przemekb22 Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Witam wszystkich! Jestem stosunkowo świeżym użytkownikiem Stilo JTD i chciałem się poradzić, jak najlepiej jeździć, aby zużycie paliwa było optymalnie najmniejsze. U mnie wygląda to tak, że na dystansie ponad 1150 km, średnie spalanie mam 5.8L, 60-70% to jazda po miejscu. Natomiast TripB pokazuje mi, że na dystansie 122 km mam 6.4L. Jak to wygląda u Was, ile palą Wasze JTD-ki, jakie prędkości są najlepsze na poszczególnych biegach, żeby łykał jak najmniej, jak rozpędzać samochód, gdy jest zimny, a gdy ciepły. Może głupie pytania zadaje, ale po przesiadce, po długiej przygodzie z benzyniakiem, wszelkie porady będą cenne . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Mnie pali w miescie srednio 8.3L ale wiekszosc czasu to dynamiczna jazda , mozna spalic pewnie 1-1.5L mniej ale co to za jazda , na trasie 4-5L spokojnie da rade spalic przy srednio dynamicznej jezdzie , 8L pali jak sie jedzie pod v-max , zeby jechac oszczednie trza smigac w zakresie 1500-2000 obr , jak zimny to nie wciskaj mocno gazpedalca , najlepiej deptac jak temp na wskazniku jest w polowie wskaznika , czyli max jaki mamy przy sprawnym wozidle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Powyżej kolega dobrze pisze. Jak masz zimnego to nie butuj od razu , poczekaj az się nagrzeje. Tzn przyśpieszaj ale nie z nogą w podłodze zmieniaj biegi jak przekroczysz ok 2200 obr/min. Przy spokojnej jeździe utrzymuj obroty od 1500 do 2200. Pamiętaj ,że ponizej 2000obr jak chcesz dynamicznie przyśpieszyć ZREDUKUJ bieg i dopiero depczesz... [EDIT: najlepiej zredukuj z międzygazem a wystrzelisz jak rakieta:) ] A co do jazdy eco to 115KM może być całkiem oszczędne - na trasie, prędkości 80-90-100 przy jednostajnej jeździe 4 - 5 litrów to norma. Generalnie taki własnie jest JTD , spokojny , wąchający opary ON a jak potrzeba to i dynamiczny przy wyprzedzaniu ... i znowu spokojny Wtedy bedziesz oszczędzać P.S. spalanie zależy też od jakości ON , nie oszczędzaj tych 10-15 groszy na litrze , wlej mu dobre paliwo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.