Skocz do zawartości

Peugeot 106 rally 1,3 -100 KM r.1995 - opinie


trombabomba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Znajomy przymierza się do takiego autka ostatnio sprowadzonego z przebiegiem 110 kkm.

Jak wyglada dostępność i ceny części do tego modelu

Jakie moga być bolaczki tego modelu

Opinie o spalaniu

Jaki rodzaj instalki LPG mozna zastosować/ II czy III generacja/

Wogole czy warto w to wchodzić czy nie lepiej rozlądnąć się za SC Sporting - autko ma posłużyć do hobby typu KJS grinser006.gif

Będę wdzięczny za wszelkie opinie 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam !

Cze

> Znajomy przymierza się do takiego autka ostatnio sprowadzonego z

> przebiegiem 110 kkm.

ale Rallye były chyba 1600 zlosnik.gif

> Jak wyglada dostępność i ceny części do tego modelu

osprzęt silnika raczej tanio - gorzej z zawiechą. Rallye miały takie wydumane wahacze i w podróbkach raczej ich nie znajdziesz

> Jakie moga być bolaczki tego modelu

wycieki oleju spod UPG (kanał olejowy), łączniki drążka staba, tylny zawias (po 100kkm)

> Opinie o spalaniu

> Jaki rodzaj instalki LPG mozna zastosować/ II czy III generacja/

gaz to zło zlosnik.gif

> Wogole czy warto w to wchodzić czy nie lepiej rozlądnąć się za SC

> Sporting - autko ma posłużyć do hobby typu KJS

jak do KJS-ów to lepiej Sportka - fajniejsza krzynka. W Pugu skrzynia "MA" ma zmuloną dwójkę. Silnik FIRE też jest podatniejszy na wszelkiej maści tjuny, ale z tym to zapraszam na Centomanie zlosnik.gif

> Będę wdzięczny za wszelkie opinie

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale Rallye były chyba 1600

No nie tylko grinser006.gif

W latach 1994-1997 produkowany byl Pug 106 w wersji 1.3i 8v Rallye i mial 100KM grinser006.gif

Co do problemoff a autem to jak kazde auto ~10 letnie ma prawo sie psuc.

Z zawieszeniem jest roznie. Jesli auto jezdzilo te 100k np. w Niemczech albo innych krajach gdzie sa lepsze drogi to jest w miate ok.gif

Moj Pug jest z 92 i ma przejechane 95ki zawieszenie jest OK - poki co zlosnik.gif

Z czesciami niema wiekszego problemu a jesli chodzi o gazik to jak pisales : II lub III generacja smile.gif

Bolaczki auta ? Hmm jest to male autko wiec wygoda jest srednia aczkolwiek nie mozna za bardzo marudzic smile.gif

Aha i jeszcze jeden detal : od SC i CC jest w nim o wiecej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To autko jeżdziło te 110kkm Włoszech ma silnik właśnie 1,3 ale czy

> to jest 8 czy 16v to niewiem wtrysk chyba wielopunktowy ?

No to jeszcze zalezy kto nim jezdzil i jak...

> Czy zarejstrowany za cenę około 6,5 tyś pln to dobra oferta ?

To trzeba obejrzec autko, jak wyglada w srodku, jakie wyposazenie, jak pracuje silniczek chociaz na sluch (jak sie nie znasz to bierzesz jakiegos mechaniora) no i jak sie tm jezdzi, czy blaszki sie zgadzaja, szybki - czy nie bylo BUM.

6,5tys - 1,2 to oplaty wiec auto ~5,3tys.

To tak naprawde kwestia indywidualna... Ja uwazam ze to cena do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moge tylko dodac ze jak autko jest przywiezione z innego kraju gdzie są lepsze drogi, to tak jak u mnie, gwarantuje ze po ok 3-5kkm cale zawieszenie bedzie do roboty. Wszystko jest ladnie bo tam sie auto porusza po lepszych drogach a u nas niewytrzymują podzespoly. Remont tylniej belki w porzadnym warsztacie w 106 to 1000zl.

Ale autko fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie tylko

> W latach 1994-1997 produkowany byl Pug 106 w wersji 1.3i 8v Rallye i

> mial 100KM

Hmm, no nie wiem... od 1994 szlajam się po serwisach peżota jako mechanior i 1,3 w Pugu nie widziałem zlosnik.gif

W tych rocznikach "małe" silniki (TU) to TU9 (ca1000ccm), TU1 (1124ccm), TU3 (1360), TU5 (1580ccm).

Zapewne masz na myśli wersje z motorkiem 1,4 która miała oznaczenie "XSI" (w starej budzie jeszcze). Z Rallye zetknąłem się gdy 106-tka wyszła już w kaście po restylingu i miały one wlaśnie motor TU5 i coś około 100 kucy ok.gif

> Co do problemoff a autem to jak kazde auto ~10 letnie ma prawo sie

> psuc.

> Z zawieszeniem jest roznie. Jesli auto jezdzilo te 100k np. w

> Niemczech albo innych krajach gdzie sa lepsze drogi to jest w

> miate

> Moj Pug jest z 92 i ma przejechane 95ki zawieszenie jest OK - poki co

> Z czesciami niema wiekszego problemu a jesli chodzi o gazik to jak

> pisales : II lub III generacja

> Bolaczki auta ? Hmm jest to male autko wiec wygoda jest srednia

> aczkolwiek nie mozna za bardzo marudzic

> Aha i jeszcze jeden detal : od SC i CC jest w nim o wiecej miejsca.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, no nie wiem... od 1994 szlajam się po serwisach peżota jako

> mechanior i 1,3 w Pugu nie widziałem

> W tych rocznikach "małe" silniki (TU) to TU9 (ca1000ccm), TU1

> (1124ccm), TU3 (1360), TU5 (1580ccm).

> Zapewne masz na myśli wersje z motorkiem 1,4 która miała oznaczenie

> "XSI" (w starej budzie jeszcze). Z Rallye zetknąłem się gdy

> 106-tka wyszła już w kaście po restylingu i miały one wlaśnie

> motor TU5 i coś około 100 kucy

Bylo cos takiego jak 106 Rallye w latach 93-96 i mialo to silnik TU2J2 (1294ccm) o mocy 98 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja moge tylko dodac ze jak autko jest przywiezione z innego kraju

> gdzie są lepsze drogi, to tak jak u mnie, gwarantuje ze po ok

> 3-5kkm cale zawieszenie bedzie do roboty. Wszystko jest ladnie

> bo tam sie auto porusza po lepszych drogach a u nas

> niewytrzymują podzespoly.

No nie zgodze sie. Fakt ze jak pisalem zalezy jak kto jezdzil ale ja swoim Pugiem zrobilem juz pare tys i jest wszystko ok. Uwazam ze zrobi ~10-15k i cos naprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bylo cos takiego jak 106 Rallye w latach 93-96 i mialo to silnik

> TU2J2 (1294ccm) o mocy 98 KM.

ok.gif

Właśnie dlatego dziś obszedłem i wypytałem kolegów mechaniorów, gości od części i Lwów salonowych. Nikt z nich nie słyszał o wersji 1,3 (pomijając leżącego Talbota zlosnik.gif ). Czy TU2J2 był silnikiem wychodzącym w czymś jeszcze? To był samochód ogólnodostępny czy tylko seria limitowana (wyścigi, rajdy?)? Osobiście nigdy nie zetknąłem się w żadnej dokumentacji (nie mówiąc już o widzeniu go lajf) z tym silnikiem, stąd moje zdziwienie i pytania ok.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie dlatego dziś obszedłem i wypytałem kolegów mechaniorów, gości

> od części i Lwów salonowych. Nikt z nich nie słyszał o wersji

> 1,3 (pomijając leżącego Talbota ). Czy TU2J2 był silnikiem

> wychodzącym w czymś jeszcze? To był samochód ogólnodostępny czy

> tylko seria limitowana (wyścigi, rajdy?)? Osobiście nigdy nie

> zetknąłem się w żadnej dokumentacji (nie mówiąc już o widzeniu

> go lajf) z tym silnikiem, stąd moje zdziwienie i pytania

Silnik TU2J2 wystepowal tylko w P106 1.3i 8V Rallye i auto to mozna bylo kupic w salonie w wiekszosci krajow zachodnich.

Silnik ten byl wczesniej stosowany (jednak pod innym ozanczeniem) w Citroenie AX Mk1 1.3 Sport jednak poniewaz byl produkowany ladnych pare lat wczesniej (87-91) to nie mial wtrysku jak 106 Rallye tylko dwa dwugardzielowe gazniki Webera smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik TU2J2 wystepowal tylko w P106 1.3i 8V Rallye i auto to mozna

> bylo kupic w salonie w wiekszosci krajow zachodnich

pewnie dlatego "nikt nic nie wie" zlosnik.gif

.

> Silnik ten byl wczesniej stosowany (jednak pod innym ozanczeniem) w

> Citroenie AX Mk1 1.3 Sport jednak poniewaz byl produkowany

> ladnych pare lat wczesniej (87-91) to nie mial wtrysku jak 106

> Rallye tylko dwa dwugardzielowe gazniki Webera

bow.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik TU2J2 wystepowal tylko w P106 1.3i 8V Rallye i auto to mozna

> bylo kupic w salonie w wiekszosci krajow zachodnich.

> Silnik ten byl wczesniej stosowany (jednak pod innym ozanczeniem) w

> Citroenie AX Mk1 1.3 Sport jednak poniewaz byl produkowany

> ladnych pare lat wczesniej (87-91) to nie mial wtrysku jak 106

> Rallye tylko dwa dwugardzielowe gazniki Webera

A takze (jesli sie nie myle) to byly w tym silniku tez 2 wersje Solex-a dwugardzielowe - jedna bez zaworu odcinajacego smile.gif

A silnik mial chyba oznaczenie M4K albo M4A - dokladnie nie pamietam frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to że ten model z tym silnikiem

> to straszna nie- typówka a więc w razie ,,czegoś" z silnikiem

> mogą być problemy z częściami

> Widać że ten wątek jest bardzo pomocny

W Citroenie do silnika 1.3 na czesci czeka sie od 1 do 7 dni. Ceny takie jak w przypadku innych silnikow malolitrazowych serii TU (uszczelka pod glowice i komplet srub do glowicy to okolo 400 PLN). Sa zamienniki. W przypadku AXa 1.3 Sport problem stanowia gazniki (droga konserwacja i regulacja) ale w przypadku 106 nie ma tego problemu bo jest na wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK ciekawejak PSA wyciągnął z 1,3 8v 98 KM chyba MPI

Napewno. Ten sam uklad wtryskowy stosowano potem w 106 MkII Rallye 1.6i 8V 100 KM.

Ciekawostka byl silnik TU3J2 o pojemnosci 1360 a wystepujacy w AX GTi i 106 XSi, majacy moc 101 KM (lub 95 z katem) mial wielopunktowy wtrysk Boscha zrealizowany na komputerze, ktory wielopunktu nie obluguje smile.gif Poprostu komputer od SPI obslugiwal 4 polaczone rownolegle wtryskiwacze tak jakby to byl jeden wtryskiwacz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napewno. Ten sam uklad wtryskowy stosowano potem w 106 MkII Rallye

> 1.6i 8V 100 KM.

> Ciekawostka byl silnik TU3J2 o pojemnosci 1360 a wystepujacy w AX GTi

> i 106 XSi, majacy moc 101 KM (lub 95 z katem) mial wielopunktowy

> wtrysk Boscha zrealizowany na komputerze, ktory wielopunktu nie

> obluguje Poprostu komputer od SPI obslugiwal 4 polaczone

> rownolegle wtryskiwacze tak jakby to byl jeden wtryskiwacz

Reasumując jeśli wszystko jest Ok tomozebyć to bardzo ciekawa jednostka napędowa - niezbyt paliwozerna przy uzytkowaniu przez kobietę o mocna w uzytku przez kata biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokopalem sie do paru info.

Silnik aluminiowy, blok od silnika TU1 (1124), cylindry powiekszone pod tloki silnika TU3 (1360, zapewne tloki od mocnych wersji tego silnika), specjalny wal korbowy o wiekszym wykorbieniu niz w 1.1 ale mniejszym niz w 1.4. Zmodyfikowana glowica 1.4 (domyslam sie, ze taka jak w mocnych wersjach silnika 1.4, wszystkie zawory duze - od silnika 1.6).

Wtrysk paliwa wielopunktowy MM 8P (dosc popularny komputer w autach PSA ale w 1.3i Rallye ze wzgledu na duzy stopien sprezania doposazony w czujnik spalania stukowego). Stopien sprezania 10,2:1. Moc 72kW (98 KM) przy 7200, moment 108 Nm przy 5400. PSA zrobilo ten silnik glownie z mysla o popularnej w latach 80-tych i 90-tych (do 1996) klasie N1 w ktorej jezdzily male autka z silnikami o pojemosci max 1300.

Pug 106 1.3i Rallye byl bardzo ubogo wyposazony gdyz glownie sluzyl jako baza do budowy malych i tanich wyscigowek klasy N1 (po zmianie programu w komputerze i na paliwie Pb98 uzyskiwal 115 KM przy 8000 i 120 Nm, zmieniono rowniez przelozenie glowne i przy 8000 obrotow na V biegu uzyskiwalo autko 178 km/h wobec 190 km/h w aucie fabrycznym i nizszych obrotach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Udalismy sie z kumplem wreszcie zobaczyć tą 106-tkę

Z mojej oceny :

Na plus

- silnik pracuje ładnie/są opisy po włosku naklejki serwisowe wymiany rozrzadu 90kkm i oleju /

-obecnie na przejechane 110 kkm.

- silnik jak na ten wiek nie zabrudzony bardzo olejem/lekko zwilżony/ na dole

- czyściutko w środku nie zniszczone wykładziny i fotele

- kierownica nie glaca /chyba przebieg faktyczny/

- nie widać oznak korozji

- szyby wszyskie orginał

- zawieszenie nie tłucze się na dołach

Na minus:

- rozbiegany lewarek skrzyni -ciężko mi było znalezć bieg

- lekko przy skręcaniu drży kierownica dość ciężko chodzi

/brak wspomagania/

- trochę mulasty na 1i2 biegu /póżniej nawet ładnie /

Auto jest zarejestrowane po przegladzie i ubezpieczeniu

ostateczna cena po neg. to 5 500 PLN

Czy warto w to wchodzić icon_rolleyes.gificon_rolleyes.gificon_rolleyes.gif czy lepiej dołozyć drugie tyle biglaugh.gif i kupić seja sportinga 1999 i 2000

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Udalismy sie z kumplem wreszcie zobaczyć tą 106-tkę

> Z mojej oceny :

> Na plus

> - silnik pracuje ładnie/są opisy po włosku naklejki serwisowe wymiany

> rozrzadu 90kkm i oleju /

> -obecnie na przejechane 110 kkm.

> - silnik jak na ten wiek nie zabrudzony bardzo olejem/lekko zwilżony/

> na dole

> - czyściutko w środku nie zniszczone wykładziny i fotele

> - kierownica nie glaca /chyba przebieg faktyczny/

> - nie widać oznak korozji

> - szyby wszyskie orginał

> - zawieszenie nie tłucze się na dołach

> Na minus:

> - rozbiegany lewarek skrzyni -ciężko mi było znalezć bieg

> - lekko przy skręcaniu drży kierownica dość ciężko chodzi

> /brak wspomagania/

> - trochę mulasty na 1i2 biegu /póżniej nawet ładnie /

> Auto jest zarejestrowane po przegladzie i ubezpieczeniu

> ostateczna cena po neg. to 5 500 PLN

> Czy warto w to wchodzić czy lepiej dołozyć drugie tyle i kupić

> seja sportinga 1999 i 2000

Ja bym bral tego Puga. Sej Sporting nie da Ci tyle funu z jazdy co usportowiony maly Pug (czy Cytryna). Jak rozluznisz wydech i zrobisz elektronike (ale wtedy jazda juz tylko na Pb98) to bedziesz mial 110 KM a wtedy to bedzie naprawde wymiatac.

Trzeba tylko doprowadzic wszystko do porzadku to co tam teraz kuleje (a nie bedzie to drogie) i bedzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze Piotrek ze obeznany jestes w temacie wiec podepne sie pod wątek

> i sie chcialem zapytac co myslisz o 1,4xsi, bo takowy posaidam.

> Czy mozna cos zdlubac tanim kosztem czy raczej odporny na tun?

106 1.4XSi 95 KM w starej budzie? Jest swietny, taki blizniak AXa GTi. Na dobrych kolkach (bo niekotrzy zkaldaja nedzne opony do tego aukta) i ze sprawnym zawiasem to jest jak gokart, bardzo zwinne autko i dajace niesamowity fun z jazdy.

Jesli silnik ma zeliwny blok to da sie bardzo duzo podlubac (mam wyscigowke zrobiona z AXa GTi na zeliwnym 1.4i, dosc latwo osiagnalem moc 120 KM ale zaraz po jej przekroczeniu zaczely sie problemy ze skrzynia, rozwalilem trzy).

Mozna niezle narozrabiac na ulicy tym autem bo po drobnych modsach to sie zbiera ponizej 8 sek do setki (jak sie jedzie samemu nieobciazonym autem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kola niby mam dobre tylko ze troche za duze, bo 16 ale na dobrych oponach. Klei sie dobrze, chociaz mam jeszcze seryjne amorki. Autko w starej budziez zeliwnym blokiem. Piszac ze latwo mozna zdlubac to co masz na mysli? Czy moze podchodza graty od innego albo cos w tym stylu? Co zrobic zeby sie zbieral ponizej 8s do setki grinser006.gifconfused.gif ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kola niby mam dobre tylko ze troche za duze, bo 16 ale na dobrych

> oponach. Klei sie dobrze, chociaz mam jeszcze seryjne amorki.

> Autko w starej budziez zeliwnym blokiem. Piszac ze latwo mozna

> zdlubac to co masz na mysli? Czy moze podchodza graty od innego

> albo cos w tym stylu? Co zrobic zeby sie zbieral ponizej 8s do

> setki ??

Zacznij od zmiany na mniejsze kola, powaznie smile.gif Duze kola strasznie mula i duzo waza. Seryjny AX GTi 100 KM z wywalonym katalizatorem i wydechem przelotowym zbieral sie pod moja noga ciut ponizej 8 sek (na seryjnych kolach 185/60R13).

Po zdlubaniu silnika na 120 KM i po wypruciu calego wnetrza krecilem nieco powyzej 7 sek na nacinanaych slikach.

Do silnika mozesz kupic ostrzjeszy walek (Catcamsa mozna kupic w dobrej cenie) a poniewaz do wymiany walka w tym silniku trzeba odkrecic sruby glowicy, wiec od razu mozesz zajac sie obrobka samej glowicy czyli planowanie, kanaly i porting. Cienka uszczleke pod glowice do tego konkretnego silnika najlepiej kupic w ASO, zamienniki potrafia byc grubsze nawet o kilka dziesiatych milimetra (co niweczy prace wlozona w planowanie glowicy). Typowa modyfikacja przy w/w pracach przy glowicy jest powiekszenie gniazd zaworowych i implantacja wiekszych zaworow (wstawia sie zawory dolotowe i wydechowe od silnika 1.6 Rallye, razem z gniazdami i trzeba tez wziac talerzyki i spinki zaworowe od 1.6 bo w 1.4 sa inne ale to groszowa sprawa). Dobrze jest rozluznic wydech i zapodac kolektor rurowy. Bron Boze nie ruszac fabrycznego dolotu (zalozenie stozka na przepustnice lub na krotkiej rurze strasznie zmula silnik). Mozna skutecznie na koniec dlubnac elektronike ale ja znam tylko jedna osobe w tym kraju, ktora poradzila sobie ze sterownikiem Bosch MP3.1 (wielu znanych chip-tunerow nie potrafilo wiele zdzialac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznij od zmiany na mniejsze kola, powaznie Duze kola strasznie

> mula i duzo waza.

takie narazie mam kółka i dopiero moze po zimie cos zakombinuje z mniejszymi. Co do glowicy to raczej w wymiane zaworow sie nie bede bawil bo mnie nie stac za bardzo. A taki walek sportowy ile mozesz kosztowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie narazie mam kółka i dopiero moze po zimie cos zakombinuje z

> mniejszymi. Co do glowicy to raczej w wymiane zaworow sie nie

> bede bawil bo mnie nie stac za bardzo. A taki walek sportowy ile

> mozesz kosztowac?

Kiedys ktos tu na autokaciku sprzedawal Catcamsy (mysle, ze cena niewiel ponad 1000 za walek). Przy okazji zmiany walka i tak trzeba podniesc cala glowice aby uszczelke wymienic i wtedy chociaz planowanie o 0,6 mm zrobic i popracowac troche nad kanalami bo nie beda to duze pieniadze (sama robocizna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys ktos tu na autokaciku sprzedawal Catcamsy (mysle, ze cena

> niewiel ponad 1000 za walek).

no calkiem niewiele, tylko 1/5 wartosci mojego auta.

A tak bez wiekszych wkladów idzie cos podrobic? Glowica no to juz wiem. A te 0.6mm jak bedzie nizej to w niczym to nie bedzie przeszkadzalo np nie bedzie sie bardziej grzal albo cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no calkiem niewiele, tylko 1/5 wartosci mojego auta.

Moja AX kosztowal w zakupie jakies 4k a naklady na zrobienie z niego wyscigowki wyniosly 10 razy tyle.

> A tak bez wiekszych wkladów idzie cos podrobic? Glowica no to juz

> wiem. A te 0.6mm jak bedzie nizej to w niczym to nie bedzie

> przeszkadzalo np nie bedzie sie bardziej grzal albo cos?

0,6 mm to takie lajtowe obnizenie, nic zlego sie nie bedzie dziac (trzeba tylko pamietac o dobrej uszczelce, cienkiej bo niektore zamienniki sa poprostu grube, ja kupowalem w koncu w ASO).

Powiekszenie kanalow to tez czysta robocizna, wiec koszt nieduzy a zysk odczuwalny. Mozna tez korygowac ksztalt obecnych zaworow. Mozna tez nieco zmienic ksztalt krzywek poprzez napawanie ale efekty i trwalosc moga byc rozne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz ile wytrzyma seryjny doł bo zastanawialem sie nad

> dolozeniem kompresora, tak zeby dmuchal jakies 0,5bara.

Dol silnika mocny ale kawalki skrzyni bedziesz zbieral przy pierwszym ostrzejszym starcie spod swiatel. Ja zabilem trzy skrzynie a silnik przeciez bez doladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kawalki skrzyni bedziesz zbieral przy pierwszym

> ostrzejszym starcie spod swiatel.

kurde to lipa straszna. A nie idzie jakiejs innej skrzyni zapodac? A ta seryjna wytrzyma wogole jeszcze na tych moich felach 16" czy raczej zmienic na mniejsze. Bo niechcialbym zaraz róznicowego po lesie szukac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przy szerokich bamboszkach to skrzynka najwiecej w pupcie dostaje

A niestety najslabszy punkt skrzyn MA to wlasnie mechanizm roznicowy. Mozna zapodac skrzynie od Picasso 1.6i (to jakby polacznie skrzyni MA z mechnzmem roznicowym skrzyn BE) ale wymaga to kilku modyfikacji, ktore okalecza sama skrzynie i mocownaie zespolu napedowego do nadwozia. No i mechanizm zmiany biegow trzeba zbudowac bo oryginalne polacznie drazka zmiany biegow ze skrzynia MA w tym przypadku do niczego sie nie nada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A od czegos innego jeszcze podejdzie skrzynia?

Od innych silnikow typu TU (1.0, 1.1, 1.3, 1.4, 1.6).

Podobno najmocniejsza jest ta od Picasso 1.6 bo to duze i ciezkie auto (stad grube polosie i mechanizm roznicowy jak w duzych skrzyniach BE). Te od Saxo VTS 16V czy 106 S16 (silnik 1.6i 16V 118 KM) tez sporo znosza.

> A kolektor wydechowy masz zwykly? Myslales cos moze nad zalozeniem

> jakiegos rurowego 4-2-1 ? Jakiegos baranka albo cos takiego.

Mam rurowego baranka zrobionego pod ostre walki. Do baranka przymocowana jest dluga rura fi 50 zakonczona malym tlumikiem przelotowym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pod seryjny osprzet, ewentualnie jakies mody glowicy dalbys rade

> zrobic baranka? Wogole czy zrobil bys baranka rurowego dla

> kogos/mnie? Jaki bylby koszt czegos takiego? Fote moze masz

> jakas?

Nie robie takich rzeczy smile.gif Lepiej zlecic specjaliscie, ktory to obliczy i wykona. W sumie to nawet nie wiem kto zrobil kolektor, ktory mam teraz bo to zalatwial moj mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.