Skocz do zawartości

awaria przełącznika zespolonego


Slaw_ek

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszła mi ta gałeczka do włanczania świateł,coś w środku pękło jak sie mały w aucie bawił , a ponowne umiejscowienie jej na miejscu nic nie daje, włączają się tylko pozycyjne,mijania nie działają

Czy można to zrobić jakoś "na krótko" na jakieś 2 dni aż przyjdzie "zestaw naprawczy"

a teraz idę spać, zamelduję się koło 15:00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.... jak zdjąć kierę?

po zdjęciu poduchy (aku odpięte 2 imbusy pod kierownicą))mam taki oto widok:

śruba z dziwnymi zabezpieczeniami w koło....

Jak się do niej dobierać żeby nic nie spiedyczyć?

282401894-srub.JPG

post-35349-14352502251556_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie

> to jest zwykła nakrętka na klucz 24:)

> odkręć ja i od spodu puknij kiere w 3-4 miejscach i zejdzie:)

> p.s. uważaj na taśmę ,tak samo załóż kiere i taśmę:)

a co z tą blaszką? odkręcać przez nią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zostaw tą blaszkę w spokoju:D

> nakładasz 24 nasadkę i odkręcasz

Ok, jutro się za to wezmę, a tymczasem skoda 105 rulez zeby.GIF

miny ludzi na chodnikach i w innych autach bezcenne zeby.GIF

Obraz%20004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jutro może prezent dotrze na miejsce

Spoko, z rana nie musi być,(będę spał) z resztą dotychczasowe paczki od Ciebie zawsze dochodziły w 24 h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj na przewód od airbagu, bo jak się zaklinuje to wyrwiesz go razem z taśmą i będziesz musiał wszystko składać do kupy.

Przygotuj sobie go tak, aby po puknięciu w kierownicę ładnie wyszedł wink.gif

Wszystko co musisz wiedzieć zostało już powiedziane.

PS zostaw kluczyk w stacyjce, żebyś nie złamał blokady ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paczka z partsem doszła( 20.GIFDarcyk)

Udałem się wiec do garażu i pobawiłem, a co robiłem poniżej pozwolę sobie zamieścić:

Wymiana przełącznika zespolonego w Palio 1 z poduszką

Narzędzia:

klucze: 10, 24

imbus nr 4, albo 5 (niepamiętam)

Śrubokręty krzyżakowy i płaski

iiii piwko zeby.GIF

Z racji tego ze będziemy odpinać poduchę na początku musimy zdjąć klemę z aku : klucz 10

Teraz wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy.

Następnie pod kierownicą wymacujemy 2 dziurki w których znajdują się imbusowe śrubki, umieszczone są trochę pod kątem więc troszeczkę czasu można zmarnować na wyszukanie ich.

Po odkręceniu śrubek (nie trzeba ich wyciągać) delikatnie podnosimy poduszkę i namierzamy kabelek biegnący do jej spodu , żółta koszulka i ma białą płaską wtyczkę z bolczykiem wychodzącym z płaskiej strony, wtyczkę lekko podważamy płaskim śrubokrętem i wyciągamy z poduszki. Następnie rozpinamy drugą wtyczkę znajdującą się we wgłębieniu po poduszce.

Na środku dziury znajduje się czarna zaślepka ,podważamy zdejmujemy ją i ukazuje się śruba nr 24 z taką blaszką pozaginaną ala kontra , nie ruszamy blaszki, tylko nakładamy na nią klucz 24 i odkręcamy śrubę.

W tym momencie zrobiłem sobie znaczki (lekkie rysy) ostrym narzędziem na ośce śruby i powierzchni kierownicy pod śrubą jak ma być założona z powrotem z powrotem kierownica

Teraz musimy ułożyć sobie ułożyć kabelki od poduchy i klaksonu, by podczas zdejmowania kierownicy ich nie wyrwać razem z kierą .(można też poprosić drugą osobę żeby przytrzymała kierownicę przy odbijaniu, żeby za daleko nie odleciała biglaugh.gif)

Kilka energicznych puknięć od spodu i kierownicę mamy zdemontowaną.

Kluczyk wyjmujemy ze stacyjki.

Teraz można się zabrać za demontaż osłony kolumny kierowniczej, 3 śrubki na krzyżak od na spodniej stronie osłony, 2 u góry, jedna koło mechanizmu blokady położenia kierownicy.

Po odkręceniu śrubek dolna część osłony zaczyna nam trochę "latać" ale nie do końca, ponieważ osłona ma jeszcze w zatrzaski plastikowe umiejscowione w okolicy styku z deską rozdzielczą, delikatna perswazja i będą rozpięte smile.gif teraz możemy się dobrać do 2 śrub osłony górnej umieszczonych prostopadle do frezu przekładni kierowniczej odkręcamy je i zdejmujemy górną część osłony.

Patrząc z góry widzimy białą puchę przykręconą na 4 śrubki na krzyżak , odkręcamy śrubki, z góry odpinamy jedną wtyczkę, kabelek wyciągamy z plastikowego wąsa,na przełączniku zespolonym który go przytrzymuje ,

(łącznik kabelków (4 piny) od poduchy i klaksonu).

Teraz czas na rozpięcie wtyk pod przełącznikiem zespolonym (4 kostki)(ważne żeby były rozpięte zatrzaski)

Pod przełącznikiem zespolonym znajduje się opaska na imbus , śruba umiejscowiona od strony drzwi kierowcy , imbusem atakujemy od dołu, po zejściu do parteru i poświeceniu pod przełącznik łatwo ją znaleźć zeby.GIF

Po zluzowaniu opaski minimalnie podnosimy przełącznik sprawdzamy czy wszystkie wtyki są rozpięte po czym wyciągamy do końca smile.gif

Składanie w kolejności odwrotnej

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.