Skocz do zawartości

Klocki, tarcze OMP


Cosmo

Rekomendowane odpowiedzi

> Przerabial ktos z Was Koledzy ten temat? Szczegolnie ciekawa wydaje mi sie propozycja

> tarcz - do mojego Punto nawiercane i rowkowane za 350zl komplet...

Niby fajnie zlosnik.gif ale ja zaufałem potwierdzonym testami wynikami Brembo MAX + Ferodo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby fajnie ale ja zaufałem potwierdzonym testami wynikami Brembo MAX +

> Ferodo.

Ten zestawik (OMP) wyjdzie mi niewele ponad 100zl drozej, dlatego sie zastanawiam, bo Brembo + Ferodo to klasyczny zestaw skromny.gif ale miekkie Ferodo i rowkowane tarcze raczej nie pachna mi dlugowiecznoscia confused.gif A jak jeden zestaw wytrzyma od srugiego wiecej powidzmy 10kkm to juz roznica w cenie wychodzi na zero. Tylko teraz szukam zlych wiadmosci o OMP bo dobrych juz sie naczytalem na sklep.tuning.pl hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten zestawik (OMP) wyjdzie mi niewele ponad 100zl drozej, dlatego sie zastanawiam, bo

> Brembo + Ferodo to klasyczny zestaw ale miekkie Ferodo i rowkowane tarcze

> raczej nie pachna mi dlugowiecznoscia

Tylko, że do każdych rowkowanych tarcz powinno się stosować miękkie klocki... nie ważne czy to OMP, EBC czy Ferodo... z resztą Brembo też robi klocki, i mają one charakterystykę podobną do Ferodo Premier... jak chcesz zakładać "klocki typu drewno" to sobie odpuść rowkowane tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hamuja fajnie, ale:

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Board=stolyca&Number=270588260&page=1&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1

Az sie wierzyc nie chce...

Tarcze masz jeszcze OK.

Jak mialem w Saxo to tez zalozylem tarcze Brembo rowkowane (jeszcze wtedy nie bylo MAXow tylko "srebrna seria" czyli nacinana i "zlota seria" czyli wiercona) i klocki Ferodo bo to skutecznie poprawialo skutecznosc tych malych hamulczykow tego autka. Ale klocki starczaly na 20k km (jazda glownie po miescie i raczej dynamiczna bo Saxofonik byl nieco wzmocniony a i zawias przebudowany).

Dzis pewnie wstawilbym wentylowane tarcze i zaciskia Lucasa od mocniejszych wersji (VTR czy VTS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewentylowane tarcze to raz, a dwa, to to, ze Ferodo Premier spadly na pysk z jakoscia. Co seria to gorsze.

Ja tam swoje Brembo MAX pogialem, wiec zdanie o tych tarczach tez mam kiepskie crazy.gif

Ja bede probowal gladkie Brembo + DS2000 (mam nadzieje, ze tych klockow jeszcze nikt nie podrabia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Az sie wierzyc nie chce...

Mozesz nie wierzyc ok.gif

> Tarcze masz jeszcze OK.

Tak.

> Jak mialem w Saxo to tez zalozylem tarcze Brembo

> rowkowane (jeszcze wtedy nie bylo MAXow tylko

> "srebrna seria" czyli nacinana i "zlota seria"

> czyli wiercona) i klocki Ferodo bo to skutecznie

> poprawialo skutecznosc tych malych hamulczykow tego

> autka. Ale klocki starczaly na 20k km (jazda

> glownie po miescie i raczej dynamiczna bo Saxofonik

> byl nieco wzmocniony a i zawias przebudowany).

> Dzis pewnie wstawilbym wentylowane tarcze i zaciskia

> Lucasa od mocniejszych wersji (VTR czy VTS).

No, ja mam silnik 1.1, co nie znaczy ze samochod jest jezdzony wolno i statecznie devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niewentylowane tarcze to raz, a dwa, to to, ze Ferodo

> Premier spadly na pysk z jakoscia. Co seria to

> gorsze.

A ja dodam od siebie ze co seria to drozsze shocked.gif

> Ja tam swoje Brembo MAX pogialem, wiec zdanie o tych

> tarczach tez mam kiepskie

Ja nie dam zlego slowa powiedziec !

> Ja bede probowal gladkie Brembo + DS2000 (mam nadzieje,

> ze tych klockow jeszcze nikt nie podrabia)

Ferodo Premier w InterCars tez sa raczej oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz nie wierzyc

Wierze, wierze a to dlatego, ze takie sa skutki stosowania MAXow z Premierami jak sie ostrzej jezdzi. MAXy tna te Ferodo jak szatkownica kapuste. Pozatym klocki Ferodo Premier cos kiepskawe teraz sa no i MAXy maja wiecej nacieciec (i pod innym katem) niz poprzednie rokowane tarcze od Brembo.

Nadzieje jeszcze w "zielonych" klockach EBC.

> Tak.

Widze wlasnie.

> No, ja mam silnik 1.1, co nie znaczy ze samochod jest jezdzony

> wolno i statecznie

A przy sporo wiekszej masie od 106/Saxo a przy tych samych hamulcach (lite tarcze 247 mm) a tylko minimalnie wiekszych klockach takie beda skutki przy ciezkiej nodze i rowkownych tarczach z miekkimi klockami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wierze, wierze a to dlatego, ze takie sa skutki

> stosowania MAXow z Premierami jak sie ostrzej

> jezdzi. MAXy tna te Ferodo jak szatkownica kapuste.

> Pozatym klocki Ferodo Premier cos kiepskawe teraz

> sa

Mam te same odczucia ok.gif

> Nadzieje jeszcze w "zielonych" klockach EBC.

Zobaczymy jak sie spisza ok.gif Na razie zrobilem na nich ok 1kkm i jest spoko ok.gif

> A przy sporo wiekszej masie od 106/Saxo a przy tych

> samych hamulcach (lite tarcze 247 mm) a tylko

> minimalnie wiekszych klockach takie beda skutki

> przy ciezkiej nodze i rowkownych tarczach z

> miekkimi klockami.

Nie wypowiadam sie na temat pomyslu wsadzenia hamulcow podobnych do tych z SC do samochodu o jakies 250 kg ciezszego sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobaczymy jak sie spisza Na razie zrobilem na nich ok 1kkm i jest

> spoko

Ja wlozylem Premiery do Xsary bo oryginalne badziewie hiszpanskie bylo do kitu (a mam ogromne tarcze i zaciski) i po 2000 km wywalilem. Niestety nic poza Ferodo nie ma jeszcze do mojego auta.

> Nie wypowiadam sie na temat pomyslu wsadzenia hamulcow podobnych

> do tych z SC do samochodu o jakies 250 kg ciezszego

Moze cos w P206 teraz po FL sie poprawilo. C3 ma inne hamulce niz 206 ale nie wiem czy lepsze (zaciski TRW ale nie wiem jak z rozmiarem klockow i tarcz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie dam zlego slowa powiedziec !

Co do jakosci i sily hamowania rowniez jestem zadowolony, ale bardzo szybko dostaly bicia i sa krzywe jak bumerang

> Ferodo Premier w InterCars tez sa raczej oryginalne.

Tyle tylko, ze te klocki juz nie wiadomo gdzie i przez kogo sa produkowana, a Ferodo je juz tylko firmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do jakosci i sily hamowania rowniez jestem

> zadowolony, ale bardzo szybko dostaly bicia i sa

> krzywe jak bumerang

Moje jeszcze, na szczescie, sa proste...

> Tyle tylko, ze te klocki juz nie wiadomo gdzie i przez

> kogo sa produkowana, a Ferodo je juz tylko firmuje.

O tym nie wiedzialem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie tarcze w Sportigu, przejechałem na nich juz ok. 10 kkm i jest ok.gif, jeżdze na drugim komplecie klocków pierwszy (ferodo) rozpadł się (dokładnie okładzina oderwała się od blachy) po ok. 5 tys. ale hamował rewelacyjnie, teraz mam jakieś gownianiane klocki i nie jest juz tak dobrze, ale zestaw OMP + ferodo polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hamuja fajnie, ale:

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=&Board=stolyca&Number=270588260&page=1&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1

Potwierdzam... ja zakładałem Brembo Max-y i razem z nimi

nowe klocki Ferrodo Premier i klocki wytrzymały ok. 8kkm,

co prawda trochę "dostały" w zimie, ale to i tak mało... oslabiony.gif

Teraz mam założone Lucasy, a szykuję się na EBC Green Stuff,

lub Black, gdyby Green-y były "trochę" za drogie wink.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam... ja zakładałem Brembo Max-y i razem z nimi

> nowe klocki Ferrodo Premier i klocki wytrzymały ok.

> 8kkm,

> co prawda trochę "dostały" w zimie, ale to i tak mało...

> Teraz mam założone Lucasy, a szykuję się na EBC Green

> Stuff,

> lub Black, gdyby Green-y były "trochę" za drogie

Black Stuff to zwyczajne klocki, nie wiem jak to sie ma do Maxow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg człowieka z Forti czarne sa porównywalne z Ferodo

> Premier, a zielone z DS2000

Tak to wlasnie wyglada !

Black Stuff i Premier to zwykle klocki, robione przez firmy ktore maja cos wspolnego z lepszymi hamulcami.

DS2000 i Green Stuff to klocki do szybkiej jazdy ulicznej i leciutkiego uzytku na torze (np jakies weekendowe track-days)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Black Stuff i Premier to zwykle klocki, robione przez

> firmy ktore maja cos wspolnego z lepszymi

> hamulcami.

> DS2000 i Green Stuff to klocki do szybkiej jazdy

> ulicznej i leciutkiego uzytku na torze (np jakies

> weekendowe track-days)

czyli Black-i mi powinny wystarczyć, a jeżeli EBC są troszkę twardsze

od Ferrodo jak pisałeś wyżej, to b. dobrze, bo może wytrzymają

trochę dłużej niż te Ferrodo (ok. 8kkm smirk.gif )

a w "sprzyjających okolicznościach natury" $$$ może Greeny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to wlasnie wyglada !

> Black Stuff i Premier to zwykle klocki, robione przez firmy ktore

> maja cos wspolnego z lepszymi hamulcami.

> DS2000 i Green Stuff to klocki do szybkiej jazdy ulicznej i

> leciutkiego uzytku na torze (np jakies weekendowe track-days)

Wazne jest tez do jakiego samochodu potrzebujemy mocniejsze klocki , generalnie seria Green Stuff jest przeznaczona do lekkich ulicznych autek o zacieciu sportowym , do ciezszych lepsze beda Red Stuff .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wazne jest tez do jakiego samochodu potrzebujemy

> mocniejsze klocki , generalnie seria Green Stuff

> jest przeznaczona do lekkich ulicznych autek o

> zacieciu sportowym , do ciezszych lepsze beda Red

> Stuff .

Jest dokladnie tak jak piszesz !

Green Stuff to do takich GTi albo nizej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja pisalem o Greenach. Nic nie wiem o Black Stuff.

to może będę pierwszym, który przetestuje Black Stuff wink.gifzlosnik.gif

ale to jeszcze trochę, pewnie przed zimą dopiero będę

zmieniał klocki...

BTW, czy jak rowki na tarczy Brembo Max zaczynają się

zrównywać z resztą tarczy, to oznacza, że trzeba ją wymienić?... hmm.gif

Co prawda jeszcze je widać, ale są już prawie równe

z resztą tarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może będę pierwszym, który przetestuje Black Stuff

> ale to jeszcze trochę, pewnie przed zimą dopiero będę

> zmieniał klocki...

> BTW, czy jak rowki na tarczy Brembo Max zaczynają się

> zrównywać z resztą tarczy, to oznacza, że trzeba ją

> wymienić?...

> Co prawda jeszcze je widać, ale są już prawie równe

> z resztą tarczy...

No i masz efekt Lucasow zlosnik.gif Sciete tarcze sick.gif

Podobno jak rowki zanikna to szlus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jak rowki na tarczy Brembo Max zaczynają się zrównywać z resztą tarczy, to oznacza, > że trzeba ją wymienić?... Co prawda jeszcze je widać, ale są już prawie równe z resztą tarczy...

Tak... jak się zrównają... btw to dlatego trzeba mieć miękkie klocki do tych tarcz ( z resztą jak do wszystkich nacinanych).

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ktos mi kiedys mowil o cenie za Green Stuff nizszej o

> jakies 30 PLN... A skad Ty masz te ceny ? Forti ?

wysłałem maila z zapytaniem o ceny na ten adres

co był na stronie EBC... hmm.gif

jak masz dostęp do firm z innymi cenami, tzn. niższymi zlosnik.gif

to daj namiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ha ! A nie mowilem

mówiłeś "my master" skromny.gif

ale chyba i tak kupię w Kraku, bo dochodzą

koszty przesyłki, więc wyjdzie to samo...

a chyba się skuszę jeszcze na zwykłe gładkie

tarcze EBC - 75zł za szt., jak moje Brembo Max-y

się skończą... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówiłeś "my master"

hehe.gif

> ale chyba i tak kupię w Kraku, bo dochodzą

> koszty przesyłki, więc wyjdzie to samo...

W sumie racja, ale nie wachaj sie poinformowac ich ze maja kiepskie ceny no.gif

> a chyba się skuszę jeszcze na zwykłe gładkie

> tarcze EBC - 75zł za szt., jak moje Brembo Max-y

> się skończą...

Mozna probowac, ale mysle ze bedzie gorzej no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie racja, ale nie wachaj sie poinformowac ich ze

> maja kiepskie ceny

na pewno im powiem może trochę "spuszczą" wink.gif

> Mozna probowac, ale mysle ze bedzie gorzej

czytałem test hamulców akurat na SC robiony

w ostatnim GT i różnica między zwykłą tarczą

a nawiercaną przy klockach Green Stuff była

minimalna, jezeli nie zerowa - także zainwestuję

raczej w Greeny, a tarcze gładkie... hmm.gif

Jak już kupię taki zestaw (chyba po wakacjach),

to podzielę się wrażeniami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SYSTEM

> na pewno im powiem może trochę "spuszczą"

> czytałem test hamulców akurat na SC robiony

> w ostatnim GT i różnica między zwykłą tarczą

> a nawiercaną przy klockach Green Stuff była

> minimalna, jezeli nie zerowa - także zainwestuję

> raczej w Greeny, a tarcze gładkie...

> Jak już kupię taki zestaw (chyba po wakacjach),

> to podzielę się wrażeniami

ee nawiercane, to pewnie lepsze chłodzenie..

ale wy chyba mówicie o frezowanych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sa tarcze rowkowane/frezowane/nacinane, ale

> dosc nietypowe bo maja te okragle

> wglebienia, jakby byly nawiercane...

> Normalne nawiercane sa wiercone na wylot.

najlepiej mówić Turbo Groove EBC i wszystko jasne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.