AKuba Napisano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Jaka jest ilość nakrętek na trzpieniu amortyzatora? Tylko ta, którą widać od strony silnika? Czyli tylko ona trzyma sprężyne w ryzach? Chyba jest jeszcze niżej jakaś inna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2009 Jeśli kolumnę się wyciągnie, to tylko i aż ona. W zamontowanym pomaga masa auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AKuba Napisano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 Ale teoretycznie przy jednej nakrętce taka sytuacja: Odkręcam nakretkę trzpieniowa amorka to sprężyna powinna się rozprężać i nadwozie podnosić. No, ale w praktyce masa przypadająca na tą sprężynę być może jest większa niż siła sprężyny w stanie "do zamontowania" w aucie i w takiej sytuacji po zamontowniu i opuszczeniu nadwozia na koła sprężyna się skraca (spręża) aż do zrównoważenia tej masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 Na ile masa auta ściska sprężynę widać podczas podnoszenia auta np. lewarkiem - nadwozie idzie do góry, a koło stoi, stoi... Oczywiście, sprężyna w zmontowanej kolumnie i tak jest ściśnięta, i to solidnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hess Napisano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2009 nie kombinuj bo zabawy ze sprężyną bardzo źle się kończą - wujasowi kiedyś wyskoczyła i ponad 15 metrów przeleciala - załatw sobie dobre ściągacze i do roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.