

Dewastujemy autko dalej.

Trzymamy lusterko i kluczem TORX odkręcamy trzy śruby od lusterka

7.jpg

Wyciągamy lusterko i kładziemy je na stole. Teraz zacznie sie najgorsze – trzeba wyjąć szkło. Osoby majętne nie potrzebują się obawiać i po prostu rozbijają szkło a przy składaniu zakładają nowe.

Ponieważ ja jestem biedny to musiałem zastosować przyrząd specjalny przy pomocy którego odchyliłem zaczepy mocujące szkło do konstrukcji. Przyrząd wygląda tak:

10.jpg

A tu są punkty mocowania:

15.jpg

Wsuwam kawałek odpowiednio wygiętego drutu między obudowę lusterka a szkło i odchylam zaczepy. Wystarczy, żeby puściły tylko z jednej strony to druga juz spokojnie wyjdzie.

Po udanej operacji mamy taki widok.

13.jpg

Teraz już jest z górki. odkręcamy dwie śruby spod gumowej zaślepki:

9.jpg

zdejmujemy mocowanie, potem trzy wkręty:

12.jpg

teraz jeszcze dwa tu:

11.jpg

zielona strzałka pokazuje czujnik. Teraz wyciągamy czarną konstrukcję z silniczkami i sam czujnik temperatury.

Jak jesteśmy zdolni to wydłubujemy masę uszczelniającą stary czujnik, żeby sprawdzić co się stało. U mnie masa nie była szczelna i korozja zeżarła jeden przewód do czujnika

14.jpg

Więc przylutowałem przewód, a całość zalałem klejem z pistoletu.

17.jpg

Osoby mniej zdolne mogą udać sie do ASO i tam spróbować namówić obsługę, żeby łaskawie zechciała sprowadzić im ten zakichany czujnik.

I to w zasadzie tyle. Pozostaje jeszcze złożyć lusterko do kupy, przykręcić je do drzwi, podłączyć kostki i sprawdzić, czy działa. Jeżeli tak a mamy jeszcze trochu siły to można założyć tapicerkę w odwrotnej kolejności niż demontaż.

Teraz już wiem, czy na zewnątrz jest ciepło, czy zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.